Урок 9 клас. Тема: «Слово о полку Ігоревім – давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору»

Про матеріал
Розроба уроку з української літератури , 9 клас , тема :«Слово о полку Ігоревім – давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору»
Перегляд файлу

Урок української літератури

9 клас

Тема. «Слово о полку Ігоревім – давньоруська памятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору»

Вчитель: Жук Людмила Володимирівна, вища категорія.

 

 

 

Мета уроку:

1)Ознайомити учнів з давньоруською перлиною українського ліро-епосу «Слово про похід Ігоревім», з’ясувати історичну основу твору, ідейно-тематичне спрямування, жанр, особливості композиції, опрацювати питання авторства «Слова…».

2) Розвивати увагу, спостережливість, культуру звязного мовлення, вміння грамотно викладати свої думки, виважено їх обґрунтовувати; формувати кругозір, світогляд учнів.

3) Виховувати вучнів гордість за славне минуле рідного краю, високий рівень давньої культури;

 

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань.

ОБЛАДНАННЯ: міні-виставка «Видатні памятки давньоруської літератури», текст «Слова…», учнівські малюнки до твору.

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда за питаннями:

  • Що вам відомо про заснування Києва?
  • Яка  є легенда про заснування Києва?
  • В яких творах художньої літератури описано про минуле нашого народу?
  • Дайте визначення літопису як літературному жанру.
  • В чому призначення літописів?
  • Доведіть, що літописи є не тільки історичними, а й літературними творами.
  • Хто такий Нестор Літописець?
  • Пригадайте важливі історичні факти часів Київської Русі відносно культури.
  1. Оголошення теми, мети уроку.
  2. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Письменники давньої літератури були активними діячами своєї епохи, більшість з них своєю невтомною працею над словом, своїм високим ідейним горінням створювали міцні передумови для розвитку української літератури XIX і XX століть. Вони були борцями, просвітителями, мрійниками, любили прекрасне, мріяли про вдосконалення людини, суспільства, світу. Їхні твори донесли до нас подих століть, глибокі патріотичні почуття.

 І нам слід памятати про них, знати про їх великий вклад у наше сьогодення, в нашу літературу.

 Зверніть увагу на міні-виставку «Видатні памятки давньоруської літератури».

  1. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу:
  1. Опрацювання твору «Слово о полку Ігоревім».
    1.        Історія виявлення пам’ятки.
    2.        Історична основа  «Слова…»
  • Повідомлення групи істориків-дослідників про історичну основу «Слова…»
  • Робота з підручником.
  • Завдання в групах:

I група: Визначення теми, ідеї  Слова…

II група:  Визначення основної думки «Слова…»

III група: Ви значення жанру твору.

Група літературознавців працює з II і III групами як консультанти.

  1.        Питання авторства «Слова…»
  2.        Визначення композиції «Слова…»
  3.        Робота над змістом твору.

Бесіда за питаннями (діалог між групами).

Y. Закріплення вивченого матеріалу.

 

  1. Проведення текстового опитування
  2. Робота з картками.

YI. Підсумок уроку.

YII. Оголошення результатів навчальної діяльності.

YIII. Домашнє завдання.

I група: Скласти план характеристики образів руських князів.

II група: Дібрати цитати до характеристики образів руських князів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
2.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петренко Світлана
    Загальна:
    2.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
doc
Додав(-ла)
Жук Людмила
Додано
9 березня 2019
Переглядів
10218
Оцінка розробки
2.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку