Мета- перевірити знання учнів з теми, здатність застосовувати здобуті предметні та ключові компетентності на практиці,підібрані тестові та практичні граматичні завдання допоможуть виробити в учнів навички самостійної роботи з мовним матеріалом.
5 клас
Контрольна робота
Другорядні члени речення. Однорідні члени речення
1.Визначити синтаксичну роль виділеного слова.
Люблю України рідної мову.
А підмет Б присудок В додаток Г означення
2.У якому реченні є дві обставини.
А Вечір заховав голову під крило. Б Ніжно пахли квіти в саду.
В Хмара розгорнула велетенські крила. Г Я дістану для тебе зірку.
3.Визначити синтаксичну роль виділеного слова.
Від бабусі смачно пахло пиріжками.
А означення Б додаток В обставина Г присудок
4.Означення виділене в в реченні.
А Ніжно пахне пролісків букет. Б Наші мрії прекрасні.
В Спадають тихо вечори весняні. Г Ягоди малини до себе нас манили.
5.Однорідні підмети є в реченні.
А треба полити гарбузи, кавуни, огірки й помідори. Б А від тата знову пахло хмарами , небом і трохи втомою.
В Вітер в гаї нагинає лозу й тополю. Г до нас прилітають снігурі, синички й дятел.
6. Однорідними додатками ускладнено речення.
А Ховає дощ печаль і сум за грати. Б Дощ і чорнобривці пахнуть осінню.
В Очі їхні – любов та благання. Г Скрізь по світу є конфлікти, сутички, протистояння.
7. Однорідними обставинами ускладнено речення.
А Птиці й комашня покажуть грибні та ягідні місця. Б Ми їздимо на природу, у гідропарк, за місто.
Б Настанови мами й тата пам’ятай усе життя. Г Добре слово та щира розмова лікують душу.
8. Однорідними присудками ускладнено речення.
А Там грибочок, там листочок, там кущик ожини. Б Узимку та влітку люди по-різному бачать кольори
В Любив дід гарну бесіду й добре слово. Г Вода при березі каламутиться та жовкне.
9. Правильно розставлені розділові знаки в реченні.
А Є в нас сила, і правда, і воля. Б Шумить і шепче, і тривожить зрадливий дощ .
В Я бажаю вам ні пуху ,ні пера. Г Серед долини зеленіють густі , та високі верби.
10. Перед однорідними членами треба поставити двокрапку в реченні6
А Вишні, черешні, сливи усе росло в саду. Б Люблю твій шум і шепіт серед поля і серцем чую силу.
В І все поволі зникає небо,море, скелі. Г Кактуси бувають маленькі, великі, круглі й стовбуристі.
11. Після однорідних членів треба поставити тире в реченні
А У нашому саду була розкішна флора жоржини, любисток, айстри.
Б Усі весну щиро люблять і люди, і пташки, і дерева, і комашки.
В Усе докупи злилося материна любов, піклування батька, дитячі забавки, радощі і горе.
Г На вершечку гори, на видолинках скрізь панувала тиша.
12.Перед однорідними членами треба поставити двокрапку , а після них тире в реченні
А Усе навколо дерева птахи люди сповнене весняної сили.
Б Наближення весни в усьому серце чує і в шелесті трав і у вітрі і в стежках.
В У селі в бабусі мені все цікаве берег річки і зелені трави.
Г У мудрості свої закони є і цвіт і злет і несходимі
Граматичне завдання
Любіть рідну мову свою.
З вітром весняним сосна розмовляє.
Бабуся зварила варення з вишень.
Давно дерева мріють про зелене листя.
Світле безмежжя зачароване приходом весни.
Природа має вітер і дощ холод і жар.
Минає рік і два і три.
На клумбі квітнуть айстри та чорнобривці.
І барвінком і рутою і рястом квітчає весна землю.
У ріках України водяться різні породи риб щука карась лин короп.
Вода гори та небо усе було радісним.