Урок №6, 5 клас, "Золоті руки майстрів."

Про матеріал

План-конспект уроку №6 інтегрованого курсу "Мистецтво" для 5 класу. Матеріал для художньо-творчої діяльності може варіюватися на погляд учителя. Матеріал для сприймання музичного мистецтва з аудіо-записів я часто заміняю відео-записами, так як учні завзятіше сприймають інформацію. Відеоматеріали вибираю з інтернетресурсів. Часто застосовую відеозаписи з власного архіву періоду студентства, педагогічних практик, іншої музичної діяльності, з попередніх років роботи в ЗОШ.

Перегляд файлу

Клас

5-а

5-б

5-в

5-г

Дата

 

 

 

 

Сімаковська Т.В.

учитель інтегрованого курсу «Мистецтво»

(музичне мистецтво)

Кам’янець-Подільського НВК №14

Урок 6

Тема. Золоті руки майстрів.

Мета: формування ключових компетентностей:

загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури, особливості національної і загальнолюдської культури в побутовій і  культурно дозвіллєвій сфері;

міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного  ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, оцінювати предмети і явища, їх взаємодію,  що формується під час опанування різних видів мистецтв;

предметних компетентностей:

- ознайомити учнів з різновидами народних танців різних народів, особливостями їх звучання та виконання, навчити розрізняти на слух ритмічні особливості танцювальних композицій. розвивати вміння учнів виконувати пісню з інструментальним та фонограмним супроводом, розвивати вміння розпізнавати на слух музичні народні інструменти, самостійно створювати пластичні імпровізації, продовжувати розвивати вміння надавати характеристику засобам виразності музичних творів, супроводжувати спів грою на музичних інструментах.

  •              виховувати естетичні смаки дітей, прививати їм любов до української народної музики, повагу до народної музики інших країн.

Обладнання: фортепіано, комп’ютер, відео-та аудіо записи, мультимедійна презентація, qr-коди.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Хід уроку

І. Вхід учнів до класу під звучання українського народного танцю "Гопак".

 

ІІ. Організація класу до уроку.

Музичне вітання.

Перевірка домашнього завдання. Повідомлення теми і мети уроку.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Завдання «Продовжити реченя»:

-Гопак – це...

-Козачок – це...

-Полонез – це...

-Мазурка – це...

-Краков’як – це...

Запитання до учнів:

  •              З чим пов’язані назви українських танців?

 

ІV. Мотиваці навчальної діяльності.

У світі існує дуже багато музичних інструментів. Вони дуже різні за своєю будовою, формою, розміром, звуковидобуванням, способом гри...

Сьогодні ми розглянемо з вами такий тип інструментів як народні.

 

Запитання до учнів:

-Які ви знаєте інструменти?

-Які з них, на вашу думку, народні?

-Чому ці інструменти називають саме народними?

Чи чули ви оркестр народних інструментів?

 

V.           Ознайомлення з народними музичними інструментами.

Народні майстри створювали також різні за формою музичні інструменти з природних матеріалів — дерева, шкіри, металу. Готові вироби прикрашали орнаментальними візерунками.

Інструменти багатьох країн світу часто подібні. Візьмемо, наприклад, шотландський духовий інструмент — волинку. В Україні та Польщі її називають  "козою". Чому? Тому що вона зроблена у вигляді своєрідного мішка з козиної шкіри. Повітря з нього виходить крізь спеціальні отвори.

Стародавня кобза  улюблений інструмент українських кобзарів  була попередницею бандури.

Скри́пка — струнний музичний смичковий інструмент. Має чотири струни, які настроюють на квінту (g, d1,a1,e2). З'явився у середині XVI століття, прототипом послужила віола. Музиканта, що грає на скрипці, називають скрипалем.

Гіта́ра (ісп. guitarra) — струнний музичний інструмент родини лютень. Звук створюється вібрацією струн і підсилюється резонатором — декою інструменту. Гітари поділяються на акустичні, електроакустичні, електричні та напівакустичні.

Оркестри народних інструментів — ансамблі, що складаються з народних музичних інструментів у їх справжньому чи реконструйованому вигляді. 

 

VІ. Музичне сприймання.

К-ПНУім.І.Огієнка Оркестр народних інструментів, диригент Маринін І.Г. К.Бадельт Сюїта із кінофільму «Пірати карибського моря»

Завдання перед переглядом відео: записати інструменти які ви побачили та почули в оркестрі.

Запитання до учнів:

-Які інструменти грають в оркестрі?

-Нащо в оркестрі диригента?

-Чому, на вашу думку, музика про піратів саме така?

 

VІІ. Вокально- хорова робота.

  1.           Розспівування.
  2.           Показ укр.нар.пісні «Біля млину...»
  3.           Бесіда за змістом.
  4.           Розучування пісні по фразах.
  5.           Виконання пісні класом, групами.

 

VІІІ. Узагальнення. Рефлексія.

  1.           Назвіть, які ви знаєте іукраїнські народні нструменти .
  2.           Використовуючи подані ілюстрації, розкажіть про народні інструменти.
  3.           Охарактеризуйте склад оркестру народних інструментів.
  4.           Які є види гітар?

 

ІX. Домашнє завдання.

 Мистецький проект "Музичні інструменти українського народу".

Оберіть один із інструментів для індивідуального дослідження.

 

 X. Вихід з класу під звучання сюїти з кінофільму «Пірати Карибського моря» К.Бадельт.


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гарус Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
2422
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку