“Модним бути круто”
Мета: створити позитивну атмосферу в колективі; ознайомити дітей з поняттям “мода”; формувати уявлення про те, що модним бути - це красиво; вчити школярів бачити моду не лише в одязі, а й у внутрішній красі; розвивати мовлення дітей; виховувати охайність.
Обладнання: іграшкове пташеня, український віночок, каблучка, комп’ютер
Хід заняття
Діти утворюють коло, узявшись за руки, промовляють:
Модного ранку! Модного дня!
Модного вчора, сьогодні, щодня!
Моди бажаєм кожній родині,
Щастя, здоров’я - кожній людині.
Вчитель по колу передає маленьке іграшкове пташеня, говорячи комплімент своєму сусідові.
Вчитель: А чи приємно чути компліменти? Коли людині говорять гарні слова? А хто з вас себе вважає модним? А чи хотіли б ви бути модними? Чому?
Гра - медитація “Я - модне пташеня”
Вчитель: Щоб бути модними, потрібно бути гарними, усміхненими, щасливими, здоровими. Ми повинні вміти ще й відпочивати. Зараз заплющте оченята, розслабтеся, уявіть себе маленьким красивим пташеням.
Птах - живе, дихає, п’є водичку, росте, літає. Він міцно тримається крилами в повітрі, черпає з нього сили. Силою наповнюється й ваше тіло. Розплющте очі, потягніться, підніміть руки до сонця. Відчуваєте тепло сонячного проміння, що розливається по тілу? Ви набралися енергії від сонечка, увібрали в себе свіжість повітря. Тепер здорові, щасливі, гарні, модні будемо працювати.
Обмін інформацією. “Що означає бути модним?”
Вчитель: Ви знаєте, що таке мода? Мода - це те, що подобається людям у
цей час. Якою, на вашу думку, має бути модно вдягнена людина.
(Відповіді учнів). Чи може така людина мати неохайний, непривабливий
вигляд?
До одягу людини завжди ставилися з пильною увагою. В Україні споконвіку казали: ”Шануй одежу в дворі, вона тебе на людях”. Таке ставлення до свого зовнішнього вигляду цілком виправдане. Адже одяг - це те, у чому ми йдемо поміж люди. Недбале ставлення до нього й нині сприймають як неповагу до себе.
Історія виникнення моди.
Перша форма одягу виникла, коли людина вперше з’єднала навколо свого тіла дві шкіри, закріпивши їх гілочкою. А коли ці шкіри вона прикрасила черепашками і нанесла на них сік рослин, виникло мистецтво створення одягу.
Але шкіру незабаром замінив текстиль. Для закріплення одягу стали використовувати кістяні голки та брошки. І тоді відкрилася нова сторінка одягу і моди. У теплих країнах як одяг використовували листя та кору дерев. Пізніше, коли люди навчилися робити з кісток голки, шкіру зашивали, виготовляючи одяг прилягаючий, бо він краще захищав від негоди.
Люди навчилися переплітати волокна кактусів, бананів, волокна кропиви і стовбурів гірського бука. Так виникло ткацтво, а разом з ним і примітивний ткацький верстат.
Вся історія одягу - це історія виникнення кравецького мистецтва, одного із найдавніших видів ремесел. Одяг в нашому житті відіграє величезну роль. Він є як предметом першої необхідності, так і виразником нашого внутрішнього світу та індивідуальності.
Перегляд презентації “Модний одяг”
Подивіться, як багато існує одягу. Щоб його створити працює дуже багато людей. Одні придумують і малюють одяг - це модельєри, інші
вирізають його із тканини, тобто кроять - це кравці, а ще інші зшивають тканину, щоб вийшов готовий одяг - це швачки.
Усі хочуть бути красивими, модними. Тож давайте і ми продемонструємо показ мод
Гра: “Показ моди”
Учнів запрошують на показ моди. Для цього потрібно по черзі пройтися, зупинитися та розповісти про те, у що вони одягнені й взуті. Розпочинає показ учитель.
Вчитель: Як правильно дібрати одяг? (Одяг має бути зручним і чистим, відповідати зросту, розміру, призначенню й бути пристойним)
Перегляд мультфільму “Корисні підказки. Зустрічають за одежею”
Вчитель: Як ви розумієте слова “Зустрічають по одежі, проводжають по розуму”. Не завжди людина, яка одягнена в дорогий одяг модна, щира, добра. Не завжди з такою людиною приємно спілкуватися . Мода - це не тільки одяг, зовнішня краса, а й добро, яке ми робимо, здоров’я - бо без нього ми нічого не варті, щастя - бо щаслива людина усміхнена, радісна, весела. Послухайте вірш, що ще може бути модним.
Слухання вірша про моду “Мода і природа”. Обговорення
Мої батьки узяли нову моду: Дітей привчати треба до природи! Тому й мені купили два папуги, Пізніше хом’яків чотири штуки. Бабуня десь знайшла руденьку кішку, Хрещена принесла у клітці мишку. З’явились потім рибки й черепаха, Ще тато обіцяв мені собаку.
Якби я зміг навчити тих батьків Узяти нову моду на братів.
Вчитель: Про яку моду тут йдеться ? Підніміть руку, хто теж хотів би мати братиків чи сестричок? Чи модно мати домашніх тварин?
Що важливіше - зовнішня краса чи особисті якості людини?
Підсумок заняття.
Гра “Каблучка краси”
Вчитель: Зараз ми пограємо в гру “Каблучка краси”. В мене є чарівна каблучка, яка випромінює магічні промінчики і якщо її спрямувати на когось, то в цієї людини видно все найкрасивіше. Той, хто отримує каблучку, стає посередині кола, спрямовує її на кого захоче і каже, що бачить у нього красивого. Не забувайте говорити і про внутрішню красу, а не тільки зовнішню. Адже модно одягатися - не головне. Найголовніше те, що людина повинна бути доброю, ввічливою, охайною, здоровою, щасливою.
( Діти по черзі називають позитивні якості інших школярів) Гра: “Розплутай стрічки”
Вчитель: Ми українці, а в україночок прикрасоюзавжди служили гарні віночки у волоссі. Ось у нас є український віночок, але стрічки у ньому переплутались. Розплутайте стрічки, а я допоможу вам прочитати слова
(Добро, здоров’я, щастя, уважність, знання, Україна, сніг, свято, обійми.)
Діти, мода - це не тільки одяг, а й добро, здоров’я, щастя, уважність, знання, Україна, сніг, свято, обійми. І ми з вами помандруємо щасливими стежинами по країні Мода, будемо створювати красуні - Зимі модні ескізи одягу для Зимових свят, потрапимо на показ модних Обіймів, при цьому будемо обережними на дорогах. Адже модна людина за кермом, а не під колесами. Відвідаємо свято “Сто модних днів у школі”, створимо Книгу Добра та нарешті побачимо модну Україну на подіумі краси. Гарної подорожі по країні Мода.