5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок 8 "Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм"

Про матеріал

Розробка уроку №8 в контексті теми 7-8 "Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм"

Мета уроку: поглибити знання учнів про напрямки мистецтва XX cт.

Розвивати уміння характеризувати твори сучасного мистецтва, відстоювати свою позицію.

Перегляд файлу

    9кл        За  підручником  «Мистецтво»  автор Л.Масол    (Теми 7-8)

                                  Урок 8 

  Тема уроку:   Авангард:  кубізм,  футуризм,  кубофутуризм.

Мета:  Ознайомити учнів  з поняттям «авангард» та його різновидами  футуризм,  кубофутуризм;

Ознайомити з творчістю видатних мистців-футуристів  - Т.Марінетті,

 У. Боччоні, А.Онеггера, О.Богомазова;

Навчальна:   Навчати учнів порівнювати особливості творів  стилю  в різні періоди;

Розвиваюча : Розвивати уміння характеризувати твори мистецтва 20століття;

Розвивати творчі здібності, уміння висловлювати свої враження від творів мистецтва та аргументувати свою позицію;

Виховна: Виховувати інтерес до мистецьких творів сучасності, естетичні смаки та уподобання;

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання: компютер,  альбом для малювання, презентація.

Очікувані результати: Після вивчення цієї теми учні зможуть називати особливості футуризму та кубофутуризму, називати  представників цих стилів в різних видах мистецтва;

                                                      Хід уроку

I Організація пізнавальної діяльності

II Актуалізація  опорних  знань. Технологія «Мозковий штурм»

1.Що означає термін «авангард»?

2Які особливості стилю кубізм?

3. Кого вважають засновником кубізму?

4. Назвіть знакові картини кубізму.

5.Яка картина вас вразила найбільше і чим?

III Мотивація  навчальної  діяльності.

Кубізм сповідували не тільки живописці. Засновником кубізму  в скульптурі став український і американський митець Олександр Архипенко (1887-1964).

Художник розпочав творити в Києві, а потім у Парижі, Берліні, Нью-Йорку.

Митець запровадив у скульптуру увігнутість і отвір, як виражальні елементи пластичного мистецтва. Митець вперше у світовій практиці застосував простір всередині скульптури, увів до композиції скло, дерево, метал та ін. Також скульптор створив рухомі обємні конструкції. Його творчість мала значний вплив на розвиток модерністського мистецтва архітектури та дизайну.

Учні діляться враженнями від споглядання  скульптур «Цар Соломон» та «Жінка, що розчісує волосся».

Кубізм підготував художників до сприйняття таких напрямків як футуризм і кубофутуризм.

Учні одержали завдання  підготувати інформацію про ці напрями в мистецтві.

1й учень:  Футуризм виник в Італії і першими його стали поширювати поети, а потім приєдналися художники.  На чолі з Томмазо  Марінетті митці прагнули відтворити динамічну форму з енергією сучасного життя.

Лідер і теоретик футуризму  Умберто  Боччоні засобами пластики передав  рух мязів людини в момент крокування. У творах Боччоні ключові для футуризму поняття швидкості, сили і енергії брали вид тотальних катастроф, перетворюючи старе суспільство в вихровий вир уламків і людських натовпів, які втілювалися в образи психологічних потрясінь, як би дозволяють побачити людину зсередини («Симультанний зір»). Як і його  соратники,  Боччоні руйнував теологічне ядро форми на окремі елементи, передаючи тим самим ефект руху.

Знайомство з терміном : Симультанний –миттєвий. За одну мить, за одну короткий  спалах світла наш мозок  здатний  побачити, зрозуміти і обробити величезний обсяг інформації.

Учні розглядають  скульптуру «Унікальні форми безперервності в просторі» та картину «Симультанний зір»

Запитання: Як скульптору вдалося передати рух у скульптурі?  (Відповіді учнів)

Як ви розумієте поняття «симультанний зір» в контексті картини У.Боччоні?

Джакомо Балла «Політ ластівки» - прагнення  художника  обєднати форму, колір, рух та звук.

Під час споглядання картини можна запитати учнів чи можуть вони почути музику?

Робота в парах: Учні порівнюють танцівниць на картинах Д.Северині та Е.Дега.

Футуризм був також представлений і в музичному мистецтві.

Це були композитори, які виступили з маніфестом «Мистецтво шумів» Рух потяга, автомобіля чи літака відтворили засобами музики. Послухайте музику

А.Онеггера «Пасіфік 231».

Учні характеризують цей музичний твір, його виразні засоби.

Кубофутуризм представлений творчістю таких українських митців як  Давид Бурлюк (1882-1967) та Олександр Богомазов (1880-1930), якого називали українським Пікассо.

Робота з підручником: Короткий конспект творчості українських художників кубофутуристів. Які особливості їх полотен?

Учні характеризують картини українських митців «Час»,  «Українці», «Пиларі» і порівнюють їх з творами італійських художників.

IV Підведення  підсумків  уроку.

 Рефлексія: Яку цінність на ваш погляд несуть твори  кубістів футуристів та кубофутуристів?

Чи відображає це мистецтво динамізм сучасного життя?

V Оцінювання  творчої  діяльності  учнів.

VI Домашнє завдання: Опрацювати сторінки підручника. Дати відповіді на запитання в кінці теми.

Для високого рівня: Творче завдання.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
3270
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку