Будова і функції серця. Практична робота №2 “Вимірювання частоти серцевих скорочень та артеріального тиску".
Мета.
Освітня. Продовжити формувати знання учнів про серцево-судинну систему людини; ознайомити із центральним органом кровообігу – серцем, його будовою та функціями.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні системи між собою та робити відповідні висновки та узагальнення; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного організму та оточуючих людей.
Будова і функції серця. Практична робота №2 “Вимірювання частоти серцевих скорочень та артеріального тиску”.
Мета.
Освітня. Продовжити формувати знання учнів про серцево-судинну систему людини; ознайомити із центральним органом кровообігу – серцем, його будовою та функціями.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні системи між собою та робити відповідні висновки та узагальнення; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного організму та оточуючих людей.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Синтетична.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.
Методи і методичні прийоми:
1.Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН;
в) практичний: виконання практичної роботи.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Візуальний: складання схем.
5.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва.
6.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв ́язки: історія, медицина, зоологія.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м матеріали.
Основні поняття та терміни: серце, клапани серця, камери серця, епікард, міокард, ендокард, мперикард.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.
Повторення знань про органи кровообігу людини.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Що ви знаєте про серце?
ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.
Розповідь про серце:
- місцезнаходження;
- стінку серця;
- камери серця;
- клапани серця;
- серцеву сумку;
- масу серця.
Визначення основних функцій серця.
Визначення властивостей серця: збудливість, провідність,
скоротливість, автоматизм.
Робота серця, його серцевий цикл.
ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.
Демонстрація муляжу серця.
V. Узагальнення та систематизація знань.
Виконання практичної роботи: “Вимірювання частоти серцевих скорочень та артеріального циклу”.
VІ. Підведення підсумків уроку.
VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.