Рух крові по судинах.Практична робота №3 “Реакція серцево-судинної системи на дозоване навантаження".
Мета.
Освітня. Продовжити формувати знання учнів про серцево-судинну систему людини; ознайомити із рухом крові по судинах та причинами цього руху.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати будову та значення частин організму людини; розвивати уміння виділяти головне у матеріалі, який вивчається.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного організму та оточуючих людей.
Рух крові по судинах.Практична робота №3 “Реакція серцево-судинної системи на дозоване навантаження”.
Мета.
Освітня. Продовжити формувати знання учнів про серцево-судинну систему людини; ознайомити із рухом крові по судинах та причинами цього руху.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати будову та значення частин організму людини; розвивати уміння виділяти головне у матеріалі, який вивчається.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного організму та оточуючих людей.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Синтетична.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН;
в) практичний: виконання практичної роботи.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Візуальний: складання схем.
5.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва.
6.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв ́язки: історія, медицина.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці.
Основні поняття та терміни: судини, рух крові, кровотечі.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.
Експерс-тести на знання будови серця.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Завдяки чому кров рухається знизу вгору?
ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.
Розповідь про рух крові по судинах:
- по артеріях;
- по венах;
- по капілярах.
Дати характеристику капілярам: через їхні стінки відбувається обмін речовин між кров’ю і тканинами, оскільки швидкість руху крові в капілярах є невеликою й становить 0,5-1 мм\сек., а кожна частинка крові перебуває в капілярі приблизно 1 сек.
Перша допомога при кровотечах.
ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.
Виконання практичної роботи “Реакція серцево-судинної системи на дозоване навантаження”.
V. Узагальнення та систематизація знань.
1. Чому кров тече з різною швидкістю?
2. Який механізм дозволяє крові текти по артеріях безупинно?
3. Чому у венах накопичується велика кількість крові?
VІ. Підведення підсумків уроку.
VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.