Тютєрєва Надія Юріївна
Вчитель української мови та літератури
Чугинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Урок з української мови
9 клас
27.02.2020
Тема. Створення проекту до Вікіпедії «Безсполучникове складне речення»
Мета уроку:
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації
Методи і прийоми, форми: бесіда, складання речень, інтелектуальні ігри, аналіз тексту, групова робота.
Обладнання та матеріали: екран, проектор, презентація, навчальна гра, картки із завданнями, сигнальні картки, макет сторінки Вікіпедії
Перебіг уроку
І. Мотиваційний етап.
(Словесний настрій).
Учитель. Діти, з яким настроєм ви прийшли на урок? (Відповіді учнів).
Я теж трохи хвилююся, але й радію: адже кожне нове знайомство чи нова зустріч відкриває мені щось цікаве. А сьогоднішній урок незвичайний, бо ми вивчили безсполучникове складне речення, і зараз будемо створювати проект сторінки до Вікіпедії. Для того, щоб отримати необхідні елементи, ви маєте пройти сім раундів інтелектуальної гри.
ІІ. Основний зміст роботи
Гра складається з шести раундів та фіналу. На кожен раунд запрошуватиметься один учасник із команди, він/ вона отримує завдання. Тільки в разі успішного виконання якого учасник або учасниця отримує частину інтернет сторінки.
Важливо:
Один учасник може брати участь в одному раунді.
На виконання завдання відводиться певний відрізок часу.
Учасник має право на одну підказку від друзів.
Слово вчителя. Усім зрозумілі правила? Тоді, пані та панове, вітаємо вас на нашій інтелектуальній грі «Один на один, або Гуртом і батька легше бити»
Раунд 1
«Термін перш за все»
Правила: знайти терміни, що стосуються теми
І |
Ю |
П |
И |
Р |
Е |
І |
Г |
Н |
Т |
О |
Т |
Д |
Ш |
З |
Х |
Б |
Ч |
Н |
П |
Д |
К |
О |
К |
С |
Ц |
А |
Г |
В |
Е |
М |
Ж |
Р |
І |
Ф |
К |
О |
Н |
А |
С |
Я |
Я |
А |
Р |
Ч |
Д |
Е |
Х |
М |
К |
П |
И |
С |
А |
В |
Е |
Р |
Л |
К |
А |
К |
Л |
А |
М |
Інтонація, кома, тире, двокрапка, схема, БСР, складне
Раунд 2
«Знайди смисл»
Правила: на дошці записані частини речень, їх необхідно правильно поєднати у БСР і визначити смислові відношення між його частинами.
Раунд 3
«Дай мені знак»
Правила: на дошці написані речення, необхідно розставити пропущені розділові знаки, пояснити їх вживання.
Раунд 4
«Інтелектуальний пінг-понг»
Правила: необхідно влучити в стакан із запитанням і правильно відповісти.
Раунд 5
«Шанс на удачу»
Правила: учасник кидає кубик Блума, грань кубика вказує на рубрику із завданням з української літератури, яке необхідно виконати
Назви
Придумай (продовжити речення так, щоб воно стало БСР)
Поясни (розділові знаки)
Запропонуй (речення, що відповідає схемі)
Чому
Поділись ( БСР поділити на частини, розділові знаки пропущено)
Раунд 6
«Трансформація»
Правила: учень отримує роздрукований текст, у якому необхідно якнайбільше речень перетворити на БСР
Первісний вигляд тексту
Ось і зима. Сипле сніг. І ти уві сні простягаєш мені свої долоні, тихі, як дві сніжинки. Уві сні… Я хотіла слухати музику і чула її, бо пальці твої були наче струни. Ми сміялися, щасливі. Ми сиділи щокою до щоки, а ніч ронила сніг і зорі. Століття проносилося повз нас, і я бачила весь світ у твоїх очах. Уві сні…А було ж літо. Грали бджолині скрипки над кожною квіткою. Летів білоцвіт із яблунь. Широкий світ жив, усміхався. Він був у мені, цей світ, в мені була його музика. З серця, немов із віт яблуневих, летів білоцвіт і шукав твого серця. Згадую: ти і поезія. Пливуть у вічність сумні рядки. Біля мене тремтить сум. То твої пальці. Чую тривожно-ніжний шепіт. То твої вуста. Бачу казково пре-
красний світ. То твої очі…Не летить білоцвіт, а сипле сніг, як холодний спогад минулого. Хіба ти знаєш, що снишся мені? (Зоя Кучерява).
Фінал
Правила: на екрані будуть показані твердження про Вікіпедію, ви маєте за допомогою сигнальних карток визначати чи правдиве воно.
Важливо: відповідь зараховується лише тоді, коли вона одностайна
ІІІ. Закріплення знань та вмінь
Слово вчителя. Відскануйте QR-код, розміщений на сторінці, та виконайте тестові завдання
2. Перевірка тестових завдань
1. В
2. Г
3. А
4. Б
5. В
6. В
IV. Підбиття підсумків
V. Домашнє завдання: скласти тести за темою « Безсполучникове складне речення»
Додаток