Уроки 36-37. Польська народна казка «Оселедець і камбала»У кожній казці є урок, мов у квіточці медок

Про матеріал
Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із польською народною казкою; удосконалювати вміння давати характеристику герою; формувати вміння виразно читати казку, відтворювати зміст прочитаного, уміння висловлювати свою думку; збагачувати життєвий досвід дітей; розвивати увагу, пам'ять, уяву; виховувати чесність, скромність, порядність; засудити пихатість, нахабність; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: уміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання, уміння вчитися: виконувати завдання за інструкцією; переключатися з одного виду роботи на інший; комунікативної: уміти висловлювати свої думки; спілкуватися під час виконання завдань; інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію; здоров'язбережувальної: вміти правильно сидіти за партою; соціальної/громадянської: співпрацювати в групі, парі, планувати взаємодію з учасником спільної діяльності; загальнокультурної: дотримувати правил поведінки на уроці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Уроки 36-37. Польська народна казка «Оселедець і камбала»У кожній казці є урок, мов у квіточці медок

Номер слайду 2

Мета:формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із польською народною казкою; удосконалювати вміння давати характеристику герою; формувати вміння виразно читати казку, відтворювати зміст прочитаного, уміння висловлювати свою думку; збагачувати життєвий досвід дітей; розвивати увагу, пам'ять, уяву; виховувати чесність, скромність, порядність; засудити пихатість, нахабність;формування ключових компетентностей:уміння вчитися: уміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання, уміння вчитися: виконувати завдання за інструкцією; переключатися з одного виду роботи на інший;комунікативної: уміти висловлювати свої думки; спілкуватися під час виконання завдань;інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію;здоров'язбережувальної: вміти правильно сидіти за партою;соціальної/громадянської: співпрацювати в групі, парі, планувати взаємодію з учасником спільної діяльності;загальнокультурної: дотримувати правил поведінки на уроці. Обладнання: «шкала настрою», матеріали до гри «Зашифровані слова» (у кожного учня), аудіозапис звуків моря, політична карта світу або Європи, ілюстрації риб (оселедець, лосось, камбала), плакати для дискусії «Займи позицію», картки для роботи в парах. Тип уроку: урок набуття нових знань. Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров'язбережувальна, природнича.

Номер слайду 3

Організаційний момент

Номер слайду 4

Психологічна настанова на урок. Вправа «Шкала настрою»— Перед вами — шкала настрою. Оберіть і зробіть позначку, що відповідає вашому настрою зараз. Сподіваюся, наприкінці уроку ця позначка у всіх зрушиться праворуч. Аби це сталося, будемо працювати наполегливо, згуртовано, старанно, дружно, уважно, творчо.

Номер слайду 5

Артикуляційні вправи. Дихальні вправи. Як плаче немовля?   

Номер слайду 6

Дихальні вправи    Як мама колише дитину?

Номер слайду 7

Дихальні вправи    Як тато забиває цвях?

Номер слайду 8

Дихальні вправи. Як сопе дідусь, коли заснув, читаючи газету?

Номер слайду 9

Робота над скоромовкою. На ринку зранку рибалка кинув рибку Ромі в банку. З ринку ранком приніс Рома рибку-бранку. Реготав Рома, як розповіла рибка байку, до наступного ранку. За Ю. Тереном— Прочитайте скоромовку спочатку повільно, чітко вимовляючи слова. Чи все було зрозумілим?

Номер слайду 10

— Хто така бранка? (Полонена; та, кого захопили у полон.)— Що таке байка? (У цьому контексті — вигадка, розповідь про те, чого насправді не було, не може бути.)— У чому складність вимови цієї скоромовки?

Номер слайду 11

Вправа на розвиток уваги до слова «Зашифровані слова»Щоб прочитати зашифровані слова, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові літери.аммдакрктушгтшамасожжрасе кроккиобоао своякттзнязвкце

Номер слайду 12

Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних фонових знань. Слухання аудіозапису «Звуки моря».— Заплющте оченята, послухайте запис і скажіть, куди ми сьогодні вирушимо.— Хто з вас бував на морі? Що або кого з мешканців моря ви бачили? Що вам про них відомо?

Номер слайду 13

Повідомлення теми та завдань уроку— Так, ми вирушимо до моря, а саме — до Балтійського моря, розташованого на півночі Європи, що омиває береги багатьох країн, серед них і береги Польщі. Тож сьогодні ми ознайомимося із польською народною казкою, дізнаємося, які дивні події відбувалися в морських глибинах.

Номер слайду 14

Робота над текстом казки «Оселедець і камбала»Робота над заголовком— Прочитайте назву казки (с. 46). Хто такі оселедець і камбала?— Де ми могли їх бачити?— Чим цікаві ці риби?— Про що може йтися у цій казці?Оселедець живе у величезних багатокілометрових косяках. Риба, відірвана від зграї переживає стрес, також неминуче гине від інших морських тварин. Тривалість життя 10-12 років. Камбала більшість часу проводить на дні моря. Переважна частина риб лежить на лівому боці, а двоє її очей знаходяться на правому боці. Хоча трапляються і перевернуті особини. Зверху її тіло вкрите пігментом, який допомагає добре маскуватися під колір довкілля, що її оточує. Тривалість життя 20-30 років.

Номер слайду 15

Сприймання змісту тексту учнями «Кероване читання»— Будемо читати казку частинами. Коли я попрошу зупинитися, будь ласка, припиніть читати, не забігаючи наперед.

Номер слайду 16

Виразне читання вчителем І частини казки— Який приклад вирішили риби взяти з птахів і звірів?— За яким критерієм вирішили обирати короля? Що найголовніше для риб?— Як, на вашу думку, будуть розвиватися події?

Номер слайду 17

Читання «ланцюжком» учнями ІІ частини казки— Кого обирала представником кожна риб'яча сім'я?— Хто переміг у змаганнях?— Чому йому вдалося це зробити?— Як риби сприйняли перемогу оселедця?— Переможця оголошено. Чи закінчиться казка? Зверніть увагу на назву казки, де названо персонажів. Які ваші подальші прогнози?

Номер слайду 18

Вправа «Бджілки»: напівголосне читання казки до кінця— Хто залишився невдоволеним результатом змагань?— Як камбала поставилася до переможця?— Чим же закінчується казка? Чи так, як ви очікували?

Номер слайду 19

Перевірка первинного сприймання змісту твору. Перевірка емоційного сприймання змісту— Що вас здивувало? Вразило?— Чи зустрілися незнайомі слова?

Номер слайду 20

Словникова роботаоселедцібалтійськихзамислилисянайсильнішогокамбалапотрібнийрознесласянайспритнішоготрісказмаганняпропхавсянайголовнішелососьпосланцісподівався. Балтійськомусалакаодноголосносперечалися. Північномуугріголодранецьвишикувалисьнезадоволеною. Пояснення незрозумілих слів і висловів, якщо такі зустрілись. Підготовка до читання складних для вимови слів. Читання «луною» за вчителем.— Прочитайте слова «на одному видиху» по стовпчиках. Кому це вдалося?— Що означають слова першого стовпчика?— Прочитайте слова, написані з великої букви. Поясніть їхнє написання. Що вони означають?

Номер слайду 21

Фізкультхвилинка

Номер слайду 22

Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту. Вибіркове читання— Знайдіть і прочитайте пояснення, чому риби не хотіли обрати королем лосося.— Знайдіть і прочитайте, за яким критерієм риби вирішили обрати короля.— Знайдіть і прочитайте пояснення, чому оселедець виявився найкращим плавцем.— Знайдіть і прочитайте пояснення, чому спізнилася на змагання камбала.

Номер слайду 23

Дискусія «Займи позицію»— Поміркуйте над питанням «Чому риби змирилися з перемогою оселедця?».

Номер слайду 24

Робота в парах. Складання характеристики головного персонажа. Оселедець. Камбалахудийневдоволенанепримітнийнадутавитривалий

Номер слайду 25

Визначення головної думки казки— Прочитайте прислів'я. Яке з них висловлює основну думку казки?Зазнайство з ніг зіб'є, скромність на ноги поставить. Скромних скрізь поважають, а хвальків зневажають. У воді риби багато — всієї не виловиш.

Номер слайду 26

Стисле переказування казки за словами-маркерами. Одного разу серед риб рознеслася чутка... Тут наперед пропхався... Довго сперечалися... Призначили... Спочатку всі пливли... Судді вирішили... Незадоволеною залишилась... Дізнавшись, що королем став... З того часу...

Номер слайду 27

Робота в групах. «Шість капелюхів де Боно»Білий капелюх (інформація). Перегляньте казку, і відшукайте факти, що відповідають дійсності. (Наприклад, міграція лосося, забарвлення камбали тощо.)Жовтий капелюх (логічний позитив). Що гарного, на вашу думку, відбулось у казці?Чорний капелюх (критика). Які негативні події відбувалися у казці?Червоний капелюх (почуття та інтуїція). Що вам сподобалось у творі? Які емоції, почуття виникали під час читання казки?Зелений капелюх (креативність, альтернативні рішення). Як би могли розвиватися події казки, якби риби не сприйняли перемогу оселедця?Синій капелюх (управління процесом). Які висновки з прочитаного ви зробили? Чого навчає ця казка? Що засуджує?

Номер слайду 28

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА1. Рефлексія. Вправа «Шкала настрою»— На початку уроку ми позначали свій настрій. Урок добігає завершення. Поставте позначку на шкалі іншим кольором.— Підведіть руки, у кого позначка, хоч трішки, але зрушила праворуч. Дуже рада, що ваш настрій від казки став ще кращим. Дякую за наполегливу, старанну, дружну, творчу роботу!Інтерактивний прийом «Мікрофон»Хто є головним героєм казки?Яку проблему розв'язували риби?Чого вчить нас ця казка?2. Домашнє завдання— Перечитайте казку, розкажіть її батькам чи меншим братикам і сестричкам. За бажанням створіть ілюстрацію до казки.

pptx
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку