Урок, "Активні і пасивні дієприкметники"

Про матеріал
Розширити знання учнів про дієприкметник як особливу форму дієслова, сприяти формуванню навичок визначати активні і пасивні дієприкметники; розвивати загально пізнавальні вміння знаходити активні і пасивні дієприкметники у текстах; навчати семикласників утворювати активні і пасивні дієприкметники; виховувати любов до краси зимової природи.
Перегляд файлу

 

Тема.  Творення  активних  і  пасивний  дієприкметників.

Мета:  розширити  знання  учнів  про  дієприкметник  як  особливу  форму  дієслова,  сприяти  формуванню  навичок  визначати  активні  і  пасивні дієприкметники;  розвивати  загально пізнавальні  вміння  знаходити  активні  і  пасивні  дієприкметники  у  текстах;  навчати  семикласників утворювати  активні  і  пасивні  дієприкметники;  виховувати  любов  до  краси  зимової  природи.

 

                                           Хід  уроку

І.  Організаційний  момент.

ІІ. Ознайомлення  із  темою,  метою  і завданнями  уроку.

ІІІ.  Актуалізація  мотиваційних  резервів  учнів.

   1.  Спостереження  над   мовним  матеріалом

Прочитати  текст,  визначити  тип  і  стиль  мовлення.  Дібрати  заголовок.

      Тиша  оповила  землю,  вкриту  снігом.  Заколисаний  хуртовинами,  вдягнутий  у  теплу  снігову  шубу,  спить  ліс.  Мріють  про  весну  опушені  білим  хутром  берези  й  осики,  клени  і  липи,  граби  і  дуби.   Сховані  під  шаром  снігу,  вони  готуються  до  весни  і  не  замерзають  навіть  у  найлютіші  морози. 

  • У  тексті  знайти  дієприкметники,  виписати  їх,  пояснити  спосіб  творення.
  • Прочитати  речення,   пояснити  розділові  знаки.
  1. Розподільний  диктант.

Записати  словосполучення  у  дві  колонки: 1)  з  активними  дієприкметниками,  2)  з  пасивними  дієприкметниками.  Підкреслити  в  іменниках  другу  від  початку  букву,  вставити  пропущені  слова.

Посіяна  пшениця,  нев’януча  краса,  зеленіючий  ліс,  розглянуте  питання,  згадані  імена,  пожовкла  акація,  вишитий  рушник.

        (  Грудень  …   кінчає,  а   …   починає).

  1. Гра  «  Хто  перший»  -  конструкція  речень.

Дуб,  на,  узлісся,  інеєм,  білий,  опушений,  стояти.

Зробити  синтаксичний  розбір  речення.

  1. Диктант  -  вікторина.

З  яких  творів  подані  речення,  виписати  іменники  з  дієприкметниками.

1.  Кілька  наляканих  коней  зірвалися  з  припон  і  погнались  у  степ.

2.  Тільки   тепер  дивлюся  на  свої   босі  посинілі   ноги,  важко  зітхаю  і  плентаюсь  до  хати.

3.  Перед  громаду  вийшов  нестарий  ще  чоловік,  каліка,  без руки  і  ноги, навхрест  пере калічений.

       5.  Тестові  завдання.

        (  Робота  з  картками)

  1.  Графічний  диктант.

Накреслити  схеми  дієприкметників.

Пожовтілі,  засмучена,  настояні,  зітканий,  вишитий,  чорніючи.

  1. Знайдіть  слово.

Префікс  -  зачарувати

Корінь  -  сипати

Суфікс  -  бігати

Суфікс  -  лісний

Закінчення  -  дорога.

Скласти  речення  про  зиму.

  І  V.  Узагальнення

  « Мікрофон»

  На  сьогоднішньому  уроці  ми  повторили  …

Найлегшим  для  мене  було  завдання  …

 

Домашнє  завдання:  скласти  твір -  мініатюру   « Холодна  подихи  зими»  ,  вживаючи  дієприкметники  та  дієприкметникові  звороти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        

 

 

 

          

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Курило Татьяна
Додано
22 травня 2023
Переглядів
404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку