Мета: навчити виконувати вправи для запобігання плоскостопості, розвивати бажання піклуватися про своє здоров'я, розвивати силу волі, виховувати старанність у виконанні основних правил збереження здоров'я.
Обладнання: м'яч, сюжетні картинки, презентація, підручник «Основи здоров'я».
Тип-уроку: урок – тренінг
УРОК 7. ЗДОРОВІ СТОПИ
Мета: навчити виконувати вправи для запобігання плоскостопості, розвивати бажання піклуватися про своє здоров’я, розвивати силу волі, виховувати старанність у виконанні основних правил збереження здоров’я.
Обладнання: м’яч, сюжетні картинки, презентація, підручник «Основи здоров’я».
Тип-уроку: урок – тренінг
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Вправа «Віночок побажань».
Діти стають у коло, по черзі передають м’яч, називаючи своє ім’я та побажання наступному учаснику.
- Давайте пригадаємо правила наших занять (учні пригадують та називають по черзі правила роботи).
Правила роботи
2.Зворотний зв’язок.
«На попередньому уроці я зрозумів (ла) … .»
3. Мозковий штурм
ІІ. Основна частина
- Сьогодні ми з вами навчимося розпізнавати здорові стопи, дізнаємось, що таке плоскостопість і які вправи виконувати, щоб наші стопи були здоровими.
Стопи зазнають змін протягом всього життя людини, але найбільш інтенсивно формування стоп йде в перші 7 років.
Плоскостопість - це деформація стопи. Лікарі називають плоскостопість хворобою цивілізації. Незручне взуття, синтетичні покриття, гіподинамія - все це призводить до неправильного розвитку стопи.
- Хочете стати справжніми слідопитами? Відгадайте, де чиї сліди.
3. Причини плоскостопості
До числа причин придбаного плоскостопості відносяться:
Катання валика по підлозі спочатку однією стопою, потім - іншою.
Піднімання пальцями ніг різних предметів.
Ходіння навшпиньках, на п’ятах, внутрішній і зовнішній стороні стоп.
Ходьба босоніж.
Правила гри. Стати у коло, нагнутися. Ноги поставити так, щоб вони торкалися ніг сусіда. Руки – «воротар», ними треба захищати «ворота» (простір між ногами). Важливо забити м’яч у ворота іншого і не пропустити його у власні. Пропускаєш один гол – прибираєш одну руку, ще один – виходиш з гри.
6. Робота в групах. Скласти корисні поради
Об’єднання в 3 групи (за кольорами світлофора)
Кожна отримує завдання: за одним із малюнків (с.33) скласти корисні поради:
1 група - взуття має бути зручним, не тісним і не великим, відповідати сезону, щоб ноги не мерзли і не парились; 2 група - улітку слід ходити босоніж по піску, по траві, по дрібних камінцях, але треба пильнувати, щоб не поранитися; 3 група - удома треба мати масажний килимок, який можна купити чи зробити самому з ґудзиків.
(Відповідають усно, презентує учень, якого обрала група перед початком роботи)
ІІІ. Заключна частина.
- Які вправи потрібно виконувати щодня, щоб мати здорові стопи?
3. Робота в зошиті с.13
- Хто з дітей дотримує порад щодо збереження здорових стоп, а хто – ні?
4. Ритуал прощання.