14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок алгебри "Стандартний вигдяд числа"

Про матеріал
Інтегрований урок з алгебри та фізики: Стандартний вигляд числа та Розв'язування задач з теми "Теплові явища", 8 клас
Перегляд файлу

Свеська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 2 "ліцей"

 

 

 

 

Розв'язування задач із теми "Теплові явища".

Стандартний вигляд числа.

 

 

 

    Підготували:

    вчитель математики Свеської

    спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2

    "ліцей"

    Кацуба Алла Вікторівна,

    вчитель фізики та астрономії

    Свеської спеціалізованої школи

    І-ІІІ ступенів №2 "ліцей"

    Альохіна Лариса Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

Свеса 2018 р.

 

 

 

Тема: Розв'язування задач із теми "Теплові явища".

           Стандартний вигляд числа.

Мета: сформувати поняття "стандартний  вигляд числа", вміння  застосовувати теоретичний матеріал при розв'язуванні фізичних задач; розширити  знання учнів про теплові явища; розвивати  логічне мислення,  раціональні прийоми обчислень, міжпредметні зв'язки; мовленнєву компетентність;  виховувати культуру спілкування, навички самооцінки, взаємооцінки.

 

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу,

                    інтегрований урок з математики та фізики.

Обладнання та матеріали: Роздатковий матеріал, підручник з алгебри,  мультимедійна дошка, ноутбук.

План-схема уроку

Етап уроку

Час

Форми й методи навчальної діяльності

І.

Організаційний момент.

1 хв

Створення позитивного емоційного настрою

ІІ.

Мотивація  навчальної діяльності.

2 хв

Готуємося до ЗНО

Оголошення теми , мети уроку

ІІІ.

Сприйняття нового матеріалу  

10 хв

Пояснення вчителя

Лекційно-проблемний метод

ІV.

Закріплення знань, умінь та навичок.  Розв’язування задач

 

15 хв

1.Усні вправи.

2. Робота з підручником

3. Робота в групах

V.

Рефлексія

5 хв

Розв'язування якісної задачі

з фізики

VІ.

Перевірка рівня засвоєння знань

7 хв

Фізико-математичний диктант

VІІ.

Підсумок уроку

3 хв

Взаємооцінювання.

Підбиття підсумків.

VІІІ.

Домашнє завдання.

2 хв

Репродуктивного характеру

 

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент.

     Сьогодні ви бачите перед собою два вчителя -  фізики та математики. Це свідчить про

взаємозв'язок цих предметів і  відсутність можливості розв'язати фізичну задачу без математичних знань.

ІІ. Мотивація  навчальної діяльності

Увага на дошку. Перед вами завдання ЗНО 2014 року.

Слайд 1. Укажіть запис числа 0,351 у стандартному  вигляді.

 

А

Б

В

Г

Д

3,51 ∙ 10 -1

3,51 ∙ 10-1

3,51 ∙ 10 -2

3,51 ∙ 10 2

3,51 ∙ 10 -3

 

 

 

Слайд 2.

3 000 Дж =    ….. кДж

20 м2           = ….     см2

5 м3         = … мм3

 

Ми живемо у макро- та мікросвіті,  стикаємося з необхідністю оперувати макро-  і мікровеличинами. Для раціонального запису таких чисел  використовується спеціальний запис, який називається записом числа у стандартному вигляді.

Розв'язанню цієї проблеми і присвячується сьогоднішній урок.

Тема уроку:  Стандартний вид числа. Розв'язування задач із теми "Теплові явища".

Завдання уроку:

-         вивчити  поняття "стандартний вид  числа",

-         навчитися  застосовувати  теоретичний матеріал до розв'язування  фізичних задач

ІІІ. Сприйняття нового матеріалу.  Пояснення вчителя. Лекційно-проблемний метод

Означення: Стандартним  виглядом числа  називають його запис у вигляді добутку

                 ɑ ∙10n   ,  де  1 ≤ ɑ ˂10 і n є Z.

Опорна схема для  засвоєння навчального матеріалу.

кома

показник

степеня

 

  •  

 

 

Виконання завдань ЗНО та переведення одиниць вимірювання

ІV.Закріплення знань, умінь та навичок. Розв'язування  задач

4.1. Усні вправи.

Подати у стандартному вигляді число:

  1. 564 000 000;                       6)  15 780 000;
  2. 0,0036;                                7)  0, 000 458;
  3. 0,25 000;                             8)  0, 055;
  4. 17;                                       9)  0, 677;
  5. 13 000;                                10) 18 980.

 

4.2. Робота з підручником     

 

Виконати вправи № 22.15, 22.16, 22.18, 22.34..

( Учні виконують завдання з повним поясненням)

4.3. Розв’язування задач у групах

Розв'язати задачу, записати відповідь у стандартному вигляді.

1.    Якою кількістю теплоти можна нагріти 200 г води від 20 °С до 50 °С? 

          (В.2,52* 10 4Дж)

 

2. Щоб нагріти  100г  алюмінію на 90 °С, потрібно 8,1 кДж. Обчисліть питому

       теплоємність алюмінію. (В. 9* 102  Дж/(кг °С).

 

3. Під час  охолоджування мідного паяльника масою 200 г до температури 20 °С

      виділилося 30,4  кДж енергії. Визначте початкову температуру паяльника.

       (В. 4,2 *102 °С ).

 

4. Яку кількість  енергії треба  витратити, щоб  розплавити шматок  свинцю масою 200 г, взятий  за температури плавлення? λ= 250 000 Дж/кг.(В. 5*10 4 Дж).

 

5. Яка кількість теплоти  потрібно передати  шматку  льоду масою 5 кг при 0°С, щоб він повністю розтанув? (1,6 МДж)

V. Рефлексія

          Намажемо  скибочки батона маслом, викладемо  їх  на тарілку. Сніданок готовий. І зроблено  це не  без участі фізики. Коли він буде з'їдений, кожен з тих, хто поїв , одержить визначену кількість енергії для своєї внутрішньої  енергетичної установки. І цей запас енергії можна підрахувати.

  • 100 г хліба, окислюючись в організмі, дають 877 кДж енергії;
  • 20 г масла – 838 кДж ;
  • 2 яйця – 745 кДж;
  • 1 склянка  молока – 544 кДж.

У сумі запас енергії  складає …… (3 013 кДж). Щоб витратити  таку кількість

енергії, потрібно, наприклад , 353 рази рівномірно піднятися  по сходах на п'ятий поверх. Адже людина масою  60 кг на один підйом (15 м) витрачає 9 кДж енергії.

VІ. Перевірка рівня засвоєння знань

Фізико-математичний диктант

І, ІІ варіанти

  1. Приставка кіло (к) записується через стандартний вид числа … 103

Приставка мілі  (м)  записується через стандартний вид числа …10-3

  1. Приставка мега (М) записується через стандартний вид числа …106

Приставка мікро (мк) записується через стандартний вид числа ….10-6

  1. Записати в стандартному вигляді число 3 405  (3,4 ∙10 3)

Записати в стандартному вигляді  число 5 820 (5,8 ∙10 3)

  1. Записати в стандартному вигляді  0, 0256  (2,5 ∙10-2)

Записати в стандартному вигляді  0, 0432 (4,3 ∙10-2)

  1. Перевести одиниці  вимірювання       2 м2=…. см2    (20 000)

Перевести одиниці  вимірювання       2 = …см2   (30 000)

     6 . Перевести одиниці  вимірювання       35 МДж= …. Дж (35 000 000)

        Перевести одиниці  вимірювання       35мДж=…Дж  (0,035)

Взаємоперевірка диктанту

VI. Підсумок уроку

        Підбиття підсумку уроку. Виставлення оцінок.

VII. Домашнє завдання.

фізика         -  Повторити матеріал § 8,9;  виконати вправа 8(4) або вправа8(6),

                        експериментальне завдання с. 39.

математика – Пункт 22, №22. 32,  22.36.                                                                                                   

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 1. Раціональні вирази
Додано
24 лютого
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку