Урок 51. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ. Виразне читання вголос

Про матеріал
Урок 51. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ. Виразне читання вголос Мета: - навчальна: закріпити знання про звукове значення букв я, ю, є, їта щ, формувати практичні навички розмежування звуків і букв; - розвивальна: розвивати інтелектуальні здібності, вміння аналізувати, зіставляти, порівнювати; - виховна: виховувати увагу, спостережливість до звуків мовлення. Внутрішньопредметні зв'язки: орфографія, орфоепія, синтаксис. Міжпредметні зв'язки: мова, література. Тип уроку: урок поглиблення знань. ХІД УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК Вибіркова робота ► Випишіть слова з буквами я, ю. Які звуки передають ці букви? Я буду трудитись, як тато, Як мама моя молода. Збудую і школу, і хату, І вирощу хліба багато... П. Воронько IV. СПРИЙНЯТТЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ Робота з текстом ► Прочитайте виразно вголос. Дивлюся, аж світає. Край неба палає. Соловейко в темнім гаї Сонце зустрічає. Тихесенько вітер віє. Степи, лани мріють. Між ярами на ставами Верби зеленіють... І все то те, вся країна, Повита красою, Зеленіє, вмивається Дрібною росою. Т. Шевченко Бесіда т Визначте тему вірша. Дайте йому заголовок, т Яким настроєм наповнений вірш? т Що відчуває автор до своєї країни? т Знайдіть слова із буквами л, ю, є, ї, поясніть їхнє звукове значення. Лінгвістичне дослідження ► Розкрийте звукове значення букв я, ю, є, ї та щ на вказаних прикладах. їжак, щастя, яблуко, навчання, юрта, пюре, єдність, ллє. V. ЗАКРІПЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ Фонетична робота ► Запишіть транскрипцію слів. Дощ, яструб, криниця, виїзд, їхати. Вибірково-розподільна робота ► Випишіть слова у три колонки: 1-ша колонка — слова, у яких звуків і букв порівну; 2-га колонка — слова, у яких звуків менше, ніж букв; 3-тя колонка — слова, у яких звуків більше, ніж букв. Явір, ходжу, мряка, щедрість, ясність, гребінь, щедрий, малюк, юрба, знаємо, оцінювати, безкраїй, сяють, повітря, сьомий. Діалог ► Підготуйте діалог за вказаною ситуацією. Ситуація: поясніть учневі, який був відсутній на уроці, виучуваний матеріал. Гра «Найрозумніший» ► Знайдіть слова, написані неправильно. Безземельний, стебло, веридливий, пиріг, апельсин, лемон, крапелька, букварь, осилитися, веселка. ► Уставте пропущені букви. Х..жак, пш..ниця, к..шеня, л.хток, м..жа, ш..поче, од..ниця, д..мар, т-.мніти, кр..ниця, с.кретар, нал..вати, з..мувати. Тестове завдання ► У якому рядку в усіх словах букви я, ю, є позначають один звук? 1. Значення, помилитися, співає, знання. 2. По-моєму, купатися, м'ята, обличчя. 3. Пляма, копієчка, малювати, краєзнавчий. 4. Ляльковий, ненька, їдальня, сперечатися, малюнок. VI. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК Коментоване письмо ► Запишіть під диктовку. Поясніть орфограми та пунктограми. НА ШКІЛЬНОМУ ПОДВІР'Ї Прийшла зима і засипала все білим снігом. На шкільне подвір'я прилетіла зграйка синиць. А сьогодні у двір завітав красень снігур. Гостинно зустріли птахів школярі. Вони повісили на дерева годівниці. Насипали різного корму. Тепер зима не страшна птахам. ► Знайдіть слова з буквами я, ю, є, ї. Поясніть, які звуки позначають букви в цих словах. Творча робота ► Напишіть твір-мініатюру «За що я люблю зиму?» ► Підкресліть у своїй роботі слова, у яких не збігається кількість звуків та букв. VII. ПІДСУМОК УРОКУ Усна робота ► Закінчте речення Букви ї та щ ... Букви я, ю, є ... Буква ї відрізняється від букв я, ю, є тим, що ... Рефлексія ► Оцініть свої знання з теми, заповнивши таблицю. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (ЗА ВИБОРОМ) ► Виконайте вправу з підручника. ► Складіть лінгвістичну казку про букви я, ю, є.
Перегляд файлу

Урок 51. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ. Виразне читання вголос

 

Мета:

- навчальна: закріпити знання про звукове значення букв я, ю, є, їта щ, формувати практичні навички розмежування звуків і букв;

- розвивальна: розвивати інтелектуальні здібності, вміння аналізувати, зіставляти, порівнювати;

- виховна: виховувати увагу, спостережливість до звуків мовлення. Внутрішньопредметні зв'язки: орфографія, орфоепія, синтаксис. Міжпредметні зв'язки: мова, література. Тип уроку: урок поглиблення знань.

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Вибіркова робота

► Випишіть слова з буквами я, ю. Які звуки передають ці букви?

Я буду трудитись, як тато, Як мама моя молода. Збудую і школу, і хату, І вирощу хліба багато...

П. Воронько

IV. СПРИЙНЯТТЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з текстом

► Прочитайте виразно вголос.

Дивлюся, аж світає.

Край неба палає.

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає.

Тихесенько вітер віє.

Степи, лани мріють.

Між ярами на ставами Верби зеленіють... І все то те, вся країна, Повита красою, Зеленіє, вмивається Дрібною росою.

Т. Шевченко Бесіда т Визначте тему вірша. Дайте йому заголовок, т Яким настроєм наповнений вірш? т Що відчуває автор до своєї країни?

т Знайдіть слова із буквами л, ю, є, ї, поясніть їхнє звукове значення.

Лінгвістичне дослідження

► Розкрийте звукове значення букв я, ю, є, ї та щ на вказаних прикладах.

їжак, щастя, яблуко, навчання, юрта, пюре, єдність, ллє.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Фонетична робота

► Запишіть транскрипцію слів. Дощ, яструб, криниця, виїзд, їхати.

Вибірково-розподільна робота

► Випишіть слова у три колонки:

1-ша колонка — слова, у яких звуків і букв порівну; 2-га колонка — слова, у яких звуків менше, ніж букв; 3-тя колонка — слова, у яких звуків більше, ніж букв. Явір, ходжу, мряка, щедрість, ясність, гребінь, щедрий, малюк, юрба, знаємо, оцінювати, безкраїй, сяють, повітря, сьомий.

Діалог

► Підготуйте діалог за вказаною ситуацією.

Ситуація: поясніть учневі, який був відсутній на уроці, виучуваний матеріал.

Гра «Найрозумніший»

► Знайдіть слова, написані неправильно.

Безземельний, стебло, веридливий, пиріг, апельсин, лемон, крапелька, букварь, осилитися, веселка.

► Уставте пропущені букви.

Х..жак, пш..ниця, к..шеня, л.хток, м..жа, ш..поче, од..ниця, д..мар, т-.мніти, кр..ниця, с.кретар, нал..вати, з..мувати.

Тестове завдання

► У якому рядку в усіх словах букви я, ю, є позначають один звук?

1. Значення, помилитися, співає, знання.

2. По-моєму, купатися, м'ята, обличчя.

3. Пляма, копієчка, малювати, краєзнавчий.

4. Ляльковий, ненька, їдальня, сперечатися, малюнок.

VI. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Коментоване письмо

► Запишіть під диктовку. Поясніть орфограми та пунктограми.

НА ШКІЛЬНОМУ ПОДВІР'Ї

Прийшла зима і засипала все білим снігом. На шкільне подвір'я прилетіла зграйка синиць. А сьогодні у двір завітав красень снігур. Гостинно зустріли птахів школярі. Вони повісили на дерева годівниці. Насипали різного корму. Тепер зима не страшна птахам.

► Знайдіть слова з буквами я, ю, є, ї. Поясніть, які звуки позначають букви в цих словах.

Творча робота

► Напишіть твір-мініатюру «За що я люблю зиму?»

► Підкресліть у своїй роботі слова, у яких не збігається кількість звуків та букв.

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

Усна робота

► Закінчте речення Букви ї та щ ... Букви я, ю, є ...

Буква ї відрізняється від букв я, ю, є тим, що ...

Рефлексія

► Оцініть свої знання з теми, заповнивши таблицю.

http://gdz-ukr.ucoz.ua/_nw/2/s62770039.jpg

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (ЗА ВИБОРОМ)

► Виконайте вправу з підручника.

► Складіть лінгвістичну казку про букви я, ю, є.

 

doc
Додав(-ла)
Салій Зоя
Додано
19 січня 2023
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку