Музичне мистецтво
За підручником Л. С. Аристова
1 година
№ |
Тема |
Сприймання та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Матеріал для сприймання |
Матеріал для виконання |
Орієнтовні твори для музикування, виконаня в русі |
І семестр Тема 1. «Типи музики» Тема 2. «Виражальне та зображальне в музиці» |
|||||
1.
|
Жили-були три музичні кити |
Музика-мистецтво звуків. Три кити. |
Д.Кабалевський «Три кити» |
В.Вікторов Д .Кабалевський «Пісня про школу» |
|
2.
|
На гостини до пісні |
Пісня. Мелодія. |
Л.Бетховен «Бабак» |
В.Вікторов Д .Кабалевський «Пісня про школу» |
Укр.нар.пісня-гра «Бім-бом» |
3.
|
У королівстві співучих мелодій |
Мелодія, харатер мелодії. Пісня |
Я.Степовий «Лугом іду» |
Б.Лепкий. Ф.Колесса «Школяр» |
Укр.нар.пісня-гра «Бім-бом» |
4.
|
Запрошує танець |
Балет. Вальс. Полька. Темп. |
П.Чайковський «Спляча красуня» С.Рахманінов «Італійська полька» |
Б.Лепкий. Ф.Колесса «Школяр» |
«Ми співали, притомились» |
5.
|
Танці жартують |
Вальс. Жарт у мцзиці. |
Д.Шостакович «Вальс- жарт» Д.Кабалевський «Танець молодого бегемота» |
В.Панченко. А.Філіпенко «ОЙ заграйте, дударики» |
«Ми співали, притомились» |
6.
|
Крокуємо разом |
Звуки. Висота та тривалість звуків. |
Д.Кабалевський «Три варіанти маршу» Є.Адамцевич «Запорізький марш» |
В.Панченко. А.Філіпенко «ОЙ заграйте, дударики» |
Є.Адамцевич «Запорізький марш» |
7.
|
Марші для іграшок |
Марш. |
П.Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків» М.Блантер «Футбольний марш» |
Т.Волгіна. А.Філіпенко «Веселий музикант» |
«Парад іграшкових маршів» |
8.
|
Пісня, танець і марш зустрічаються |
Балет. |
Б.Фільц «Коломийка». П.Чайковський «Танець з кубками» Г.Татарченко «Гей ви, козаченьки» |
«Дзвінка пісенька» Т.Волгіна. А.Філіпенко «Веселий музикант» |
|
9.
|
У колі музичних настроїв |
Музичний настрій та характер |
Л.Бетховен «Весела. Сумна» |
Білор.нар.пісня «Перепілонька» |
Ритмічні вправи |
10.
|
Музика і рух |
Опера. Темп.
|
М.Глінка «Попутна» М.Римський-Корсаков «Політ Джмеля» |
Білор.нар.пісня «Перепілонька» |
«Ми крокуєм вгору» |
11.
|
Музичні портрети |
Зображальні властивості музики |
Д.Кабалевський «Три подружки» |
А.Мігай «Зимонька зима» |
«Ми крокуєм вгору» |
12.
|
Як музика малює картини природи? |
Сюїта. Динаміка. |
Е.Гріг «Ранок» |
А.Мігай «Зимонька зима» |
«Зимонька» |
13.
|
Який характер музики? |
Ритм. Темп. Динаміка. Характер. |
В.Дяченко «Сердитий гном» М.Сильванський «Пташка і кицька» |
А.Житкевич «Семеро гномів» |
|
14.
|
Святкуємо разом і з музикою |
Обробка. Календарні пісні. Щедрівка. Колядка. |
«Ой сивая тая зозуленька» |
М.Леонтович «Щедрик» А.Житкевич «Семеро гномів» |
|
15.
|
Перевір себе |
Урок узагальнення |
Музична вікторина |
|
|
16. |
Урок-концерт |
Урок узагальнення |
|
Виконання вивчених пісень |
|
ІІ семестр Тема 3 «Основні музичні жанри» |
||||||
17.
|
Подорож із піснею, танцем та маршем |
Виражальні засоби, інтонаційні особливості пісні, танцю і маршу. Пісня, танець, марш – жанри музики. |
Колядка «Ой коляда-колядниця» Щедрівка «Ой там за горою» |
А.Мігай «Зимонька-зима» |
«Сірий котик» |
|
18. |
У місті опер |
Пісня як основа знайомства з оперою. Поняття про оперу |
М.Коваль. Сцена з другої дії опери «Вовк і семеро козенят» |
Хор «Семеро козенят» Муз. М.Коваля |
Фрагмент з опери «Семеро козенят» |
|
19. |
Чарівний світ опери |
Пісня як основа знайомства з оперою. Марш у опері. |
Ж.Бізе. Марш Тореадора з опери «Кармен» |
Хор «Семеро козенят» Муз. М.Коваля |
Фрагмент з опери «Семеро козенят» |
|
20. |
У місті Балетів |
Танець як основа знайомства з балетом. Поняття про балет. |
П.Чайковський «Танець маленьких лебедів» |
«Колискова Мами Кози» Муз. М.Коваля |
П.Чайковський «Танець маленьких лебедів» |
|
21. |
Пригоди на балетній сцені |
Танець як основа знайомства з балетом. Вальс. |
С.Прокоф’єв «Попелюшка» |
А.Філіпенко «Ой веседа дівчинка Олена» |
А.Філіпенко «Ой веседа дівчинка Олена» |
|
22. |
На концерті |
Вокальна та інструментальна музика. концерт |
І.Беркович «Концерт для ф-но з оркестром» №2.«Ой лопнув обруч» |
А.Філіпенко «Ой веседа дівчинка Олена» |
«Ой лопнув обруч» |
|
23. |
Слухаємо симфонію |
Симфонія. Український нар. Танець козачок. |
Український нар. танець «Козачок». Невідомий автор «Симфонія соль мінор» |
Ю.Михайленко «Пісня про матусю» |
«Козачок» |
|
24. |
Симфонічна історія |
Роль елементів муз. мови у симфонії |
«Журавель» П.Чайковський «Симфонія №2» |
Українська народна пісня «Журавель» |
«Журавель» |
|
25. |
Основні музичні жанри (узагальнення) |
Входження до «музичних країн» симфонії, концерту завдяки пісні, танцю і маршу |
Прослуховування вивчених творів |
Виконання вивчених пісень |
|
|
26. |
Основні музичні жанри (підсумковийурок) |
Пісня, танець, марш - основа жанрів музичного мистецтва, найвагоміші серед яких - опера, балет, симфонія, концерт |
Музична вікторина |
Виконання вивчених пісень |
|
|
Тема 4 « Мова музики» |
|||||
27. |
Як зрозуміти мову музики? |
Своєрідність і неповторність муз. твору залежить від муз. мови, якою розмовляв з нами комп. |
Л.Бетховен. «Тема з варіаціями» |
Українська народна пісня «А ми просо сіяли»
|
Українська народна пісня «А ми просо сіяли»
|
28 . |
У країні Музики завжди лад |
Основний елемент музичної мови - мелодія. Мелодія і супровід. Лад (мажор, мінор). |
Л.Бетховен. «Весела. Сумна» Р.Шуман «Перша втрата» Каміль Сен-Санс «Королівський марш Лева» |
Українська народна пісня «А ми просо сіяли»
|
Українська народна пісня «А ми просо сіяли»
|
29. |
На гостини до пана Темпа |
Визначення темпу, метру, ритму, в музиці |
П.Чайковський. «Кіт у чоботях» і «Біла кицька» |
Укр.нар.пісня «Як діждемо літа» |
Українська народна пісня «А ми просо сіяли» |
30.
|
Динаміка у країні музика |
Визначення динаміка, регістр, штрихи в музиці. |
Д.Кабалевськии. «Зайчик дратує ведмедика» А.Рубінштейн «Мелодія» |
Укр.нар.пісня «Як діждемо літа» |
|
31. |
Казка, яку розповіла музика |
Розкриття образу завдяки елементам музичної мови: лад, динаміку, темп... Музична казка. |
С.Прокоф'єв. Симфонічна казка «Петя і Вовк». Теми Петі, Пташки, Качки. Теми Кицьки, Дідуся, Вовка, Мисливців. |
А.Кос-Анатольський «Чабанець» |
|
32
|
Казка, яку розповіла музика |
Визначення тембру в музиці. Розпізнавання тембрів голосів та музичних інструментів. Музична казка. |
С.Прокоф'єв. Симфонічна казка «Петя і Вовк». Теми Петі, Пташки, Качки. Теми Кицьки, Дідуся, Вовка, Мисливців. |
А.Кос-Анатольський «Чабанець» |
|
33 |
Зміст і мова музики (урок-підсумок) |
|
Музична вікторина |
|
|
34 |
Урок-концерт. |
Підсумковий урок за рік. |
|
Виконання вивчених пісень. |
|