Урок 5 клас. Звуки мови й звуки мовлення. Компетентнісний підхід

Про матеріал

Розробка уроку для 5 класу. У плані уроку зазначено компетентності, що формуюються. Завдання уроку побудовано відповідно до підручника Заболотного 2018 року.

Перегляд файлу

Урок №                                                     клас                                                                   дата
Тема. Звуки мови й звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки.
Мета: поглибити та допомогти систематизувати знання учнів із фонетики, орфоепії та орфографії; закріпити навички розрізнення голосних та приголосних звуків; сприяти розвитку фонематичного слуху, слухової та зорової пам’яті; прищеплювати любов та повагу до української мови.
Ключові та надпредметні компетентності, що формуюються на уроці:
- уміння вчитися впродовж життя – самоорганізовуватися до навчальної діяльності;
- обізнаність та самовираження у сфері культури – дотримуватися норм мовленнєвої культури; зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
- інформаційно-цифрова – навчати учнів використовувати таблиці як джерело інформації.
- спілкування державною мовою – уміння спілкуватися усно й писемно українською мовою; уміння дотримуватись норм етикету під час спілкування;
Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Фронтальне опитування

 Які розділи науки про мову вам уже відомі?
 Що вивчає кожен із них?
 Як усі ці розділи пов’язані між собою?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
1. Проблемні питання.
(На дошці записано тему розділу, який буде вивчатись, виділені частини підкреслено.)
 Чому розділи науки про мову «Фонетика», «Графіка», «Орфографія», «Орфоепія» вивчаються разом? Що їх об’єднує? Як вони пов’язані між собою?
2. Лексична робота.
Фоно…= поняттю «звук»; графо…= поняттям «письмо», «почерк»; орфо…= поняттю «правильно».
ІV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
1. Робота з підручником.
1) Опрацювання теоретичного матеріалу стор.80-81
Розминка

2) Виконання вправ і завдань вправа 188(усно), 189 (усно), 193 письмово.
V. Осмислення, узагальнення, систематизація знань
Робота в парах. Робота з підручником.  Вправа 191

VІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
Вивчити теоретичний матеріал стор. 82, вправа 194
VІI. Підсумок уроку. Рефлексія
Мовні загадки-жарти.
У якому вигуку є 100 однакових звуків? (Сто-п.)
За який приголосний звук треба сховати інший приголосний, щоб вистрелили разом кілька гармат? (За-л-п.)
Від назв яких двох букв стає жарко, гаряче? (Пе-че.)
Що знаходиться всередині школи? ( Звук [о].)
Що стоїть між підлогою і стелею? (Звук [і].)
Чим закінчуються і зима, і весна? (Звуком [а].)
Чим закінчуються і вечір, і ніч? (Приголосними.)
Як написати слово робота п’ятьма літерами? А чотирма? (Праця, труд.)
Що треба зробити, щоб майка злетіла? (Замінити [м] на [ч].)

docx
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
1179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку