Урок 8 клас Пошкодження опорно–рухової системи та перша допомога

Про матеріал
Мета : на основі повторення навчального матеріалу про будову кісток і скелета, ознайомити з видами травм і заходами першої допомоги при пошкодженнях опорно-рухової системи; виховувати вміння берегти своє здоров’я, дотримуватись правил техніки безпеки.
Перегляд файлу

Тема :  Пошкодження опорно–рухової системи та

              перша допомога

 Мета :   на основі повторення навчального матеріалу про    будову кісток і скелета, ознайомити з видами травм і заходами першої допомоги при пошкодженнях                   опорно-рухової системи;   виховувати вміння берегти своє здоров’я,  дотримуватись      правил техніки безпеки.

Основні поняття і терміни:   вивих; відкритий і закритий перелом;     розтягнення зв’язок; шина.

Тип уроку:          урок – консиліум.

Метод і методичні прийоми:  часткого–пошуковий, проблемний.

Обладнання  уроку:  модель скелета людини, таблиці, шини, бинт,   рентгенівські знімки пошкодження скелета.             

Методична  література:

  • М.Н.Шабатура, Н.Ю. Матяш, В.О. Мотузний, “Біологія людини”,  К.;Генеза,1997.
  • М.М.Курепина,  Г.Г. Воккен, Анатомия человека, М.;1979
  • А.Г.Хрипкова,   “Возрастная физиология”,   М.;   ”Просвещение”,  1978.   287с.
  • Д.И.Трайтак, Н.И.Клинковская,  В.А.Карьенов,  С.И.Балуев; “Биология. Справочные материалы” ,  М.; Просвещение,1983. 208с.
  • И.Д.Зверев “Книга для чтения по анатомии, физиологии и гигиене человека”,-М.;
  • Руне Хедман, Спортивная физиология: , М.: Физкультуура и  спорт,

     1980.-149 с.

 

Структура  уроку і  основний зміст уроку:

І. Організаційний етап при  вивчення  нового матеріалу:

Учитель:  Сьогодні в нас працюють групи  лікарів – хірургів  і медиків       швидкої допомоги.

Кожна група вивчала  проблемне питання : “ Як надати      першу медичну допомогу  при   ушкоджені  опорно–рухової    системи”, готувала потрібну інформацію  до нашого уроку.  Члени групи розподілили між собою обов’язки, обрали свого консультанта  й мали змогу звертатися  за  допомогою  до вчителя.     Усі разом ми знайдемо  необхідні рішення нашої проблеми. 

 

 ІІ.  Вивчення нового матеріалу  (обговорення проблеми)

Учитель :  Найпоширенішими  ушкодженнями  опорно–рухової системи є      розтягнення, удари, вивихи і переломи.  Які  зовнішні ознаки                     і   причини ушкоджень?

 Звіт групи   хірургів: (Учні дають визначення, наводять інформацію про    причини  ушкоджень,  переломів  верхніх і нижніх  кінцівок, ушкодженнях хребта і черепа, демонструють рентгенівські  знімки ).

Звіт групи  медиків швидкої допомоги:  ( Учні  дають інформації  про     надання першої медичної допомоги  хворим з відомим        діагнозом,  накладають пов’язки і фіксують  пошкоджені         ділянки  ).

( Під час звіту учні заповнюють  таблицю )

 

                 “ Пошкодження опорно–рухової системи”.

Пошкодження

Стислий опис

Перша допомога

 

Розтягнення

перерозтягнення м’язів і зв’язок з розривом  окремих                                      волокон

охолодження пошкодженої ділянки, її  фіксація за  допомогою бинта

Удари

пошкодження м’яких       тканин, часто з крововиливом під шкіру

охолодження пошкодженої ділянки, її фіксація за допомогою бинта

Вивихи 

вихід головки суглоба з суглобової                                    западини                        

охолодження пошкодженої ділянки, її фіксація за допомогою шин, дощечок.

 

Закритий перелом 

порушення цілісності     кісток без виходу           уламків кістки через   шкіряні покриви назовні.

знерухомлення пошкодженої кістки за допомогою шини або підручних засобів

Відкритий       перелом

порушення цілісності      кісток  з виходом              уламків кістки через  шкіряні покриви назовні.                  

зупинка кровотечі, закриття рани пов’язкою                                   знерухомлення пошкодженої кістки за допомогою шини

Перелом черепа

порушення  цілісності кісток черепа                  

фіксація голови при  транспортуванні, закриття рани пов’язкою

Перелом хребта

порушення цілісності       хребців

забезпечення нерухомості потерпілого або  транспортування його на

твердій поверхні.

                             

 

ІІІ. Підведення підсумків.

Учитель: Наш консиліум підходить до завершення.

Зробимо висновки про те, як  уникнути пошкодження  опорно–рухової системи , які     правила надання  першої медичної допомоги,   у якому віці  найбільша небезпека виникнення переломів?.

Учні роблять висновки.

 (У похилому, оскільки з віком кістки стають більш крихкими.)

ІV.   Оцінювання  роботи груп.

Учитель : Що найбільше запам’яталося на уроці?

 

 

 

Цікаво знати !!!

     50 грамів соняшникового насіння  рівноцінні 20 –30 гр. рослинного масла і повністю забезпечують потребу організму людини в поліненасичених жирних кислотах і у вітаміні Е і А .  Ці вітаміни життєво  необхідні для нашого організму. Вони попереджують м’язову  слабкість , втому, особливо у тих , хто займається спортом, фізичною працею.

 

“Доброго  Вам  здоров’я”

      Якщо руки й ноги холодні. У багатьох людей холодні руки і  ноги через погану   циркуляцію крові. Іноді це призводить до оніміння кінцівок. Щоб поліпшити кровообіг у руках і ногах, можна використати гідротерапевтичний метод стимуляції кровообігу. В народі він відомий як холодно – гарячий метод.

     Візьміть два тази. Наповніть один гарячою водою з температурою  40 градусів , інший – дуже холодною і киньте в нього шматочки льоду. Станьте у таз з гарячою водою. А руки  по лікоть опустіть у крижану. Через дві хвилини повторіть процедуру, але тепер уже  ноги опустіть у холодну воду, а руки в гарячу. Повторіть цю процедуру  5 разів, потім візьміть жорсткий рушник і розітріть ноги і руки,  поки вони не почнуть “горіти”.

 

V.   Домашнє завдання: вивчити  параграф   21 ;

    підготувати пам’ятки з рекомендаціями щодо                                          ведення здорового  способу життя.

 

doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
19 лютого
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку