Урок. "Семестрова контрольна робота з української мови у 9 класі".

Про матеріал
Завдання семестрової контрольної роботи складено у форматі ЗНО. Є завдання з вибором однієї правильної відповіді та завдання на встановлення відповідності.
Перегляд файлу

Семестрова контрольна робота з української мови

учня / учениці 9  класу___________________________________________

Завдання 1-12 мають по чотири-п’ять варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Оберіть правильну відповідь. (По 0,5 бала,  6 б.)

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4.

(1) Минали дні, а дощів, так довго очікуваних, не/було. (2) Не/лише сонце, але й усе небо палало, дихало спекою. (3) Степи поступово втрачали свої яскраві барви, свою весняну [...] свіжість. (4) Повітря було наскрізь сухе, не/випадала навіть роса на світанку. (5) Із-за обрію тихо виткнувся ріжечок ледве помітної, синьої хмари, що не/забаром уже закрив собою величезний сектор неба.

1. На місці пропуску в третьому реченні має бути слово

А моложаву  Б змарнілу     В спекотну    Г сонливу

2. У знахідному відмінку в тексті вжито іменник

А  дні    Б  степи     В  барви   Г  хмари

3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому               Б другому      В четвертому            Г п’ятому

4. Складносурядним є речення

А перше               Б друге      В четверте            Г п’яте

5. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Уранці землю притрусив легкий сніжок...» обрати

А лишивши на землі неприкриті плями.   Б  дарма що була середина жовтня.

В а вечір видався дивовижно теплим.       Г і перетворив галявину на строкатий візерунок.

6. Складнопідрядне речення з підрядним наслідку утвориться, якщо до частини «Уся дорога була занесена снігом…» додати

А  оскільки вчора була сильна хуртовина.        Б  хоча надворі вже була рання весна.

В  ніби лежала товста пухова перина.               Г  так що не можна було доїхати до міста.

7. Складнопідрядне речення з підрядним часу утвориться, якщо до частини «Я буду згадувати свої шкільні роки...» додати

А бо були вони щасливими.                   Б щоб ненадовго повернутися назад. 

В хоч і швидко вони промайнули.         Г доки буду топтати ряст.            

8. Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А Літо в осені питає: де ти поділа журавлів.

Б Ой казали, говорили по всім селі люди − «Та вже з того козаченька нічого не буде!»

В  «Опізнився, небораче, одказав земляк йому, хто кохав життя ледаче, непереливки тому».

Г «Дозвольте і мені, панове, річ держать!» − тут обізвалася Лисиця.

9. Усі розділові знаки правильно вжито в реченні

А Багато струмків народжується тут, високо на горах, де росами опадають тумани.

Б  Дерева у цвіту такі казково білі й легкі вночі, зараз обважніли, посірішали й ніби танули, розтікаючись сірим туманом по низині.

В Здоровенний дуб розлігся розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним.

Г Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою, жодним пензлем?

10. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак або його відсутність).

Семен заплющив очі,(1) заколисаний тою чудовою тишею,(2) що буває виповнена всякими згуками:(3) і дзвінкою піснею жайворонка,(4) і дзижчанням польових мух,(5) і тихим(6) мелодійним шелестінням стиглого жита,(7) підрізаного серпами.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації в рядку

А  коми 1 і 7 виділяють відокремлені означення         Б  кома 2 розділяє головну й підрядну частини

В  двокрапка 3 стоїть після узагальнювального слова

Г  коми 4 і 5 розділяють частини складносурядного речення

Д  на місці цифри 6 коми немає, оскільки означення є неоднорідними

11. Прочитайте діалог (цифри позначають номери реплік).

– (1) Вітаю, Миколо! Сто років тебе не бачив. Як справи, молодий чоловіче?

– (2) Доброго ранку, Валеріє Семеновичу, дякую, нівроку, а Ви як почуваєтеся?

– (3) Непогано, друже, непогано, братику, ось тільки спину щось знову прихопило!

– (4) Поберегли б Ви себе, пане професоре, ще стільки справ попереду, не хворійте!

– (5) Гаразд. А тобі, добродію Гринчишин, зичу успішного захисту дипломної!

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці

А  1        Б  2        В  3        Г  4       Д  5

12. Синонімічним до простого речення «У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне для досягнення особистістю успіху» є складне речення

А  У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, тому що так особистість може досягти успіху.

Б  У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, щоб особистість могла досягти успіху.

В  У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, адже це свідчить про досягнення особистістю успіху.

Г  У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, бо так особистість досягне успіху.

Д  У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне через те, що так особистість може досягти успіху.

Завдання 13-15 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. (По 1 балу, 3 б.)

13. Увідповідніть фразеологізм із його значенням.

Фразеологізм

Значення

1  ловити ґав

А  марно трудитися

2  ловити кожне слово

Б  скористатися нагодою

3  ловити кожну мить

В  цінувати час

4  ловити момент

Г  уважно слухати

 

Д  нічого не робити

1 - …        2 - …      3 - …       4 - …

14. З’ясуйте, який вид підрядної частини відповідає кожному фрагменту складного речення.

Фрагмент речення

Вид підрядної частини

1  Назавжди в пам’яті день, коли …

А  обставинна причини

2  Коли їхали автострадою, …

Б  означальна

3  Із розкладу учні дізналися, коли …

В  з’ясувальна

4  Коли хочеш поваги до себе, …

Г  обставинна умови

 

Д  обставинна часу

1 - …        2 - …      3 - …       4 - …

15. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

Випадок уживання тире

Приклад

1  тире при відокремленому означенні

А  Непереможна безборонність − твій меч єдиний і єдиний щит.

2  тире в складносурядному реченні

Б  На річці, у лісі, на полі − усюди німа тиша.

3  тире при однорідних членах речення

В  Для гордої і владної душі життя і воля − нагорі високій.

4  тире між підметом і присудком

Г  Я усміхнусь − і все навкруг сміється.

 

Д  Печаль пече − гаряча і нестримна.

1 - …        2 - …      3 - …       4 - …

Завдання 16-18 мають на меті встановлення рівня практичного застосування знань ( 3 б.)

Поставте розділові знаки (1 б.). Підкресліть головні і другорядні члени речення (1 б.). Дайте загальну характеристику конструкції і побудуйте його структурну схему (1 б.)

 Забрівши у хащі закутаний у вітер

 Накритий небом і обмотаний піснями

 Лежу мов мудрий ліс під папороті квітом

 І стигну і холону й твердну в білий камінь.

                                                         Б. Антонич

docx
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
4905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку