Мета уроку: М – маємо перевiрити мiцнiсть засвоєння матерiалу по темi «Показниковi рiвняння, їх системи та нерiвностi» й вашу готовнiсть до ЗНО;Е – ефективно використовуватимемо нашi знання, розвиватимемо логiчне мислення, пам’ять, удосконалюватимемо навички розв’язування показникових рiвнянь, їх систем та нерiвностей;Т – творчо пiдходитемо до роботи;А – активно спiвпрацюватимемо, виховуватимемо правила роботи в групах та культуру поведiнки пiд час суперечок, намагатимемося скласти ситуацiю успiху для кожного учня.
Функція у=ах {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Властивості Функція у=ах1. Область визначення D(у)а>1‚ х∈R, D(у)=R0<а<1‚х∈R, D(у)=R2. Множина значень Е(у)у>0, Еу=0;∞ах>0− завждиу>0, Еу=0;∞ах>0− завжди3. Значення у для х = 0х = 0, у = 1х = 0, у = 14. Значення у для х>0х>0; у>1ах>1 при х>0х>0; 0<у<10<ах<1 при х<05. Значення у для х<0х<0; 0<у<10<ах<1 при х<0х<0; у>1ах>1 при х<06. Монотонність. Зростає на всій числовій прямій. Спадає на всій числовій прямій. Наслідокякщо 𝑎𝑏=𝑎𝑐‚ то b =c На рисунку внизу зображений графік у=ах{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Властивості1. Область визначення D(у)2. Множина значень Е(у)3. Значення у для х = 0х = 0, у = 1х = 0, у = 16. Монотонність. Зростає на всій числовій прямій. Спадає на всій числовій прямій. Наслідок
Запитання для групи № 11. Укажiть спосiб розв’язання рiвнянь:а) 27х = 𝟏𝟑𝟑; б) 9х -3х + 2 = 0; в) 𝟓х=𝟑+х2. Записати вираз у виглядi степеня з показником х: а) 3х-2; б) 43х+23. Порiвняйте х та у: а) 𝟕х> 𝟕у; б) 𝟎,𝟐х<𝟎,𝟐у4. Якi з наведених функцiй є зростаючими?а) у = 𝟎,𝟐х+𝟏; б) у = 𝟑х𝟐; в) у = 𝟓х−𝟑; г) у = 𝟐𝟕𝟖х; д) у = 𝟏𝟒𝟐х−𝟏5. Чому дорiвнює х? а) 2х = 1; б) 3х= 92. Записати вираз у виглядi степеня з показником х: а) 3х-2; б) 43х+25. Чому дорiвнює х? а) 2х = 1; б) 3х= 9
Запитання для групи №21. Укажiть спосiб розв’язання рiвнянь:а) 7х – 7х-1 = 6, б) 5х = 8х, в) 23х + 8∙2х - 6∙22х = 02. Записати вираз у виглядi степеня з показником х: а) 5х+1; б) 32х-33. Порiвняйте х та у: а) 𝟒х>𝟒у; б) 𝟎‚𝟓х<𝟎‚𝟓у4. Якi з наведених функцiй є спадаючими? а) у = 𝟎,𝟐𝟓х−𝟐; б) у = 𝟒𝟐х𝟐; в) у = 𝟑х+𝟐; г) у = 𝟗𝟐𝟓𝟑х; д) у = 𝟔𝟒𝟏𝟐𝟓𝟐х5. Чому дорiвнює х? а)2х = 2; б) 5х = 𝟏𝟐𝟓2. Записати вираз у виглядi степеня з показником х: а) 5х+1; б) 32х-3
Розв’язати нерiвнiсть(самостійна робота)Приклад 2. 𝟖∙𝟕𝟐х𝟐−х−𝟕∙𝟖𝟐х𝟐−х>𝟎 Розв’язання. Подiлимо обидвi частини нерiвностi на 𝟕∙𝟖𝟐х𝟐−х>𝟎дiстанемо: 𝟖∙𝟕𝟐х𝟐−х𝟕∙𝟖𝟐х𝟐−х−𝟏>𝟎𝟖𝟕∙𝟕𝟖𝟐х𝟐−х−𝟏>𝟎, 𝟕𝟖−𝟏∙𝟕𝟖𝟐х𝟐−х−𝟏>𝟎𝟕𝟖𝟐х𝟐−х−𝟏>𝟕𝟖𝟎, 𝟕𝟖<𝟏, то𝟐х𝟐−х−𝟏<𝟎, тобто х𝟏,𝟐=𝟏±𝟏𝟐+𝟒∙𝟐∙𝟏𝟐∙𝟐=𝟏±𝟑𝟒, х1 = 1; х2 =−𝟏𝟐 Вiдповiдь: х∈−𝟎,𝟓;𝟏