16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок 8 клас Перша долікарська допомога при травмах. Практична робота № 2

Про матеріал
Мета : закріпити знання учнів про будову опорно–рухової системи; встановити імовірності ушкодження окремих її частин; навчити надавати долікарську допомогу при розтягненні зв’язок, вивихах суглобів, переломах кісток; виховувати вміння берегти своє здоров’я, дотримуватись правил техніки безпеки.
Перегляд файлу

Тема:     Перша долікарська допомога при травмах.

               Практична робота № 2

Мета :     закріпити знання учнів про будову опорно–рухової     системи;     встановити імовірності ушкодження окремих її частин;  навчити  надавати  долікарську допомогу при    розтягненні  зв’язок,  вивихах суглобів,  переломах     кісток;    виховувати вміння берегти своє здоров’я,  дотримуватись    правил техніки безпеки.

 

 Тип уроку:   урок застосування знань формування умінь та навичок.

 Методи і методичні прийоми :  проблемний,  практичний метод.

Обладнання уроку :  модель скелет людини ( макет), рентгенограми вивихів, переломів,   дерев’яні  дощечки, бинти, лінійки, серветки шини.

 

Методична  література:

  • М.Н.Шабатура, Н.Ю. Матяш, В.О. Мотузний, “Біологія людини”,  К.;Генеза,1997.
  • М.М.Курепина,  Г.Г. Воккен, Анатомия человека, М.;1979
  • А.Г.Хрипкова,   “Возрастная физиология”, М.;  ”Просвещение”,  1978.   287с.
  • Д.И.Трайтак, Н.И.Клинковская,  В.А.Карьенов,  С.И.Балуев; “Биология. Справочные материалы” ,  М.; Просвещение,1983. 208с.
  • И.Д.Зверев “Книга для чтения по анатомии, физиологии и гигиене человека”,-М.;
  • Руне Хедман, Спортивная физиология: , М.: Физкультуура и  спорт, 1980.-149 с.

 

 Структура  уроку   і   основний зміст уроку :

І.  Мотивація навчального  матеріалу.

ІІ. Актуалізація опорних знань. 

 Постановка проблемного  завдання :

“ Чому  ушкоджену кінцівку не можна  вправляти при вивихах, рухати, випрямляти,  ушкоджене місце не можна гріти ? “       

 

 

ІІІ. Виконання практичної роботи. Створення мікрогруп.                

                         Практична робота № 2

Тема:    Перша долікарська допомога при травмах

Мета:    закріпити знання про будову опорно–рухової системи,    імовірність ушкодження окремих її частин; навчитися  надавати  долікарську допомогу при розтягненні зв’язок,

         вивихах  суглобів, переломах кісток.

Обладнання : рентгенограми вивихів, переломів, дощечки,

бинти, лінійки.

Хід роботи : 

  1. Перша допомога при переломах.

Перелом :  ушкодження кістки з порушенням її   цілісності.

Закритий   -  цілісність шкіри не порушена;

Відкритий  порушені шкірні покриви;

Ознаки :   припухлість, різкий біль на точно обмеженій

            ділянці, укорочення кінцівки, наявність рухливості

            на місці перелому. При відкритих переломах:

            кровотеча, з рани можуть виступати відламки

            кісток. 

Пам’ятайте !    За наявності деформації, кінцівку фіксують у      тому положенні, у якому вона знаходиться,  не намагаючись її випрямити, стопу – під       прямим  кутом до довгої осі кінцівки.

А)  в разі відкритого перелому обробіть рану йодною настойкою і закрийте чистою пов’язкою;

Б)  зафіксувати нерухомо  ушкоджену кінцівку,  наклавши на неї  шину.

  Примітка : Довжина шини має бути достатньою для того, щоб обхопити  два суглоби, розташовані вище і нижче  місця перелому (при переломах стегна і плеча  шина  повинна обхопити  три суглоби ).

- Зробіть висновок : - чому ушкоджену кінцівку не можна                                 рухати, випрямляти?                        

2. Перша допомога при забитих місцях і розтягненнях. 

Забите місце – закрите ( без порушення  цілісності шкіри )

механічне ушкодження м’яких  тканин у результаті  впливу  зовнішньої сили, яке супроводжується   часто розривом дрібних судин із крововиливами.

Ознаки:    біль, припухлість, обмеження рухів, крововиливи

Розтягнення – надрив або розрив  зв’язок,  які укріплюють

                        суглоб.

Ознаки:    невеличка припухлість у місці ушкодження , біль     при  дотику, рухи в суглобі болісні, обмежені. У  ділянці  ушкодження тканин (“синці”).

Пам’ятайте !   Ушкоджену кінцівку не можна смикати,

                            витягати, гріти.

А)  до ушкодженого місця ( гомілковостопний суглоб) прикладіть    холодний предмет, мішечок з льодом або рушник, змочений холодною водою;

Б)  на ушкоджену ділянку  накладіть тугу пов’язку, яка давить ;

В)  відправте потерпілого до лікарні.

- Зробіть висновок: - чому ушкоджене місце не можна гріти ?

3.  Перша допомога при вивихах.

Вивих :     повний стійкий зсув суглобних кінців кісток

                        якого–небудь суглоба.

Ознаки:     біль, деформація області суглоба, неможливість  активних рухів у ньому; кінцівка фіксована в   неприродному положенні.

Пам’ятайте !  Не можна вправляти вивихи без лікаря.

     А)  на ушкоджений ліктьовий суглоб прикладіть холод;

     Б)   руку підвісьте на хустці чи бинті;

     В)   потерпілого відправте до лікарні.

- Зробіть висновок : - чому  самим не можна вправляти  вивихи ?

3.  Закріплення  знань  учнів  про надання першої допомоги при травмах.

( Дайте відповідь на запитання )

  • Які ушкодження опорно–рухового апарату ви знаєте ?
  • Які ознаки спостерігаються при  розтягненні, вивихах,
  • закритому та відкритому переломах ?  

ІV.  Домашнє завдання :

    Вивчити  параграф   21  с. 83 М.Н.Шабатура “Біологія людини  “ 8-9 клас. Дотримуйтесь правил  техніки безпеки.

 

doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку