Іменники, що мають форму тільки множини

Про матеріал

Конспект уроку для учнів 6 класу. Учні удосконалять особливості відмінювання іменників, що мають форму тільки множини; запам'ятають правила вживання іменників в мовленні; вмітимуть висловлювати свою думку;

Перегляд файлу

Українська мова , 6 клас

Урок №                                                                      Дата проведення:

Тема уроку: Відмінювання іменників, що мають форму тільки   множини

Мета уроку: пояснити учням  особливості відмінювання іменників, що вживаються тільки у формі множини; удосконалювати вміння правильно вживати іменники в мовленні; розвивати вміння висловлювати свою думку; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати любов до рідного слова, української мови.

Тип уроку: закріплення здобутих знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Ми починаємо уроку, а на уроці ми…

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Гра «Фальш-дебати» (Два учнів виходять до дошки і ставлять один одному абсурдні питання з вивченої теми. Треба довести, що питання є не вірними і аргументувати чому, користуючись правилом).

Зразки запитань: - Чи вживається іменник двері в однині?

                             - Іменик грабля –однина від іменника граблі?

                            - Сан – це однина від іменнника сани?

ІІІ. Закріплення знань, умінь та навичок.

  1. Робота біля дошки та в зошитах.

Провідміняйте іменники канікули, іменник, шахи, радощі, джунглі та надра. Зробіть висновок.

  1. Коментар учителя

Іменник, що мають тільки форму множини в орудному відмінку мають закінчення –ами, -ями.

  1. Гра «Лови помилку»

Знайдіть і виправте помилки у відмінюванні іменника сани.

Н.в. сани

Р.в. санів

Д.в. санями

О.в. сани

З.в. санями, саньми

М.в. на сани

4.  Робота за підручником. Виконання вправи.

5. Вправа за варіантами. Перший варіат відмінює іменники радощі, сходи, а другий – Афіни, гроші.

ІV. Домашнє завдання.

 Повторити теоретичний матеріал підручника, виконати вправу

VІ. Підбиття підсумків уроку.

Рефлексія уроку.

 

     1. Незакінчене речення.

Сьогодні на уроці я дізналась про…

Найбільш цікавим було …

Я намагався(лась)…

Я зрозумів(ла,) що…

Урок запам’ятається мені тим, що…

 

 

docx
Додано
24 жовтня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку