Харчування і здоров'я. Практична робота №6 “Антропометричні виміри”.
Мета.
Освітня. Ознайомити учнів з основними вимогами до нормального харчування та особливостями раціонального харчування; розглянути наслідки недостатнього харчування та ожиріння; встановити чинники, що негативно впливають на процеси обміну речовин.
Розвиваюча. Розвивати уміння аналізувати індивідуальний харчовий раціон, враховуючи енергетичні затрати; уміння логічно мислити та робити відповідні висновки та узагальнення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного здоров'я; проводити профорієнтацію.Харчування і здоров’я. Практична робота №6 “Антропометричні виміри”.
Мета.
Освітня. Ознайомити учнів з основними вимогами до нормального харчування та особливостями раціонального харчування; розглянути наслідки недостатнього харчування та ожиріння; встановити чинники, що негативно впливають на процеси обміну речовин.
Розвиваюча. Розвивати уміння аналізувати індивідуальний харчовий раціон, враховуючи енергетичні затрати; уміння логічно мислити та робити відповідні висновки та узагальнення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я; проводити профорієнтацію.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Синтетична.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником та зошитом.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
в) практичний: виконання практичної роботи.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання схем, або таблиць.
5. Релаксопедичний: фізкультхвилинка.
Міжпредметні зв ́язки: математика, фізкультура, хімія.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка.
Основні поняття та терміни: енергетичний баланс організму, антропометрія, раціональне харчування.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.
Повторення знань про органічні та неорганічні речовини, які поступають в організм людини.
Діалоги між двома учнями про значення вітамінів: один учень розповідає про значення вітаміну, а інший про хвороби, пов’язані із його недостатністю.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Поставити проблемне запитання щодо таких слів: “Ти є тим, що ти їси.”
ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.
Для збереження здоров’я та працездатності їжа людини має повністю відновлювати ту кількість енергії, яку вона витрачає за добу. Повноцінне раціональне харчування – це важлива умова для підтримання працездатності, а для дітей - необхідна умова росту і розвитку.
Розповідь про раціональне та нераціональне харчування, про енергетичний баланс, про переїдання, про ожиріння…
ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.
Виконання практичної роботи “Антропометричні виміри”, мета якої навчитися вимірювати ріст та вагу тіла, встановлювати кореляцію між окремими частинами тіла.
V. Узагальнення та систематизація знань.
Які ж основні принципи раціонального харчування? (помірність у їжі, різноманітність їжі, дотримання режиму харчування)
Чи може один продукт повністю задовольнити потреби організму у необхідних для нього речовинах?
VІ. Підведення підсумків уроку.
VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.