Урок позакласного читання

Про матеріал
Бібліотечний урок. Моя улюблена книга. Мета: показати значення книги в житті людини, прищеплювати любов до книги;ознайомити з різноманітністю книг.
Перегляд файлу

Тема: Бібліотечний урок. Моя улюблена книга.

Мета:       показати значення книги в житті людини, прищеплювати любов до книги;ознайомити з різноманітністю книг, формувати комунікативну компетентність; розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свою думку;виховувати потребу в читанні, культуру читання, бережливе ставлення до книги.

 

Обладнання: плакати – вислови про книгу «Книга – вікно у світ»,          

                       «Книгу читати – усе знати», виставка дитячих книг. 

 

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу
  2. Актуалізація опорних знань
  1. Робота над віршем

 

В кожнім домі, в кожній хаті – Дружба з книгою – це свято,

У містах і на селі, Не було б його у нас,

Хто навчився вже читати, Ми не знали б так багато

Має книжку на столі.  Про новий і давній час.

 

  1. Бесіда за віршем
  • Про що розповідається у вірші?
  • Які книги ви знаєте?
  • Які книги ваші улюблені?

 

  1. Повідомлення теми уроку

Отже, ми сьогодні поговоримо про ваші улюблені книги.

  1. Пояснення нового матеріалу
  1. Зустріч гостей (Під оплески у костюмах заходять книги: художня книга, підручник, словник, енциклопедія, довідник, Королева Книг ).

 

 Підручник.  Я – Підручник, ваш перший помічник і порадник. Молодший мій братик Буквар навчив вас читати і передав мені естафету.

 

Художня книжка. Я – Художня  Книжка. Така красуня! Вся в малюнках і така цікава. Влаштовую зустрічі з казковими героями, подорожі у світ прекрасного.

 

 

Словник.  Я – Словник, збірник слів в алфавітному порядку з поясненням, тлумаченням, перекладом  іншою мовою.

 

Енциклопедія. Я – Енциклопедія. Коли ви шукатимете відомості про історію виникнення предмета, на допомогу до вас можу прийти тільки я. Мені так хочеться бути з вами, коли ви готуєте уроки. Станьте моїми вірними друзями.

 

Довідник. Я – Довідник, для вас чудовий помічник. Я дам вам короткі відомості з певних питань. Подружимось, чи як?

 

Королева Книг. Доброго дня дорогі мої читачі!  Безмежна моя сила. Я відкриваю перед вами світ. Розпочнемо мандрівку з королівства «Як  виникла книга». Давно-давно на землі не було книг. Шлях розвитку книги був тривалим і дуже складним. Люди використовували для виготовлення книжок – глину, листя та кору дерев, шкіру тварин, бамбук, папірус, шовк. Основний  сучасний матеріал для книжок – папір – винайшли стародавні китайці  у 105 році нашої ери. Перші книги з паперу в Європі почали виготовляти у ХІІІ ст.. Книги тривалий час писали від руки. Обкладинки прикрашали коштовностями. Одна книга інколи виготовлялася протягом 5-7 років. У ХV ст..  німецький майстер винайшов спосіб друкувати книгу. Першу книгу «Буквар» на Русі надрукував у 1564 році у Москві Іван Федоров. Сотні років минуло відтоді. Зараз у нашій країні існують  сотні друкарень. Щоденно завдяки праці письменників, працівників паперової промисловості, друкарів, палітурників у нас з’являються десятки книжок. Серед них особливе місце займають книги для дітей. 

  1. Розповідь учнів про улюблені книги.

Зараз ми з вами здійснимо подорож у царство книг. Ми будемо  подорожувати по станціях. І перша наша зупинка – казкова. У кожного з нас є улюблені книжки — і в дорослих, і в дітей.

        А)  Бесіда за запитаннями.

  • Хто з вас полюбляє казки?
  • Які казки ви знаєте?
  • Хто розповідає вам їх?
  • Чого навчають казки?

Фізкультхвилинка

У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка,

Вирушали на зарядку.

Похитали головою,

Раз притупили ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво, вправо.

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

 

Про свої улюблені казки нам розкажуть  учні. (розповідь учнів.)

 

Друга зупинка – віршова.

Б) Бесіда за запитаннями.

  • Що таке вірші?
  • Про що ви любите читати вірші?
  • Які вірші ви знаєте?

Розповідь про улюблену книгу з віршами.

 

 

Наступна зупинка  - оповідання. Оповідання —  це твори В.Нестайка, А.Потапової, В.Карасьової. В них упізнаєш і себе, і своїх товаришів, дізнаєшся багато цікавого...

В) Розповідь учнів про улюблене оповідання.

         

Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки – раз!

На носках стоїть весь клас,

Два присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз,

На сусіда подивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись.

Хай мужніє ваше тіло.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

Отже, ми дізналися про ваші улюблені книги. А чи знаєте ви правила поводження з книгою? (Відповіді учнів)

 

  • Беріть книги чистими руками.
  • Не перегинайте книжки, від цього випадають сторінки.
  • Не кладіть до книжки олівців та інших предметів, від цього вона рветься.
  • Не загинайте сторінки, користуйтесь закладками.
  • Не читайте книги під час вживання їжі.
  • Щоб книга або підручник довше служили вам, обгорніть їх.

 

Королева Книг. Дорогі друзі, я хочу побажати вам, щоб ви  пам’ятали прості      правила, які допоможуть вам у житті:

 

  • Якщо хочеш поговорити з кимось – розгорни книгу.
  • Якщо ти занудьгував – візьми книгу.
  • Якщо хочеш одержати пораду – відшукай її у книзі.
  • Якщо прагнеш знайти друга – подружись із книгою.
  • Якщо мрієш стати справжньою людиною – читай книги.
  • Якщо хочеш відчути безмежні можливості людського розуму – працюй із книгою.

 

  1. Підсумок уроку.

Розгляд  виставки книг

docx
Додав(-ла)
Місюк Леся
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку