Урок 34. Причина і наслідок. Болгарська народна казка «Виноградар і змія»У кожній казці є урок, мов у квіточці медок

Про матеріал
Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з болгарською народною казкою; формувати вміння визначати персонажів твору, аналізувати їхні вчинки, давати за вчинками характеристику персонажам; розширити знання про особливості структурних компонентів казки (зачин, основна частина кінцівка), навчати їх визначати під час аналізу казки; навчати складати план до тексту і переказувати текст за складеним планом, стежити за логікою описування подій; формувати навички правильного, виразного і свідомого читання тексту казки; розвивати творче мислення, увагу, уявлення, пам'ять, спостережливість; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати потребу дітей у здійсненні добрих учинків, у вияві милосердя, почуття відповідальності за свої дії; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: уміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання, виконувати завдання за інструкцією; переключатися з одного виду роботи на інший; комунікативної: уміти висловлювати свої думки; спілкуватися під час виконання завдань; інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію; здоров'язбережувальної: уміти правильно сидіти за партою; соціальної/громадянської: співпрацювати в парі, планувати взаємодію з учасником спільної діяльності; загальнокультурної: дотримувати правил поведінки на уроці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 34. Причина і наслідок. Болгарська народна казка «Виноградар і змія»У кожній казці є урок, мов у квіточці медок

Номер слайду 2

Мета:формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з болгарською народною казкою; формувати вміння визначати персонажів твору, аналізувати їхні вчинки, давати за вчинками характеристику персонажам; розширити знання про особливості структурних компонентів казки (зачин, основна частина кінцівка), навчати їх визначати під час аналізу казки; навчати складати план до тексту і переказувати текст за складеним планом, стежити за логікою описування подій; формувати навички правильного, виразного і свідомого читання тексту казки; розвивати творче мислення, увагу, уявлення, пам'ять, спостережливість; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати потребу дітей у здійсненні добрих учинків, у вияві милосердя, почуття відповідальності за свої дії;формування ключових компетентностей:уміння вчитися: уміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання, виконувати завдання за інструкцією; переключатися з одного виду роботи на інший;комунікативної: уміти висловлювати свої думки; спілкуватися під час виконання завдань;інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію;здоров'язбережувальної: уміти правильно сидіти за партою;соціальної/громадянської: співпрацювати в парі, планувати взаємодію з учасником спільної діяльності;загальнокультурної: дотримувати правил поведінки на уроці. Обладнання: зображення смайликів, політична карта світу або Європи, малюнки із зображеннями змії, виноградників, картки зі словами для характеристики персонажів. Тип уроку: урок набуття нових знань. Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров'язбережувальна, природнича.

Номер слайду 3

Організаційний момент. Стали, діти, всі рівненько,Посміхнулися гарненько,Настрій на урок взяли,Працювати почали.

Номер слайду 4

Психологічна настанова на урок. Вправа «Спіймай настрій»— Посміхніться сусідові по парті, «зніміть» посмішку зі свого обличчя та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. Посміхніться.— Оберіть смайлик, що вам подобається і відповідає вашому настрою.— Я бажаю вам бути старанними, уважними, усміхненими, творчими на уроці.

Номер слайду 5

Артикуляційні вправи. Гімнастика для губ і язичка— Прочитайте повільно, протягуючи кожний звук.І — И — Е — У — О — АА — Е — О — І — У — И

Номер слайду 6

Прочитайте склади на одному диханніБІ — БИ — БЕ — БУ — БО — БАВІ — ВИ — ВЕ — ВУ — ВО — ВА

Номер слайду 7

Прочитайте окремо в парах кожен звук. Б-П, В-Ф, Д-Т, Ж-Ш, З-С, Г-К, ДЖ-Ч, ДЗ-Ц

Номер слайду 8

Робота над скоромовкою. Лисеня і вовченяЇли ласощі щодня. Кожен мав велику ложку,Горщик порожнів потрошку.— Як правильно вимовляти звуки, що позначає буква «ща»?— Вимовте чітко і швидко: [шч].— Читаючи скоромовку, правильно вимовляйте ці звуки.

Номер слайду 9

Вправа «Щоб речення зрозуміти, слова потрібно розділити»— Роз'єднайте слова і прочитайте вислів. КАЗКАВИГАДКА, ТАВНІЙЩОСЬПОВЧАЛЬНЕЗРОЗУМІЙ.— Як назвати вислів, що ви прочитали? (Прислів'я.)— Як ви розумієте зміст цього прислів'я?КАЗКА ВИГАДКА, ТА В НІЙ ЩОСЬ ПОВЧАЛЬНЕ ЗРОЗУМІЙ.

Номер слайду 10

Повідомлення теми та завдань уроку— Ми читали українські казки, а сьогодні завітаємо до сонячної країни Болгарії, розташованої на узбережжі Чорного моря. (Демонстрування на карті.) Це країна, з якою межує Україна. Люди, які мешкають у цій країні, — болгари, тому й казка — болгарська народна. Працюючи над нею, ми будемо вчитися складати план, переказувати казку, визначати головних героїв, спостерігати за їхніми вчинками і давати оцінку. Але про кого ж буде ця казка, ви дізнаєтесь, відгадавши загадки.

Номер слайду 11

Столиця Болгарії - Софія

Номер слайду 12

Робота над текстом казки «Виноградар і змія» (с. 45)Підготовка учнів до сприймання змісту тексту. Робота над загадками. Актуалізація опорних фонових знань. Мотузка по землі повзе,Ось язичок, відкритий рот,Всіх вкусить готова я,Все тому, що я —.... В'ється стрічка невеличка,Де пісочок, де травичка. Ви її не зачіпайте,Стороною оминайте….(Демонстрування малюнка.)

Номер слайду 13

— Що вам відомо про змій? Чим вони живляться? Що полюбляють? У яких стосунках з людьми? Корисні вони чи шкідливі?— У деяких народів змії є символом мудрості, а лікарі обрали її символом медицини. В українських казках змія часто є хитрою, підступною твариною. А якою бачать змію болгари, ми дізнаємося, прочитавши казку.

Номер слайду 14

Робота із заголовком— Прочитайте назву казки (с. 45). Хто ще, крім змії, є персонажем казки?— Хто такий виноградар? Від якого слова утворилося це слово?— Як гадаєте, про що йтиметься у творі?

Номер слайду 15

Виразне читання казки вчителем

Номер слайду 16

Перевірка первинного сприймання змісту твору. Перевірка емоційного сприймання змісту— Чи справдилися ваші передбачення щодо того, про що казка?— Що вас здивувало? Вразило? Що виявилося для вас несподіваним?

Номер слайду 17

Словникова робота. Виноградник — ділянка землі, засаджена виноградом. Розгнівалась — розсердилась. Відновити — знову почати перервані стосунки. Купа — велика гора. Господар — власник чогось. Щосили — дуже сильно. Кухоль — глиняний глечик. Стати оддалік — стати далі, відійти.

Номер слайду 18

Читання слів на одному подиху{08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}щосьдійшовсобібачишоддалікминуловкусилахвостатакаміннявідновитисянадумавширозгнівалась

Номер слайду 19

Фізкультхвилинка. Раз! Два! Час вставати: Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідаймо,Швидко втому проганяймо. П'ять! Шість! Засміялись,Кілька раз понахилялись. Зайчик сонячний до нас. Завітав у вільний час. Будем бігати, стрибати,Щоб нам зайчика впіймати. Прудко зайчик утікаєІ промінчиками грає. Сім! Вісім! Час настав. Повернутись нам до справ.

Номер слайду 20

Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту. Читання казки учнями «ланцюжком»

Номер слайду 21

Аналіз тексту з елементами вибіркового читання— Хто є героями казки?— Де жила змія? Доведіть словами тексту.— Що виноградар зробив для змії?— Що у відповідь зробила змія?— Скільки часу дружили виноградар і змія?— Кому виноградар розповів про змію? Чому він це зробив? Прочитайте.— Чому син вирішив не годувати змію, а вбити? Яка риса його характеру виявилася у цьому вчинку?— Як змія покарала хлопця?— Чи зміг батько виправити ту помилку, якої припустився його син?— Як ви вважаєте, хто вчинив у казці добре, а хто — погано? Доведіть свою думку.— Якою є змія в болгарській казці?— До чого народ закликає, а що — засуджує у цій казці?— Знайдіть і прочитайте речення, що передає головну думку казки. Чи може воно бути прислів'ям?

Номер слайду 22

Робота в парах. Доповнення схеми (с. 46)— Прокоментуйте свою роботу. Які наслідки мали дії батька та сина? Якими словами ви доповнили схему?Читання казки за частинами. Робота над складанням плану (добирання заголовків до кожної частини)— Про що йдеться в першій (другій, третій) частині?— Який заголовок можна дібрати до неї?

Номер слайду 23

Орієнтовний план1) Дружба виноградаря і змії.2) Злочин сина та його наслідки.3) Колишня дружба не відновиться.— Цей план буде для вас опорою під час переказування казки вдома.

Номер слайду 24

Робота над прислів'ям— Прочитайте прислів'я. Як ви його розумієте?Зробиш добро — не кайся, вдієш лихо — начувайся.— Чи може це прислів'я бути заголовком до прочитаної казки?

Номер слайду 25

Робота в парах. Складання характеристики героїв казки— Оберіть слова, що характеризують сина і виноградаря.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Виноградар{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}син{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}заздрість

Номер слайду 26

жорстокість, жадібність, совість, чуйність, співчуття, доброта, чесність, турбота, тепло, порядність.

Номер слайду 27

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА1. Хвилинка-цікавинка— А чи знаєте ви, що розміри змії весь час змінюються? Тварина росте, але її шкіра на відміну від людської, не встигає розтягуватися. І саме тому змія міняє шкіру, обдираючи її об гілки. Під старою шкірою вже виблискує нова.2. РефлексіяІнтерактивний прийом «Незакінчене речення»: Сьогодні на уроці я намагався(лася)... Найкраще мені вдалося... Казка мене навчила...— Оцініть свою роботу на уроці. Якщо ви вважаєте, що могли б попрацювати краще, підійміть руки вгору. Якщо ви працювали добре — потисніть свої долоньки. Якщо ви працювали чудово — поаплодуйте собі та товаришам.3. Домашнє завдання. Переказувати казку за складеним планом.

pptx
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку