урок 8 клас біологія "Травлення в ротовій порожнині. Лабораторна робота №4 “Дія слини на крохмаль"

Про матеріал

Травлення в ротовій порожнині. Лабораторна робота №4 “Дія слини на крохмаль”.

Мета.

Освітня. Продовжити формувати знання учнів про систему органів травлення людини; розкрити особливості травлення в ротовій порожнині.

Розвиваюча. Розвивати уміння проводити досліди та спостереження; уміння робити відповідні висновки та узагальнення; розвивати пам'ять, увагу, уяву, логічне мислення.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного організму та повагу оточуючих людей
Перегляд файлу

Травлення в ротовій порожнині. Лабораторна робота №4 “Дія слини на крохмаль”.

 

Мета.

Освітня. Продовжити формувати знання учнів про систему органів травлення людини; розкрити особливості травлення в ротовій порожнині.

Розвиваюча. Розвивати уміння проводити досліди та спостереження; уміння робити відповідні висновки та узагальнення; розвивати пам’ять, увагу, уяву, логічне мислення.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного організму та повагу оточуючих людей.

 

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Форма уроку. Синтетична.

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

 

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН;

в) практичний: виконання лабораторної роботи.

 Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та досліджень нових знань.

2. Репродуктивний.

 Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.

 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4. Візуальний: складання таблиці

5. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

 

Міжпредметні зв ́язки: медицина, зоологія.

Матеріали та обладнання: малюнки, таблиці, пробірки, крохмаль, тканина, піпетки, йод, лід.

Основні поняття та терміни: ферменти, слина, амілаза, мальтаза, лізоцим, муцин, дентин, пульпа, карієс.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

 

 Провести термінологічний диктант або тестову перевірку про будову та функції органів травлення людини.

 

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 

 Поставити проблемне запитання:

- яке значення процесів, що відбуваються в ротовій порожнині?

- чому говорять “корда я ем, я глух и нем”?

 

Картинки по запросу будова ротової порожниниІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

 

 Розповісти учням про:

- особливості травлення в ротовій порожнині;

- слинні залози та слиновиділення;

- будову зубів, зубну формулу та значення зубів у травленні;

- язик та його участь у травленні в ротовій порожнині та визначення смаку їжі;

- речовини, які починають переварюватися у роті;

- процес пережовування та ковтання.

 

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

 

 Виконання лабораторної роботи “Дія слини на крохмаль”.

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

 

 Чому люди, які швидко ковтають їжу не пережовуючи в роті, мають проблеми із травленням?

 Чому відсутність багатьох зубів призводить до погіршення травлення?

 Чим визначається смакова чутливість?

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

 

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку