10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

УРОК 9. ХАРЧУВАННЯ І ЗДОРОВ’Я.ОВОЧІ, ФРУКТИ, МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ, ЇХ ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ РОСТУ Й РОЗВИТКУ

Про матеріал

Мета: розширити уявлення дітей про їжу, корисну для здоров'я, вчити їх основних правил харчування у приготуванні їжі; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування.

Обладнання: сюжетні картинки, презентація, мультфільм «Абетка здоров'я: нездоровий рекорд», підручник «Основи здоров'я»

Тип-уроку: урок – тренінг
Перегляд файлу

УРОК 9. ХАРЧУВАННЯ І ЗДОРОВ’Я.ОВОЧІ, ФРУКТИ,

МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ, ЇХ ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ РОСТУ Й

РОЗВИТКУ 

Мета: розширити уявлення дітей про їжу, корисну для здоров’я, вчити їх основних               правил               харчування               у приготуванні їжі; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування.

Обладнання: сюжетні картинки, презентація, мультфільм «Абетка здоров’я: нездоровий рекорд», підручник «Основи здоров’я»

Тип-уроку: урок – тренінг

 

Хід уроку

І. Організаційна частина 

1. Вправа «Гірлянда добра»

Діти утворюють «гірлянду добра», стаючи в коло і висловлюючи побажання один одному.

2.Зворотний зв’язок

 «На попередньому уроці я зрозумів (ла) … .»

3.Мозковий штурм

-  Проведемо «Мозковий штурм», під час якого з’ясуємо від чого залежить здоров’я людини?

ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні ми поговоремо про корисне харчування і познайомимося з правилами здорового харчування. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу, корисну для здоров’я, яка містить вітаміни різних груп. А   девіз нашого уроку: «Перед тим, як за стіл сісти, поміркуй, що будеш їсти».

  1.                Робота з підручником (с.38)
    •                    Розгляньте малюнок на с. 38  
    •                    Чим харчуються тварини?
    •                    Яка твоя улюблена страва?
    •                    Яка їжа тобі не смакує?
  2.                Перегляд мультфільму «Абетка здоров’я: нездоровий рекорд»
    •                    Поміркуйте чому захворіли звірята.
  3.                Робота з підручником (с.39)

Бесіда «Не все смачне корисне»

Правильне харчування - це основа тривалого та плідного життя, запорука здоров'я, бадьорості, гарантія профілактики різних недуг. 

Ми їмо для того, щоб жити. А жити - це значить одержувати енергію.

Живлення має бути різноманітним. Кількість енергії, що поступає з їжею, повинна приблизно відповідати кількості енергії, що витрачається. Надлишок харчової енергії переходить в жир, що викликає ряд серйозних ускладнень в організмі.

Живлення має бути всіляким. Денний раціон людини повинен містити рекомендовану кількість і співвідношення білків (м’ясо, риба, молочні продукти, яйця), жирів і вуглеводів, а також мінеральних речовин і вітамінів.

Шкідливі продукти

Цукерки, шоколад, інші солодощі мають підвищений вміст цукру. Цукор в такій кількості пригнічує дитину, робить її в’ялою та лінивою. Від цього може з’являтись небажання навчатись.

Чіпси. В них багато жиру, який дає підвищене навантаження на систему травлення, в результаті чого дитина приходить додому неголодною і відмовляється від нормального обіду. Поки організм зайнятий перетравлюванням чіпсів, він витрачає багато енергії. Цю енергію він забирає в мозку, що призводить до пасивності  на заняттях! 

   Корисні продукти

Але скажемо декілька слів про корисні та смачні продукти. По-перше, це фрукти. Вони багаті на вітаміни.     Вітамін С допомагає справлятися із втомою та стресами, підвищує імунітет, допомагає бути  активними і уважними. Нежирний сир, йогурти добре підійдуть під час особливо стресових ситуацій. 

Не забувайте часто пити. Вода поновлює клітини всього організму, вимиває шкідливі речовини, та й просто бадьорить. Окрім води добре пити соки, чай з лимоном, мінералку. Вкрай не рекомендуються газовані напої: вони тільки надають відчуття в тамування спраги. Насправді вони забирають цінну воду з організму.

Їжте більше…

  •                    свіжих і відварених на парі овочів 
  •                    коренеплодів, бобових 
  •                    свіжих фруктів у їх натуральному вигляді, вони багатіші на клітковину
  •                    горіхів (волоський, мигдаль), насіння (гарбузу, льону)
  •                    продуктів з мукою грубого мливу (не шліфований рис, крупи з цільних зерен) 
  •                    дика риба, замість риби з рибних господарств

5. Гра «Кошик для сміття»

На малюнках зображені продукти, які ви часто вживаєте. Вам потрібно викинути в смітник ті продукти які є шкідливими для здоров’я і  разом з цим ви викинете погану звичку.

 

 

 

-               Назвить свої улюблені корисні продукти.

  1.                «Смачні» загадки Морква, біб і цибулина,  бурячок і капустина, ще й картопля — шусть у горщик.

Ну й смачний ми зварим ... (борщик).

 

Довго з тіста їх ліпили, у окропі поварили. Потім дружно ласували,

ще й сметанки додавали. (Вареники)

 

І поживне, і смачне, біле, пінне, запашне.  Залюбки малята п’ють,                    здоровенькими ростуть. (Молоко)

  1.                Колективне складання правил харчування.

- А  зараз  разом  з  вами,  діти,   ми   попробуємо  скласти   правила харчування. 

  •                харчуватися помірно, але різноманітно;
  •                вживати їжу, багату на білки;
  •                вибирати свіжі овочі та фрукти;
  •                помірно вживати м'ясо, молоко, сир, яйця;
  •                використовувати йодовану сіль;
  •                вживати їжу, багату на клітковину;
  •                вживати горіхи, боби;
  •                солодощі вживати лише зрідка.
  1.               Руханка  Гра «Виконуй як я, виконуй краще за мене» Чудово все на небі (підняли руки вгору, стали на носочки, потяглися до Сонечка)

Чудово на землі (присіли опустивши руки)

Чудово все навколо (піднялися, розвели руки показуючи навколо)

Чудово все в мені (склали руки на грудях)

  1.               Моделювання ситуації.

- Прошу всіх повернутися в групи. Уявимо ситуацію. Я допізна затрималась в школі, дуже зголодніла. Хочу купити хот-дог. Завдання групам: переконайте мене цього не робити. 

Обговорення в групах. Моделювання ситуації.

ІІІ. Заключна частина.

1. Вправа «Відкритий мікрофон» -  Назвіть корисні продукти і напої.

-               Назвіть шкідливі продукти і напої.

2. Зворотний зв’язок.

- Чому дітям потрібно щодня вживати овочі, фрукти, молочні продукти?

3. Робота в зошиті с.17

-  Хто дотримує корисних порад щодо харчування, а хто – ні?

Чому ти так вважаєш?

4. Ритуал прощання.

  •                    Станемо всі  у велике коло. Треба дружно попрощатись,  Дружно, голосно сказати:
  •                    До побачення! Вліво, вправо повернутись, Усім друзям посміхнутись.

 

doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку