Мета - перевірити здобуті знання з теми. Формувати предметні компетентності шляхом виконання практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній.
5 клас . Українська мова
Контрольна робота
Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія
1.М’який знак треба писати в усіх словах рядка
А кур..йоз, ласун..ці,піс..ня В кін..цівка, близ..кість, у вишиван..ці
Б наймен..ший, куз..ня, рибал..с..кий Г громадян..ство,камін..чик,різ..бяр
2. Апостроф треба писати в усіх словах у рядку
А сухом..ятка, дит..ясла, цв..яшок В розм…якнути, рутв..яний, довір..я
Б пів..ящика, кав..ярня, кеш..ю Г ад..ютант, п..юре, моркв..яний
3. Подвоєння букв відбувається в усіх словах рядка
А воз..єднання, розкіш..ю.глинян..ий В дозвіл..я, від..звеніти, сон..ий
В пів..ікна, годин..ий, бук вен..ий Г від.ати, реформен..ий, стат..ей
4. Не відбувається подвоєння в усіх словах іншомовного походження в рядку
А ал..ергія, Джульєт..а, інтермецо..о В іл..юзія,барок..о,спагеті..і
Б коміс..ія, тон..а, пен..і Г хоб..і, піц..ерія, тон..а
5. Літеру и треба вставити в усіх словах іншомовного походження
А т..тан, амб..ція, д..станці В ш..фер, д..ктофон, ч..пси
В опт..мізм, макс..мум, к..парис Г д..агност..ка, Ч..лі, Мекс..ка
6. Позначте рядок, у якому допущено орфографічну помилку
А гравюра, інтер’єр, порт’єра, олів’є В бюро, чипси, спагеті
Б ванна, спирт, митрополит Г під’їзд, таксист, дит’ясла
7. У якому рядку допущено помилку при правописі
А священик, бароко, папа раці В хобі, чіпси, мавпячий
Б Ватикан, більярд, досьє Г камінчик, сніжинці, неньчин
8. Подвоєння відбувається в усіх словах рядка, крім
А хо..бі, лібрет..о, трас..а В мадон..а, пен..і, бул..а
Б тон..а, Одіс..ей, нет..о Г ім…іграція, гол.андський, брут..о
9. Позначити рядок, де всі слова пишуться з нн
А широчен..й, склян..й, антен..ий В подорож..ю, жовч..ю, ніч..ю
В кут..я, попад..я, навман..я Г Ген..адій, пан..о, Іл..я
10.М’якість приголосних позначається на письмі
А буквами я,ю,є, ї та апострофом В буквами і,я,ю,є,ь
Б апострофом та ь Г буквами я, ю, є, ї,ь,і
11. Апостроф вживається для позначення
А пом’якшення попереднього приголосного В роздільної вимови звуків
Б для наголосу Г позначення твердості приголосних
12. Відсутність апострофа в словах свято, морквяний, медвяний пояснюється
А тим, що перед губним звуком є кореневий приголосний ( і це не р)
Б ці слова є винятками
В ці слова є запозиченими
Граматичне завдання
1.Виправити, де потрібно, помилки
Святковий, морквяний, підїзд, духм’яний, воззєднання, барокко, хоббі, вана, чіпси, статтей, попаддя, цуцення, пеніцілін, спірт, еміграція, іміграція, Єгіпет, олівьє, обєднаний, кеш’ю, Сидней, Чілі, єпископ, дит’ясла, півяблука, шіфер, холодильник, спагеті, камінчик, донці.
2. Поставити іменники в давальному відмінку
Кицька, снігуронька, донька, рибалка, ненька, оболонка, яблунька, рибалка, білка, жінка.
3. Поставити іменники в орудному відмінку
Жовч, подорож, ніч , честь, нехворощ, річ, сіль, повість, радість, міць.
4. Записати слова фонетичною транскрипцією
Ллється, над’яр’я, святкування, змагаєшся, більярд.