Тема: Розв'язування задач на переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху
Мета:
Розвивати такі компетенції:
Наскрізні лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність»,
Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Добрий день учні, щоб розпочати наш урок нам потрібно ,щоб наш мозок запрацював для цього станьте будь ласка поставте руки перед собою і притисніть пальці один до одного , натисніть двома руками з усієї сили одна на одну, потім подивіться на вказівні пальці і порухайте руками в одну, а потім в іншу сторону , голову не повертати. Тепер можете сідати, надіюсь наш урок буде плідний.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.
Старт |
|
Кінематика– це розділ механіки, що вивчає рух тіл і при цьому не розглядає причин, якими цей рух викликаний. |
|
Механічний рух – це зміна з часом положення тіла в просторі відносно інших тіл. |
|
Матеріальна точка – це фізична модель тіла, розмірами якого в умовах задачі можна знехтувати.
|
Траєкторія руху – це уявна лінія, яку описує в просторі точка, що рухається. |
|
Шлях – це фізична величина, яка дорівнює довжині траєкторії. |
|
Переміщення – напрямлений відрізок прямої, який з’єднує початкове і кінцеве положення тіла. |
|
Рівномірний прямолінійний рух – це механічний рух при якому тіло за будь-які рівні інтервали часу здійснює однакові переміщення. |
|
Прискорення – це векторна фізична величина, яка характеризує швидкість зміни швидкості руху тіла й дорівнює відношенню зміни швидкості руху тіла до інтервалу часу, за який ця зміна відбулася. |
|
Рівняння координати для рівноприскореного прямолінійного руху:
|
Фініш |
Я на дошці напишу декілька рівнянь, один із вас ставить запитання до задачі, а інший відповідає, давайте спробуємо.
v=10 м/с; a =1.5 м/с^2.
vx=2 м/с; ax=-1 м/с^2
v=v+at; v=2-2t Відповідь vx=2 м/с; a=-2 м/с^2
ІІІ. Розв’язування задач
1)Попрацюємо письмово , задачі у вас знаходяться на партах
1. Велосипедист, що рухається зі швидкістю 3 м/с, починає прискорюватися. Визначте, яку відстань подолає велосипедист за 6 с, якщо прискорення велосипедиста є постійним і дорівнює 0,8 м/с2.
Дано:
|
Розв’язанн
Відповідь:. |
|
2. За який час автомобіль, рухаючись зі стану спокою з постійним прискоренням 0,6 м/с2, пройде шлях 30 м?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь:. |
|
3. Автомобіль, рухаючись із постійним прискоренням, пройшов за 30 с відстань 450 м і набрав швидкості руху 18 м/с. Визначте початкову швидкість руху автомобіля.
Дано:
|
Розв’язанн
Відповідь:. |
|
4. Куля, що летіла зі швидкістю 400 м/с, пробила стіну завтовшки 20 см, унаслідок чого швидкість руху кулі зменшилася до 100 м/с. Скільки часу рухалася куля в стіні?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь:. |
|
5. Літак відривається від землі за швидкості руху 216 км/год. З яким прискоренням він має рухатися по злітній смузі, довжина якої 1,2 км?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: прискорення літака має бути не менше ніж . |
2) Працюємо в парах
Вам потрібно розв’язати графічно та аналітично задачу
Задача. Рух двох тіл описується рівняннями. Знайти час та місце зустрічі тіл.
Задача 1: х1 = -500 + 5t та х2 = 1000 - 20t
Задача 2: х1 = 600 - 10t та х2 = 5t
Задача3: х1 = -500 + 7t та х2 = 1000 - 18t
ІV. Рефлексія
Сьогодні підсумок уроку проведемо методом «Кубування»
Вам потрібно відповісти на запитання, яке випаде на грані куба.
- опишіть, як знайти переміщення коли дано швидкість та прискорення ?
- встановіть асоціацію з словом ПЕРЕМІЩЕННЯ?
- порівняйте кількість правильних і неправильних відповідей на уроці?
- проаналізуйте відповідь ….
