План-конспект №6
Тема: Волейбол
Мета: 1. Виховувати інтерес до занять волейболом, як виду спорту, який багатобічно розвиває людину.
2. Навчити учнів техніці гри у волейболу.
3. Вихованню морально вольові якості.
Завдання: 1. Навчити техніці блокування.
2. Повторити передачі у захисті.
3. Дати поняття тактики гри у нападі.
4. Сприяти розвитку рухових якостей: пругкості, швидкісно-силовим, витривалості, спритності.
Дата:
Тема: Волейбол
Мета: 1. Виховувати інтерес до занять волейболом, як виду спорту, який багатобічно розвиває людину.
2. Навчити учнів техніці гри у волейболу.
3. Вихованню морально вольові якості.
Завдання: 1. Навчити техніці блокування.
2. Повторити передачі у захисті.
3. Дати поняття тактики гри у нападі.
4. Сприяти розвитку рухових якостей: пругкості, швидкісно-силовим, витривалості, спритності.
Інвентар: Волейбольні м’ячі, секундомір, свисток, гімнастичні лави, 2 мати гімнастичні.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
МОВ |
І |
Підготовча частина |
10-12 хв. |
|
1 |
Шикування в одну шеренгу, рапорт привітання |
|
Фронтальний метод Рівняння, звернути увагу на одяг |
2 |
Т.В. Біологічне значення втоми, її зовнішні ознаки та стадії |
|
|
3 |
Розходитися на перший-другий |
|
|
4 |
Ходьба: звичайна; на носках; на п’ятах у напівприсіді, звичайна |
1 хв. |
Звернути увагу на поставу |
5 |
Біг в заданому темпі зі зміною по свистку 1 св-к – в повільному темпі 2 св-к – в середньому темпі 3 св-к – в швидкому темпі 4 св-к – в повільному темпі |
|
Звернути увагу на дихання і збереження відстані1,5-2 м.
|
6 |
ЗРВ в парах з м’ячем |
|
Роздача м’ячів |
ІІ |
Основна частина |
25-30 хв. |
|
1. |
Для навчання блокування послідовно пропонують такі вправи: а) пересування приставним кроком уздовж сітки з обох боків. За сигналом стрибок угору з імітацією блокування.
б) над сіткою учні тримають м’ячі, стоячи на гімнастичних лавках, гравці пересувають у здовж сітки з обох боків, стрибають у гору і імітують блокування.
в) стоячи в колоні по одному вздовж бокової лінії учнів, почергово підбігаючи до зон 4, 3 і 2, блокують м’яч від нападаючого удару.
г) гравці стоять у колони по одному на одному боці майданчика, на другому – учитель або учень підкидає м’яч вертикально чи трохи в бік над сіткою. Гравці почергово підбирають місце й імітують блокування.
д) на одному боці майданчика у колоні по одному стоять нападаючі, на протилежному – блокуючи. Нападаючий, підкинувши м’яч, робить удар в обумовленому напрямку, блокуючи ставлять блок (одиничний, груповий). Потім учні міняються ролями. |
10 хв.
3-4 р.
3-4 р.
3-4 р.
3-4 р.
3-4 р.
|
Перешикування за сигналом
Торкнутися долонями над сіткою
Помилки при виконанні вправ: Невірний вибір місця для блокування. Несвоєчасний стрибок. Стрибок вперед, торкаючись при цьому сітки, або в сторону від місця виконання нападаючого удару, зіштовхується з партнером. В момент нападаючого удару блокуючий закриває очі або нахиляє голову донизу. Блокуючий дивиться лише на м’яч і не слідкує за рухами нападника або навпаки. Блокуючий раніше нападаючого торкається м’яча чи широко розводить жести. Опушення рук після блокування через сторони. Приземлення на пряму руки. |
2. |
Організаційні вправи: Навчальна гра “Захисти своє поле”. Блокуючого ставлять з іншої сторони сітки проти команди суперника. За сигналом розігруючий підкидає м’яч і один з гравців його команди, підбігши до сітки, намагається сильним ударом пробити або обвести блок. Якщо йому це вдається, нападник приносить своїй команді 2 очки. При приземлені м’яча за сіткою в сусіднім прямокутнику (А), який є частиною поля, нападаючому нараховується 1 очко, так само як і в тому випадку, якщо м’яч попав в інше місце за сіткою від рук, зробившого блок. Очки може здобути і блокуючий: 2 очки дається за правильний блок (м’яч відлитів назад на поле нападника) і 1 очко, якщо м’яч після блоку відлетів в аут. Нові гравці виходять до сітки за сигналом після чергового розігрування м’яча. Кожен гравець повинен здійснити нападаючий удар, дати передачу на удар і поставити блок супернику. Переможець визначається за сумою набраних очок. |
|
Шикування в одну шеренгу. Розподіл на команди для навчальної гри.
Гравці розподіляються на дві команди і влаштовуються на одній зі сторін майданчика. Протилежна сторона майданчика ділиться подільною лінією навпіл. Капітани виділяють по одному розігруючому і блокуючому.
|
ІІІ |
Заключна частина |
3-5 хв. |
|
1 |
Шикування в шеренгу |
|
|
2 |
Заміри ЧСС |
|
|
3 |
Підведення підсумків уроку |
|
|
4 |
Домашнє завдання, прощання, організований перехід із спортивного залу |
|
|