Урок "Природа - мудрий винахідник". Підготувала вчитель початкових класів Куцик Наталія Іванівна

Про матеріал
створити в класі позитивний настрій; формувати навички ефективного спілкування та групової взаємодії; уточнити та розширити уявлення про винаходи; розкрити особливості творчості винахідників; розвивати допитливість, критичне мислення, мовлення, викликати бажання мати повагу до оточуючого світу
Перегляд файлу

Тема: Природа - мудрий винахідник

Мета: створити в класі позитивний настрій; формувати навички ефективного спілкування та групової взаємодії; уточнити та розширити уявлення про винаходи; розкрити особливості творчості винахідників; розвивати допитливість, критичне мислення, мовлення; сприяти розвитку дослідницької активності, творчих здібностей та інтересів; виховувати любов до природи; викликати бажання мати повагу до оточуючого світу.

Освітні галузі, які задіяні:

  • Природнича;
  • Мовно - літературна;
  • Математична;
  • Мистецька

Очікувані результати:

  • Сприймає монологічне висловлювання (вірш, розповідь про події життя або про спостереження за чимось/ кимось);
  • З увагою сприймає усні репліки вчителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання) й доречно реагує на усну інформацію;
  • Складає під диктовку слова з відомими літерами;
  • Демонструє іншим результати власної діяльності;
  • Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику, несловесні засоби  (жести, міміка, тощо);
  • Розпізнає об`єкти довкілля (за кольором, смаком, звуком, формою тощо);
  • Відтворює в різних видах діяльності фактичні результати лічби об`єктів, що оточують;
  • Проводить (самостійно або в групі) прості спостереження/досліди;
  • Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого;
  • Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації;
  • Фіксує здобуту інформацію/ дані словами, зображеннями, символами;
  • Встановлює відношення порядку розміщення об’єктів на площині та в просторі (вліво, вправо,  вгору, вниз тощо), використовуючи математичну лексику;
  • Знаходить суму (додає),  зручним для себе способом межах 10, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх змінюють;
  • Розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало.

Обладнання:

ілюстративний та роздатковий матеріал; відеоматеріали; акварельні фарби, кольорові олівці, лего набори, повітряні кульки, овочі, сертифікати

Предмети, що інтегруються:

природознавство, образотворче мистецтво, математика.

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивація діяльності.

Ранкова зустріч з теми: “Природа - мудрий винахідник”

Мета: формувати в учнів почуття дружності та єдності, з’ясувати важливість винаходів, виховувати екологічну свідомість.

І. Вітання.

Щоб день хороший розпочати,

Треба добре друзів привітати.

Треба разом привітатись:

Добрий день!

Дружно й радісно сказати:

Добрий день!

Вчитель: Погляньте, діти, у вікно

На дворі летять сніжинки

Всі легенькі мов пушинки.

Тож і ми часу не гаймо

В дружнє коло всі ставаймо.

 Побажання по колу. Вправа “Сніжинка”

Вчитель: Діти, давайте здмухнемо сніжинки, які лягли нам на рукавички. (Діти беруть в руки повітряні кульки, обклеєні сніжинками і сильним струменем повітря здувають їх з рук).

Вчитель: Молодці, ви старалися. Але одна найбільша сніжинка залишилася. Ми будемо передавати її по колу з гарними побажаннями на день. (Діти передають один одному повітряну кульку і говорять побажання).

Вчитель. А тепер давайте побажаємо гарного дня нашим гостям

(Діти виконують пісню “Сонячний промінчик” та кріплять стрічки - промінці до фото сонечка)

Вчитель: Яка пора року? Холодно чи тепло? Пропоную сісти до каміна та нагріти рученята, щоб добре працювати на уроці. (Діти сідають біля малюнка каміна) 

ІІ. Щоденні новини

  1. Повідомлення синоптиків

Календар погоди

Повідомлення синоптика:

Сьогодні _ (число)______ (місяць)______(день тижня). На дворі _________ (пора року). Стовпчик термометру показує ____ (градусів), ___________ (тепло, холодно). Коли вранці я йшов до школи небо було __________ (ясним, похмурим). Опади (були, не було)

ІІІ. Обмін інформацією

Вчитель: Ми здмухнули сніжинки з рукавичок, але вони запорошили ще й нашу дошку . Такий безлад, давайте розставимо все по своїх місцях. (На дошці прикріплені сніжинки різного кольору. Кожний колір відповідає певній літері. Учні розшифровують слово “винахід”)

Крісло автора

Що таке винахід? Чи можуть діти бути винахідниками?

Учень презентує свій винахід “Вулкан”

Вчитель: Змерзли? (Так). Сідаймо знову ближче до каміна та нагріймо рученята. Все ж таки зима, місяць лютий?

ІV. Чому лютий називають лютим? (Лютий лютує, тому що вже близько весна. 15 лютого - свято Стрітення. Якщо “півень нап’ється води “ то переможе весна)

Вчитель: А якщо переможе весна, що зміниться надворі?

(зазеленіє травичка, розцвітуть квіти,  прокинеться ведмідь, повернуться птахи з теплих країв)

Вчитель: Як це все можна назвати одним словом? (Природа). А чи може природа брати участь у винаходах?

Хід уроку:

Повідомлення теми уроку

   Сьогодні ми спробуємо не тільки  дати відповідь на це запитання, а й створити власний винахід - фільм “Природа - мудрий винахідник”

ІІ етап. Усвідомлення змісту.

“Мозковий штурм”

Вчитель: Уявіть, що прийшла весна. Усе кругом зазеленіло, щебечуть птахи, пахнуть квіти. А тепер погляньте, перед вами квіткова галявина (ілюстрація галявини, де зображено кульбабу). Відшукайте та обведіть на ній літеру “к”  (діти обводять літеру “К”). Порахуйте, скільки кожен з вас відшукав літер. Які квіти зображені на малюнку (кульбаби). Якого вони кольору? (Жовті). А чи завжди ці рослинки жовті? Зверніть увагу на дошку: у нас є фото кульбаби, яка перецвіла.  Що буде, якщо подмухати на таку кульбабку? (Полетять парашутики).

І кадр “ Кульбаба - парашут”

                               

 

Висновок. Отож, людина спостерігаючи за парашутиками кульбабок, створила (парашут). Виберіть і доповніть кадр нашого фільму. (Діти прикріплюють фото парашута)

Вчитель: Кого ви бачите на наступному фото? (комара). Як ще можна назвати? (комаха). На вашу думку, людина дивлячись на комара, що могла створити? (шприц)

ІІ кадр. “Комар - шприц”                                                 

Висновок. Отож, людина, спостерігаючи за комаром, створила шприц

    Що роблять шприцом?(уколи). Хто робить уколи? (Лікар). Коли роблять уколи? (Коли людина хворіє). Чи можемо ми захворіти? (Повторення правил, які потрібно дотримуватися, щоб не захворіти на коронавірус)

Вчитель: Кого ви бачите на наступному фото? (крота). Що він робить? (Риє землю) На вашу думку, людина, спостерігаючи за роботою крота, що могла винайти? (Екскаватора)

ІІІ кадр. “Кріт - екскаватор”  

      Чому кріт живе під землею? Чи бачить ця тваринка? Кожен з вас може написати своє ім’я, а ось кріт нічого не бачить. Допоможіть йому викласти його назву з літер - магнітів. (Діти викладають слово кріт, та звукову модель цього слова)

Вчитель: Хто наступний у нашому кадрі? (Павук). Що робить павук? Плете павутину). Що нагадує павутина? (риболовну сітку)

ІV кадр “Павук - риболовна сітка” 

Чи можна зараз ловити рибу? Чому це шкідливо для природи?

Вчитель. А це хто у нас на картинці? (Заєць). Він живий? (Так). Доведіть. Яка у нього шерсть? (Біла). Коли у зайчика хутро стає білим? (зимою). Чому? Чи швидко бігає заєць? Чи провалюється ця тваринка у сніг? На який винахід зайчик надихнув вчених? (Лижі)

V кадр “Заєць - лижі”   

Фізкультхвилинка

Вчитель: Діти, за вікном зима, холодно. Уявіть, що у вас в долоньках маленьке безпорадне зайченя, йому холодно, воно змерзло. Порятуйте його. Стуліть обережно долоньки й ніжно подмухайте на нього, зігрійте зайченя своїм диханням. Притуліть  його до свого сердечка й віддайте частинку свого тепла. Розтуліть долоньки, відпустіть зайченя на волю. Бачите, воно вдячне вам.

Дослідження

Діти отримують малюнки зайчика сірого та білого

Вчитель: Розгляньте фотоілюстрацію, зверніть увагу на колір хутра тваринок. Чим відрізняються? Чому зайчик влітку сірий, а взимку білий?

Перегляд відеоролика “Зайчик втікає від вовка”

Метод ”Обери позицію”

Що для зайчика страшніше: голод чи холод.

Вчитель зачитує дві позиції, учні вибирають ту, яку вони вважають правильною.

І картка. Для зайчика найстрашніше - це холод, тому що він дуже мерзне.

ІІ картка. Для зайчика найстрашніше - це голод. Коли він мало їсть, то повільно бігає

(Для зайчика найстрашніше - голод. Коли тваринка мало їла, вона повільно бігає і не втече від вовка, який його може з’їсти)

Вправа “Мікрофон”

Вчитель: Як люди можуть допомогти зайчикові взимку, щоб він не був голодний? (відповіді школярів)

Гра “Нагодуй зайчика”. Математична задача

Вчитель: Чим любить поласувати зайчик? (Морква, капуста, буряки).

   Для зайчика діти принесли: 5 морквин, 4 бурячки та 1 капустинку. Скільки овочів разом діти дали для побігайчика?

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Гра “Правда чи ні”(вправа з цеглинками червоного та зеленого кольорів)

  Учні розповідають про те, що їх вразило, схвилювало, що нового вони дізналися про винаходи

Нагородження школярів “Сертифікатами юного дослідника”

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Куцик Наталія
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
1541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку