урок 8 клас біологія "Регуляція кровопостачання органів"

Про матеріал

Регуляція кровопостачання органів.

Мета.

Освітня. Ознайомити учнів із видами регуляції кровопостачання органів: нервовою та гуморальною. Розкрити значення регуляції для здійснення важливих життєвих функцій.

Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні процеси та їхнє значення в організмі, уміння виділяти головне в матеріалі, який вивчаєься.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного організму та оточуючих людей.

Перегляд файлу

Регуляція кровопостачання органів.

 

Мета.

Освітня. Ознайомити учнів із видами регуляції кровопостачання органів: нервовою та гуморальною. Розкрити значення регуляції для здійснення важливих життєвих функцій.

Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні процеси та їхнє значення в організмі, уміння виділяти головне в матеріалі, який вивчаєься.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного організму та оточуючих людей.

 

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Форма уроку. Синтетична.

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

 

Методи і методичні прийоми:

 

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.

 Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань.

2. Репродуктивний.

 Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.

 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4.Візуальний: складання схем.

5.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

 

Міжпредметні зв ́язки: історія, медицина.

Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці.

Основні поняття та терміни: нервова регуляція, гуморальна регуляція, нейрогуморальна регуляція, кровопостачання органів, адреналін, ацетилхолін.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

 

 Порівняння двох кіл кровообігу двома групами учнів: подібність і відмінність.

По яких же артеріях тече венозна кров, а по яких венах артеріальна?

 

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 

 Чому у людини, яка відпочивала, а потім швидко підвелася, скорочення серця стають частішими?

 

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

 Розповідь про нервову та гуморальну регуляції серцево-судинної системи людини.

 Розповідь про адреналін, який змінює діяльність серця, прискорюючи його скорочення.

 Розповідь про ацетилхолін, який гальмує роботу серця.

 

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

 

 Нормальна робота серця залежить від концентрації в крові солей калію та кальцію: збільшення концентрації солей калію в крові гальмує роботу серця, а кальцію підсилює.

 Робота серцево-судинної системи змінюється зі зміною умов зовнішнього середовища й стану самого організму.

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

 

 Питання для обговорення:

- яким чином ЦНС контролює роботу серця?

- як емоції або больові подразнення впливають на роботу серцево-судинної системи?

- від чого залежить робота вашого серця?

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

 

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку