Свято
“Україна на подіумі”
Мета: розширити знання школярів про свою рідну державу, про рідну мову України, про народну символіку та державні символи; формувати і розвивати патріотичні почуття; створити атмосферу доброти, взаєморозуміння, виховувати доброзичливість, гордість за рідну землю, бажання приносити їй користь.
Обладнання: глобус, геометричні фігури з написом літер, м’ячик, віночок, паперові сердечка, комп’ютер
Хід заняття:
Струмок серед гаю, мов стрічечка.
На квітці метелик, мов свічечка.
Хвилюють, милують, квітують поля
Добридень тобі, Україно моя!
Вчитель: Діти, сьогодні ми з вами побуваємо на показі мод. А хто там буде виступати ви маєте прочитати. Перед вами лежать геометричні фігури. Знайдіть серед них квадрати та складіть слово. (Україна).
Сцена, де показують моду називається подіумом. Тож сьогодні на подіумі з’явиться Україна і розповість про себе багато цікавого. Сцена, де виступають всі країни - це... Що в мене в руках? (Глобус). Вірно, саме глобус є подіумом виступу всіх країн землі.
Учень
Батьківщина - це рідний край!
Батьківщина - це ліс і гай!
Батьківщина - це ти і я!
Вчитель: Скажіть, діти, хто ви за національністю? (Українці).
Пізнавальна діяльність
Колись давно жила жінка. І було в неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Попідростали сини і вирішили піти в світ прославляти свою країну і матір. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про свою країну подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син в люди. І за трипроменеву корону, яка зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя, дали першому синові ім’я Тризуб.
Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто - блакитний одяг. Своїми звитяжними справами прославив син матір. І одержав він ім’я Прапор.
Отже, золотий тризуб на блакитному тлі - це символ влади, це частина корони, яку носив київський Князь.
Прапор України - синьо - жовтий стяг. Хто знає, що означають ці кольори?
Національний гімн України - це урочиста пісня, символ нашої державної єдності.
Як ми повинні себе поводити під час звучання цієї пісні?
Вчитель: Коли ми чуємо гімн то кладемо руку на серце, а це означає що Україна в наших сердечках. Давайте прикладемо рученята до сердечка і
віддамо частинку свого тепла і любові для нашої красуні України. А що, на вашу думку, означає любити свою Батьківщину? (Відповіді школярів). Давайте пограємо гру “Любить - не любить”
Гра: “Любить - не любить”.
Діти стають у коло. Вчитель по черзі кидає м’яч кожній дитині і запитує, в яких ситуаціях людина любить свою Батьківщину, а в яких - ні:
Складання вірша
Вчитель: Зараз ми з вами привітаємо Україну на подіумі, а для цього спробуємо скласти вірш про неї із щирих і теплих слів. Я почну, а ви будете добирати останнє слово другого рядка в риму.
На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила...(Україна)
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші....(складають)
Щоб жила й раділа кожная родина,
Щоб була щаслива наша …(Батьківщина)
Бесіда про український одяг
- вишиванка, червоні шаровари, синій пояс, на голові - шапка, на ногах - чоботи.) А як одягнені наші хлопці? Що є спільного?
фартушок, на голові віночок, на шиї - червоне намисто, на ногах -
червоні чобітки). А в що одягнені наші дівчатка?
Дидактична гра: “Яке наше вбрання?”
Мета гри: вчити добирати відповідні прикметники до іменників.
Вчитель: Наша красуня - Україна чудова танцюристка. Тож давайте і ми з вами потанцюємо під веселу українську мелодію
Рухлива гра “Передай віночок”
Діти стають у коло. Під веселу українську мелодію передають віночок одне одному. Коли музика зупиняється, дитина, у чиїх руках опинився віночок, виходить на середину і танцює довільні рухи з віночком на голові. Решта дітей плескають у долоні.
Вчитель: Україна не тільки красива, а й добра і лагідна. Давайте і ми з вами рості українські слова зробимо лагідними
Гра “Зроби слова лагідними”
Вчитель: Чи гарна Україна на подіумі? (Гарна). Давайте і ми з вами сфотографуємось на фоні українського сердечка.
(Діти фотографуються в українській формі)
Перегляд відеоролика “Яка стежка найкраща” Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
Але тут увійшла мама. Діти запитують її:
Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:
Вчитель: Наша зустріч з Україною добігає кінця. На згадку про нашу мандрівку на виступ України вам будуть ось ці паперові сердечка, з яких ми склеїмо карту України. Любіть свою державу, оберігайте її. Вона у нас, як матінка, єдина. І пам’ятайте, найкраща стежка на землі до рідного дому, найкраща країна для нас - це красуня - Україна.
Жити в Україні - це щастя