- Де ви застосуєте свої знання;
- поміркуйте: добре чи погано, що ви знаєте таку кількість інформації?
V. Домашнє завдання
Повторити § 28 – 29, Вправа № 29 (5,7*)
Творче завдання: скласти прикладну задачу на РПР
Діти встаньте, будь ласка підніміть руки вгору і наберіть повітря в легені тепер видихніть і опустіть руки вниз, так ми позбулися всього негативного і залишили собі тільки позитивні емоції та знання.
Розрахункові задачі
1. Велосипедист, що рухається зі швидкістю 3 м/с, починає прискорюватися. Визначте, яку відстань подолає велосипедист за 6 с, якщо прискорення велосипедиста є постійним і дорівнює 0,8 м/с2.
2. За який час автомобіль, рухаючись зі стану спокою з постійним прискоренням 0,6 м/с2, пройде шлях 30 м?
3. Автомобіль, рухаючись із постійним прискоренням, пройшов за 30 с відстань 450 м і набрав швидкості руху 18 м/с. Визначте початкову швидкість руху автомобіля.
4. Куля, що летіла зі швидкістю 400 м/с, пробила стіну завтовшки 20 см, унаслідок чого швидкість руху кулі зменшилася до 100 м/с. Скільки часу рухалася куля в стіні?
5. Літак відривається від землі за швидкості руху 216 км/год. З яким прискоренням він має рухатися по злітній смузі, довжина якої 1,2 км?
Робота в парах
Задача. Рух двох тіл описується рівняннями. Знайти час та місце зустрічі тіл.
Задача 1: х1 = -500 + 5t та х2 = 1000 - 20t
Задача 2: х1 = 600 - 10t та х2 = 5t
Задача3: х1 = -500 + 7t та х2 = 1000 - 18t
Розрахункові задачі
1. Велосипедист, що рухається зі швидкістю 3 м/с, починає прискорюватися. Визначте, яку відстань подолає велосипедист за 6 с, якщо прискорення велосипедиста є постійним і дорівнює 0,8 м/с2.
2. За який час автомобіль, рухаючись зі стану спокою з постійним прискоренням 0,6 м/с2, пройде шлях 30 м?
3. Автомобіль, рухаючись із постійним прискоренням, пройшов за 30 с відстань 450 м і набрав швидкості руху 18 м/с. Визначте початкову швидкість руху автомобіля.
4. Куля, що летіла зі швидкістю 400 м/с, пробила стіну завтовшки 20 см, унаслідок чого швидкість руху кулі зменшилася до 100 м/с. Скільки часу рухалася куля в стіні?
5. Літак відривається від землі за швидкості руху 216 км/год. З яким прискоренням він має рухатися по злітній смузі, довжина якої 1,2 км?
Робота в парах
Задача. Рух двох тіл описується рівняннями. Знайти час та місце зустрічі тіл.
Задача 1: х1 = -500 + 5t та х2 = 1000 - 20t
Задача 2: х1 = 600 - 10t та х2 = 5t
Задача3: х1 = -500 + 7t та х2 = 1000 - 18t
Старт |
|
Кінематика– це розділ механіки, що вивчає рух тіл і при цьому не розглядає причин, якими цей рух викликаний. |
|
Механічний рух – це зміна з часом положення тіла в просторі відносно інших тіл. |
|
Матеріальна точка – це фізична модель тіла, розмірами якого в умовах задачі можна знехтувати.
|
Траєкторія руху – це уявна лінія, яку описує в просторі точка, що рухається. |
|
Шлях – це фізична величина, яка дорівнює довжині траєкторії. |
|
Переміщення – напрямлений відрізок прямої, який з’єднує початкове і кінцеве положення тіла. |
|
Рівномірний прямолінійний рух – це механічний рух при якому тіло за будь-які рівні інтервали часу здійснює однакові переміщення. |
|
Прискорення – це векторна фізична величина, яка характеризує швидкість зміни швидкості руху тіла й дорівнює відношенню зміни швидкості руху тіла до інтервалу часу, за який ця зміна відбулася. |
|
Рівняння координати для рівноприскореного прямолінійного руху:
|
Фініш |
\