Мета: розширити уявлення дітей про їжу, корисну для здоров'я, вчити їх основних правил харчування у приготуванні їжі; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування.
Обладнання: сюжетні картинки, презентація, мультфільм «Абетка здоров'я: нездоровий рекорд», підручник «Основи здоров'я»
Тип-уроку: урок – тренінгУРОК 9. ХАРЧУВАННЯ І ЗДОРОВ’Я.ОВОЧІ, ФРУКТИ,
МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ, ЇХ ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ РОСТУ Й
РОЗВИТКУ
Мета: розширити уявлення дітей про їжу, корисну для здоров’я, вчити їх основних правил харчування у приготуванні їжі; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування.
Обладнання: сюжетні картинки, презентація, мультфільм «Абетка здоров’я: нездоровий рекорд», підручник «Основи здоров’я»
Тип-уроку: урок – тренінг
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Вправа «Гірлянда добра»
Діти утворюють «гірлянду добра», стаючи в коло і висловлюючи побажання один одному.
2.Зворотний зв’язок
«На попередньому уроці я зрозумів (ла) … .»
3.Мозковий штурм
- Проведемо «Мозковий штурм», під час якого з’ясуємо від чого залежить здоров’я людини?
ІІ. Основна частина
1. Повідомлення теми і завдань уроку
- Сьогодні ми поговоремо про корисне харчування і познайомимося з правилами здорового харчування. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу, корисну для здоров’я, яка містить вітаміни різних груп. А девіз нашого уроку: «Перед тим, як за стіл сісти, поміркуй, що будеш їсти».
Бесіда «Не все смачне корисне»
Правильне харчування - це основа тривалого та плідного життя, запорука здоров'я, бадьорості, гарантія профілактики різних недуг.
Ми їмо для того, щоб жити. А жити - це значить одержувати енергію.
Живлення має бути різноманітним. Кількість енергії, що поступає з їжею, повинна приблизно відповідати кількості енергії, що витрачається. Надлишок харчової енергії переходить в жир, що викликає ряд серйозних ускладнень в організмі.
Живлення має бути всіляким. Денний раціон людини повинен містити рекомендовану кількість і співвідношення білків (м’ясо, риба, молочні продукти, яйця), жирів і вуглеводів, а також мінеральних речовин і вітамінів.
Шкідливі продукти
Цукерки, шоколад, інші солодощі мають підвищений вміст цукру. Цукор в такій кількості пригнічує дитину, робить її в’ялою та лінивою. Від цього може з’являтись небажання навчатись.
Чіпси. В них багато жиру, який дає підвищене навантаження на систему травлення, в результаті чого дитина приходить додому неголодною і відмовляється від нормального обіду. Поки організм зайнятий перетравлюванням чіпсів, він витрачає багато енергії. Цю енергію він забирає в мозку, що призводить до пасивності на заняттях!
Корисні продукти
Але скажемо декілька слів про корисні та смачні продукти. По-перше, це фрукти. Вони багаті на вітаміни. Вітамін С допомагає справлятися із втомою та стресами, підвищує імунітет, допомагає бути активними і уважними. Нежирний сир, йогурти добре підійдуть під час особливо стресових ситуацій.
Не забувайте часто пити. Вода поновлює клітини всього організму, вимиває шкідливі речовини, та й просто бадьорить. Окрім води добре пити соки, чай з лимоном, мінералку. Вкрай не рекомендуються газовані напої: вони тільки надають відчуття в тамування спраги. Насправді вони забирають цінну воду з організму.
Їжте більше…
5. Гра «Кошик для сміття»
На малюнках зображені продукти, які ви часто вживаєте. Вам потрібно викинути в смітник ті продукти які є шкідливими для здоров’я і разом з цим ви викинете погану звичку.
- Назвить свої улюблені корисні продукти.
Ну й смачний ми зварим ... (борщик).
Довго з тіста їх ліпили, у окропі поварили. Потім дружно ласували,
ще й сметанки додавали. (Вареники)
І поживне, і смачне, біле, пінне, запашне. Залюбки малята п’ють, здоровенькими ростуть. (Молоко)
- А зараз разом з вами, діти, ми попробуємо скласти правила харчування.
Чудово на землі (присіли опустивши руки)
Чудово все навколо (піднялися, розвели руки показуючи навколо)
Чудово все в мені (склали руки на грудях)
- Прошу всіх повернутися в групи. Уявимо ситуацію. Я допізна затрималась в школі, дуже зголодніла. Хочу купити хот-дог. Завдання групам: переконайте мене цього не робити.
Обговорення в групах. Моделювання ситуації.
ІІІ. Заключна частина.
1. Вправа «Відкритий мікрофон» - Назвіть корисні продукти і напої.
- Назвіть шкідливі продукти і напої.
2. Зворотний зв’язок.
- Чому дітям потрібно щодня вживати овочі, фрукти, молочні продукти?
3. Робота в зошиті с.17
- Хто дотримує корисних порад щодо харчування, а хто – ні?
Чому ти так вважаєш?
4. Ритуал прощання.