урок 8 клас біологія "Будова та функції органів травлення і травних залоз"

Про матеріал

Будова та функції органів травлення і травних залоз.

Мета.

Освітня. Ознайомити учнів із системою органів травлення людини; розкрити будову та процеси життєдіяльності органів травного каналу та травних залоз.

Розвиваюча. Розвивати уміння в учнів виділяти головне у матеріалі, що вивчається; розвивати пам'ять, увагу, мислення, уміння порівнювати біологічні об'єкти та робити відповідні висновки та узагальнення.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до свого організму та уміння поводити себе за столом
Перегляд файлу

Будова та функції органів травлення і травних залоз.

 

Мета.

Освітня. Ознайомити учнів із системою органів травлення людини; розкрити будову та процеси життєдіяльності органів травного каналу та травних залоз.

Розвиваюча. Розвивати уміння в учнів виділяти головне у матеріалі, що вивчається; розвивати пам’ять, увагу, мислення, уміння порівнювати біологічні об’єкти та робити відповідні висновки та узагальнення.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до свого організму та уміння поводити себе за столом.

 

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Форма уроку. Синтетична.

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

 

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.

 Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.

2. Репродуктивний.

 Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.

 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4. Візуальний: складання схем або таблиць.

5. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

 

Міжпредметні зв ́язки: зоологія, медицина.

Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка.

Основні поняття та терміни: травний канал, травний тракт, травні залози, печінка, підшлункова залоза, перистальтика.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

 

 Згадати із курсу “Біологія тварин” про травні системи тварин і особливо ссавців. Для цього розглянути роздаткові матеріали і знайти ті матеріали, що стосуються органів травлення. (Ця робота виконується кількома групами і потім кожна група розповідає про розглянуте).

 

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 

 З’ясувати особливості травної системи людини у порівнянні із іншими ссавцями. Чому травний канал називають ще трактом? Причому тут дорога до органів травлення?

 Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

 

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Картинки по запросу Будова та функції органів травлення і травних залоз

 Органи травлення – це шлунково-кишковий тракт. Чому? Адже до нього входить ще багато різних органів.

 Розповідь про:

- будову та функції травного каналу: ротова порожнина, ротоглотка, глотка, стравохід, шлунок, кишечник;

- травних залоз: три пари слинних, печінка, підшлункова, залози слизової оболонки.

Демонстрація муляжів органів травлення та презентації про

травну систему людини.

 Розповідь про методи досліджень органів травлення: ендоскопія, зондування, електрогастрографія, УЗД, сканувальна томографія, рентгенографія.

 

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

 

Робота з підручником, із таблицею у друкованому зошиті.

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

 

1. Які спільні риси властиві всім відділам травного каналу?

2. Що ж відбувається з їжею у травному каналі?

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

 

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку