Травлення в ротовій порожнині. Лабораторна робота №4 “Дія слини на крохмаль”.
Мета.
Освітня. Продовжити формувати знання учнів про систему органів травлення людини; розкрити особливості травлення в ротовій порожнині.
Розвиваюча. Розвивати уміння проводити досліди та спостереження; уміння робити відповідні висновки та узагальнення; розвивати пам'ять, увагу, уяву, логічне мислення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного організму та повагу оточуючих людейТравлення в ротовій порожнині. Лабораторна робота №4 “Дія слини на крохмаль”.
Мета.
Освітня. Продовжити формувати знання учнів про систему органів травлення людини; розкрити особливості травлення в ротовій порожнині.
Розвиваюча. Розвивати уміння проводити досліди та спостереження; уміння робити відповідні висновки та узагальнення; розвивати пам’ять, увагу, уяву, логічне мислення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного організму та повагу оточуючих людей.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Синтетична.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН;
в) практичний: виконання лабораторної роботи.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та досліджень нових знань.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання таблиці
5. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв ́язки: медицина, зоологія.
Матеріали та обладнання: малюнки, таблиці, пробірки, крохмаль, тканина, піпетки, йод, лід.
Основні поняття та терміни: ферменти, слина, амілаза, мальтаза, лізоцим, муцин, дентин, пульпа, карієс.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.
Провести термінологічний диктант або тестову перевірку про будову та функції органів травлення людини.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Поставити проблемне запитання:
- яке значення процесів, що відбуваються в ротовій порожнині?
- чому говорять “корда я ем, я глух и нем”?
ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.
Розповісти учням про:
- особливості травлення в ротовій порожнині;
- слинні залози та слиновиділення;
- будову зубів, зубну формулу та значення зубів у травленні;
- язик та його участь у травленні в ротовій порожнині та визначення смаку їжі;
- речовини, які починають переварюватися у роті;
- процес пережовування та ковтання.
ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.
Виконання лабораторної роботи “Дія слини на крохмаль”.
V. Узагальнення та систематизація знань.
Чому люди, які швидко ковтають їжу не пережовуючи в роті, мають проблеми із травленням?
Чому відсутність багатьох зубів призводить до погіршення травлення?
Чим визначається смакова чутливість?
VІ. Підведення підсумків уроку.
VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.