урок 8 клас біологія "Травлення в шлунку"

Про матеріал

Травлення в шлунку.

Мета.

Освітня. Продовжити знайомити учнів із процесами травлення; охарактеризувати травлення в шлунку та характер дії ферментів; розкрити значення кислого середовища в шлунку; звернути увагу на причини шлункових хвороб.

Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати процеси травлення в різних органах тракту та робити відповідні висновки; розвивати увагу, уяву, мислення, пам'ять.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного здоров'я та оточуючих людей.
Перегляд файлу

Травлення в шлунку.

 

Мета.

Освітня. Продовжити знайомити учнів із процесами травлення; охарактеризувати травлення в шлунку та характер дії ферментів; розкрити значення кислого середовища в шлунку; звернути увагу на причини шлункових хвороб.

Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати процеси травлення в різних органах тракту та робити відповідні висновки; розвивати увагу, уяву, мислення, пам’ять.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я та оточуючих людей.

 

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Форма уроку. Синтетична.

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

 

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.

 Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.

2. Репродуктивний.

 Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.

 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4. Візуальний: складання схем або таблиці.

5. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

 

Міжпредметні зв ́язки: медицина, хімія, зоологія.

Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка.

Основні поняття та терміни: шлунковий сік, ферменти, хімус, хлоридна кислота, пепсин, ліпаза, емульгація, пілоричний сфінктер, кривизна шлунку.

 

 

ХІД УРОКУ

 

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

 

 Провести біологічний диктант із однослівною відповіддю “так” чи “ні” з вивчених попередніх уроків про органи травлення та процеси травлення в ротовій порожнині.

 

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 

 Поставити проблемне запитання:

- чому шлунок не переварює власні стінки?

- які процеси у шлунку не сумісні із життям?

 

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Картинки по запросу будова шлунка

 Що ж відбувається з їжею в шлунку?

Травлення в шлунку відбувається впродовж кількох годин. Це механічна та хімічна обробка проковтнутої їжі. Але переварюється вона не повністю, а частково. Багата на вуглеводи їжа переварюється швидше, ніж білкова.

 Розповідь про будову шлунка, його об’єм, про залози шлунку, про ферменти та речовини шлунку, про причини кислого середовища шлунку…

 Характеристика деяких захворювань шлунку: гастрит, виразка, харчові отруєння. Профілактика захворювань.

 

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

 

 Робота з м\медійними матеріалами:

- вивчення маятникоподібних та перистальтичних рухів їжі;

Робота у зошиті із друкованою основою.

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

 

 Чи існують правила споживання їжі для того, щоб попередити неправильне перетравлення?

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

 

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку