Тема : Пошкодження опорно–рухової системи та
перша допомога
Мета : на основі повторення навчального матеріалу про будову кісток і скелета, ознайомити з видами травм і заходами першої допомоги при пошкодженнях опорно-рухової системи; виховувати вміння берегти своє здоров’я, дотримуватись правил техніки безпеки.
Основні поняття і терміни: вивих; відкритий і закритий перелом; розтягнення зв’язок; шина.
Тип уроку: урок – консиліум.
Метод і методичні прийоми: часткого–пошуковий, проблемний.
Обладнання уроку: модель скелета людини, таблиці, шини, бинт, рентгенівські знімки пошкодження скелета.
Методична література:
1980.-149 с.
Структура уроку і основний зміст уроку:
І. Організаційний етап при вивчення нового матеріалу:
Учитель: Сьогодні в нас працюють групи лікарів – хірургів і медиків швидкої допомоги.
Кожна група вивчала проблемне питання : “ Як надати першу медичну допомогу при ушкоджені опорно–рухової системи”, готувала потрібну інформацію до нашого уроку. Члени групи розподілили між собою обов’язки, обрали свого консультанта й мали змогу звертатися за допомогою до вчителя. Усі разом ми знайдемо необхідні рішення нашої проблеми.
ІІ. Вивчення нового матеріалу (обговорення проблеми)
Учитель : Найпоширенішими ушкодженнями опорно–рухової системи є розтягнення, удари, вивихи і переломи. Які зовнішні ознаки і причини ушкоджень?
Звіт групи хірургів: (Учні дають визначення, наводять інформацію про причини ушкоджень, переломів верхніх і нижніх кінцівок, ушкодженнях хребта і черепа, демонструють рентгенівські знімки ).
Звіт групи медиків швидкої допомоги: ( Учні дають інформації про надання першої медичної допомоги хворим з відомим діагнозом, накладають пов’язки і фіксують пошкоджені ділянки ).
( Під час звіту учні заповнюють таблицю )
“ Пошкодження опорно–рухової системи”.
Пошкодження |
Стислий опис |
Перша допомога
|
Розтягнення |
перерозтягнення м’язів і зв’язок з розривом окремих волокон |
охолодження пошкодженої ділянки, її фіксація за допомогою бинта |
Удари |
пошкодження м’яких тканин, часто з крововиливом під шкіру |
охолодження пошкодженої ділянки, її фіксація за допомогою бинта |
Вивихи |
вихід головки суглоба з суглобової западини |
охолодження пошкодженої ділянки, її фіксація за допомогою шин, дощечок. |
Закритий перелом |
порушення цілісності кісток без виходу уламків кістки через шкіряні покриви назовні. |
знерухомлення пошкодженої кістки за допомогою шини або підручних засобів |
Відкритий перелом |
порушення цілісності кісток з виходом уламків кістки через шкіряні покриви назовні. |
зупинка кровотечі, закриття рани пов’язкою знерухомлення пошкодженої кістки за допомогою шини |
Перелом черепа |
порушення цілісності кісток черепа |
фіксація голови при транспортуванні, закриття рани пов’язкою |
Перелом хребта |
порушення цілісності хребців |
забезпечення нерухомості потерпілого або транспортування його на твердій поверхні. |
ІІІ. Підведення підсумків.
Учитель: Наш консиліум підходить до завершення.
Зробимо висновки про те, як уникнути пошкодження опорно–рухової системи , які правила надання першої медичної допомоги, у якому віці найбільша небезпека виникнення переломів?.
Учні роблять висновки.
(У похилому, оскільки з віком кістки стають більш крихкими.)
ІV. Оцінювання роботи груп.
Учитель : Що найбільше запам’яталося на уроці?
Цікаво знати !!!
50 грамів соняшникового насіння рівноцінні 20 –30 гр. рослинного масла і повністю забезпечують потребу організму людини в поліненасичених жирних кислотах і у вітаміні Е і А . Ці вітаміни життєво необхідні для нашого організму. Вони попереджують м’язову слабкість , втому, особливо у тих , хто займається спортом, фізичною працею.
“Доброго Вам здоров’я”
Якщо руки й ноги холодні. У багатьох людей холодні руки і ноги через погану циркуляцію крові. Іноді це призводить до оніміння кінцівок. Щоб поліпшити кровообіг у руках і ногах, можна використати гідротерапевтичний метод стимуляції кровообігу. В народі він відомий як холодно – гарячий метод.
Візьміть два тази. Наповніть один гарячою водою з температурою 40 градусів , інший – дуже холодною і киньте в нього шматочки льоду. Станьте у таз з гарячою водою. А руки по лікоть опустіть у крижану. Через дві хвилини повторіть процедуру, але тепер уже ноги опустіть у холодну воду, а руки в гарячу. Повторіть цю процедуру 5 разів, потім візьміть жорсткий рушник і розітріть ноги і руки, поки вони не почнуть “горіти”.
V. Домашнє завдання: вивчити параграф 21 ;
підготувати пам’ятки з рекомендаціями щодо ведення здорового способу життя.