Урок алгебри для учнів 8 класу "Розв'язування квадратних рівнянь"

Про матеріал
Урок з алгебри для учнів 8 класу " Розв'язування квадратних рівнянь "
Перегляд файлу

Тема уроку: Розв'язання квадратних рівнянь

Мета уроку: Учні повинні знати:

  • означення квадратного рівняння;
  • формулу коренів квадратного рівняння;
  • скільки коренів має квадратне рівняння, якщо  Д >  0, Д = 0,  Д < 0.

Учні повинні вміти.

  • розв'язувати квадратні рівняння використовуючи формулу коренів квадратного рівняння.
  • Розвивати логічне мислення в учнів. Вчити учнів працювати самостійно.

Хід роботи

І. Організація навчального процесу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальна бесіда:

  • Що називається квадратним рівнянням?
  • Дайте загальний вигляд квадратному рівнянні?
  • Як обчислити дискримінант.?
  • Формула коренів квадратного рівняння.?
  • Скільки і які корені має квадратне рівняння в залежності від дискримінанта?

Усний рахунок

  1. Назвіть повні та неповні квадратні рівняння. Назвіть коефіцієнти квадратного рівняння.

а) х2  - 1 = 0;  в) 4х2  + 0,99 = 0;  д) 3х2  + 6х – 1 = 0; є) 9х2  =0;

б) х2  - 0,01 = 0; г) х2  -12х + 36 = 0;  е) 2х2  - 9х = 0;

  1. Знайдіть дискримінанти рівнянь:

а) 15х2 – х – 1 = 0;  в) х2  = 0;   д) х2  - х = 0;

б) х2  - 2х + 1 = 0;   г) 2х2   - х + 10 = 0;  е) ах2  - вх = 0;

  1. Скільки розв'язків має рівняння:

а) х2  + х + 7 = 0;    в) 4х2  - 20х + 25 = 0;  д) 4х2  + 5х + 1 = 0;

б) 2х2  - 7х – 1 = 0;  г) 2х2  + 3х – 2 = 0;  е) 4х2  + 4х + 1 = 0;

В цей час біля дошки учні працюють з картками.

Картка № 1.

  1. Дайте означення квадратного рівняння. Запишіть формулу коренів квадратного рівняння, якщо Д = 0
  2. Розв'яжи рівняння.

а) ах2  = 0;   б) 4х2  + 4х + 3 = 0

Картка № 2

  1. Дайте означення квадратного рівняння. Запишіть формулу коренів квадратного рівняння, якщо Д > 0.
  2. Розв'яжіть рівняння

а) ах2  + с = 0;   б) 2х2  + 3х – 2 = 0;

Перевірка завдань використаних на картках.

ІІІ. Розв'язання вправ.

№ 327 на дошці з поясненням;

№ 332 самостійно.

№ 334 на дошці два учні одночасно.

Математичний диктант.

І Варіант       ІІ. Варіант

Розв'яжи рівняння.

  1. Х2  + 5х + 6 = 0     1. х2  + 6х + 5 = 0

  Д = 25 – 24 = 1     Д = 36 – 20 = 16

  х1 = = - 3      х1 = = - 1

  х2  = = -2     х2  =  = -5

  1. 2   - 6х + 7 = 0     2. 3х2  - 4х + 2 = 0

 Д = 36 – 4 · 7 · 2 = 36 – 56 = - 20   Д = 16 – 4 · 2 · 3 = 16 – 18 = - 2

  Д < 0       Д < 0

рівняння не має розв'язання    рівняння не має розв'язання

  1. х2  + 4х + 44 = 0     3. х2  - 6х + 9 = 0

Д = 16 – 16 = 0     Д = 36 – 36 = 0

х = = 2      х = = 3

Робота в парах перевірка математичного диктанту з оцінюванням.

ІV. підсумок уроку.

  • Як знайти дискримінант?
  • Від чого залежить кількість коренів квадратного рівняння?
  • Дайте формулу коренів квадратного рівняння.
  1. Домашнє завдання

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку