План-конспект уроку №6 інтегрованого курсу "Мистецтво" для 5 класу. Матеріал для художньо-творчої діяльності може варіюватися на погляд учителя. Матеріал для сприймання музичного мистецтва з аудіо-записів я часто заміняю відео-записами, так як учні завзятіше сприймають інформацію. Відеоматеріали вибираю з інтернетресурсів. Часто застосовую відеозаписи з власного архіву періоду студентства, педагогічних практик, іншої музичної діяльності, з попередніх років роботи в ЗОШ.
Клас |
5-а |
5-б |
5-в |
5-г |
Дата |
|
|
|
|
Сімаковська Т.В.
учитель інтегрованого курсу «Мистецтво»
(музичне мистецтво)
Кам’янець-Подільського НВК №14
Тема. Золоті руки майстрів.
Мета: формування ключових компетентностей:
загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури, особливості національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно дозвіллєвій сфері;
міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв;
- ознайомити учнів з різновидами народних танців різних народів, особливостями їх звучання та виконання, навчити розрізняти на слух ритмічні особливості танцювальних композицій. розвивати вміння учнів виконувати пісню з інструментальним та фонограмним супроводом, розвивати вміння розпізнавати на слух музичні народні інструменти, самостійно створювати пластичні імпровізації, продовжувати розвивати вміння надавати характеристику засобам виразності музичних творів, супроводжувати спів грою на музичних інструментах.
Обладнання: фортепіано, комп’ютер, відео-та аудіо записи, мультимедійна презентація, qr-коди.
Тип уроку: урок поглиблення теми.
І. Вхід учнів до класу під звучання українського народного танцю "Гопак".
Музичне вітання.
Перевірка домашнього завдання. Повідомлення теми і мети уроку.
Народні майстри створювали також різні за формою музичні інструменти з природних матеріалів — дерева, шкіри, металу. Готові вироби прикрашали орнаментальними візерунками.
Інструменти багатьох країн світу часто подібні. Візьмемо, наприклад, шотландський духовий інструмент — волинку. В Україні та Польщі її називають "козою". Чому? Тому що вона зроблена у вигляді своєрідного мішка з козиної шкіри. Повітря з нього виходить крізь спеціальні отвори.
Стародавня кобза — улюблений інструмент українських кобзарів — була попередницею бандури.
Скри́пка — струнний музичний смичковий інструмент. Має чотири струни, які настроюють на квінту (g, d1,a1,e2). З'явився у середині XVI століття, прототипом послужила віола. Музиканта, що грає на скрипці, називають скрипалем.
Гіта́ра (ісп. guitarra) — струнний музичний інструмент родини лютень. Звук створюється вібрацією струн і підсилюється резонатором — декою інструменту. Гітари поділяються на акустичні, електроакустичні, електричні та напівакустичні.
Оркестри народних інструментів — ансамблі, що складаються з народних музичних інструментів у їх справжньому чи реконструйованому вигляді.
Оберіть один із інструментів для індивідуального дослідження.
X. Вихід з класу під звучання сюїти з кінофільму «Пірати Карибського моря» К.Бадельт.