Тема. Розв'язування вправ з теми «Степенева функція»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про корені, степені із раціональним показником, ірраціональні рівняння, закріпити навички тотожних перетворень ірраціональних виразів та виразів, що містять степені з раціональним показником;
розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, культуру математичних записів;
виховувати взаємоповагу, дисциплінованість, самостійність, працьовитість та позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: комп'ютери, мультимедійний проектор, презентація, створена учителем, картки із завданнями, листи обліку знань і вмінь учнів.
Хід уроку
I.Організаційна частина
Доброго дня тим, хто вчить математику, тим , хто любить математику, та тим, хто ще не знає, що любить математику. Девізом сьогоднішнього уроку я взяла слова Рене Декарта:
«Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати». (Слайд 1)
Тож нехай ці слова стануть для вас пророчими, і сьогодні на уроці ви зможете показати всю свою винахідливість та здатність до міркувань.
II.Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми, мети та очікуваних результатів
На цьому уроці ми актуалізуємо знання з теми «Степенева функція» і підготуємося до контрольної роботи, яка відбудеться на наступному уроці. (Слайди 2, 3)
Я пропоную написати вам на клейких листочках свої сподівання від уроку. Приклейте ці листочки на наш «Банк Знань», щоб не лише здійснилися ваші очікування, а й примножилися знання.
III.Перевірка домашнього завдання.
Вправа «Знайди помилку товариша».
Учні обмінюються зошитами і перевіряють виконання домашніх вправ сусідом по парті за розв'язанням на слайді. Учні оцінюють один одного: правильно виконане завдання – 3 бали, 1 помилка – 2 бали, 2 помилки – 1 бал, 3 і більше помилок – 0 балів. (Взаємоперевірка. Робота в парах)
(Слайди 4,5)
Розв'язання домашнього завдання
Занесіть отримані бали до листа обліку знань і вмінь учня. (Додаток 1)
Лист обліку знань і вмінь учня | |||||||
Домашнє завдання | «Знайди помилку в твердженнях» | Комп'ютерне тестування | Усна відповідь | Відповіді біля дошки | Самостійна робота | Робота над індивідуальними картками | Оцінка за урок |
IV.Актуалізація опорних понять.
Бліц- опитування
•Яку функцію називають степеневою функцією з натуральним показником?
•Що називають коренем n-го степеня з числа a, де n є N, n >1.
•Що означає звільнитися від ірраціональності в знаменнику дробу?
•Які рівняння називають ірраціональними.
•Як можна виявити сторонні корені рівняння?
(Слайд 6)
Кожна вірна відповідь – 0,5 бал.
V.Застосування набутих знань, умінь і навиків.
Комп'ютерне тестування
А зараз 9 учнів виконають комп'ютерне тестування. Щоб отримати доступ до комп'ютера, треба надати пароль – назвати термін, що використовується в темі. Після назви терміна, учні займають місця біля ПК, виконують тестові завдання. По закінченню роботи, запам'ятовують оцінку, ідуть на свої місця і записують її у свій лист обліку знань і вмінь учнів. Максимальна оцінка за тести 3 бали. (Додаток 2)
Розв'язування усних вправ
Учні, які не отримали доступ до комп'ютера, виконують усні вправи.(Слайди 7,8)
1)Знайди значення виразу:
а);
б);
в);
г).
2)Винеси множник з-під знака кореня:
а);
б);
в);
г)
3)Знайти добуток коренів рівняння
(3)
Кожна вірна відповідь — 0,5 бал.
Плутанина
(Слайди 9,10)
Учень біля дошки відновлює порядок перетворень, прикріплюючи кнопками листочки.
; ; ; ;
Вірна відповідь – 1 бал.
«Втрачена інформація»
(Слайди 11,12)
Спростити вираз, за умови а>0, в<0:
«Снігова куля»
(Слайд 13)
Вірна відповідь – 1 бал.
Розв'язування вправ біля дошки
(Слайд 14)
а) «Мовчазне розв'язування» №474 (1).
Вірна відповідь – 2 бали.
б) «Коментований лист»
Вірна відповідь – 2 бали.
Самостійна робота з наступною самоперевіркою
№482 (1).
(Слайд 15,16)
Учні проводять самоперевірку, виставляють відповідний бал у лист обліку. (За вірне виконання 1 бал).
Робота в парах
(Слайд 17)
Побудувати графік функції
Після виконання побудови на аркушах, учні перевіряють правильність побудови на комп'ютерах, використовуючи програму Advanced Grapher.
Вірна відповідь – 1 бал.
«Проблемне завдання»
(Слайд 18)
Вірна відповідь – 1 бал.
Учні, які отримали за урок найменшу кількість балів, можуть підвищити свою оцінку, виконавши індивідуальні завдання. (Додаток 3).
Вірна відповідь – 2 бали.
VI.Підсумок уроку
(Слайд 19)
Продовжте речення:
−Сьогодні на уроці я …
−Мені запам'яталося …
−Мені було складно …
VII.Домашнє завдання. (Слайд 20)
Виконати тести на ст. 149-150.
VIII.Аналіз емоційного стану.
З використанням обличчя та сходів (Додаток 4)
«Обличчя» роздаються кожному з учнів перед початком уроку. При підведенні підсумків учні розташовують його або «радісним», або «сумним» на сходинку, яку вважають відповідною своєму рівню.
Рівні: я знаю, я вмію, все можу.
Все зможу
Я вмію
Я знаю
Розробка уроку з теми
«Степенева функція»
10 клас
Підготувала вчитель математики Великолептиської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2
Дзежик Олександра Михайлівна
Тема. Розв’язування вправ з теми «Степенева функція»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про корені, степені із раціональним показником, ірраціональні рівняння, закріпити навички тотожних перетворень ірраціональних виразів та виразів, що містять степені з раціональним показником;
розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, культуру математичних записів;
виховувати взаємоповагу, дисциплінованість, самостійність, працьовитість та позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: комп’ютери, мультимедійний проектор, презентація, створена учителем, картки із завданнями, листи обліку знань і вмінь учнів.
Хід уроку
Доброго дня тим, хто вчить математику, тим , хто любить математику, та тим, хто ще не знає, що любить математику. Девізом сьогоднішнього уроку я взяла слова Рене Декарта:
«Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати». (Слайд 1)
Тож нехай ці слова стануть для вас пророчими, і сьогодні на уроці ви зможете показати всю свою винахідливість та здатність до міркувань.
На цьому уроці ми актуалізуємо знання з теми «Степенева функція» і підготуємося до контрольної роботи, яка відбудеться на наступному уроці. (Слайди 2, 3)
Я пропоную написати вам на клейких листочках свої сподівання від уроку. Приклейте ці листочки на наш «Банк Знань», щоб не лише здійснилися ваші очікування, а й примножилися знання.
Вправа «Знайди помилку товариша».
Учні обмінюються зошитами і перевіряють виконання домашніх вправ сусідом по парті за розв’язанням на слайді. Учні оцінюють один одного: правильно виконане завдання – 3 бали, 1 помилка – 2 бали, 2 помилки – 1 бал, 3 і більше помилок – 0 балів. (Взаємоперевірка. Робота в парах)
(Слайди 4,5)
Розв’язання домашнього завдання
Занесіть отримані бали до листа обліку знань і вмінь учня. (Додаток 1)
Лист обліку знань і вмінь учня
|
|||||||
Домашнє завдання |
«Знайди помилку в твердженнях» |
Комп’ютерне тестування |
Усна відповідь |
Відповіді біля дошки |
Самостійна робота |
Робота над індивідуальними картками |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
|
|
|
Бліц- опитування
(Слайд 6)
Кожна вірна відповідь – 0,5 бал.
Комп’ютерне тестування
А зараз 9 учнів виконають комп’ютерне тестування. Щоб отримати доступ до комп’ютера, треба надати пароль – назвати термін, що використовується в темі. Після назви терміна, учні займають місця біля ПК, виконують тестові завдання. По закінченню роботи, запам’ятовують оцінку, ідуть на свої місця і записують її у свій лист обліку знань і вмінь учнів. Максимальна оцінка за тести 3 бали. (Додаток 2)
Розв’язування усних вправ
Учні, які не отримали доступ до комп’ютера, виконують усні вправи.(Слайди 7,8)
(3)
Кожна вірна відповідь — 0,5 бал.
Плутанина
(Слайди 9,10)
Учень біля дошки відновлює порядок перетворень, прикріплюючи кнопками листочки.
; ; ; ;
Вірна відповідь – 1 бал.
«Втрачена інформація»
(Слайди 11,12)
Спростити вираз, за умови а>0, в<0:
«Снігова куля»
(Слайд 13)
Вірна відповідь – 1 бал.
Розв’язування вправ біля дошки
(Слайд 14)
а) «Мовчазне розв’язування» №474 (1).
Вірна відповідь – 2 бали.
б) «Коментований лист»
Вірна відповідь – 2 бали.
Самостійна робота з наступною самоперевіркою
№482 (1).
(Слайд 15,16)
Учні проводять самоперевірку, виставляють відповідний бал у лист обліку. (За вірне виконання 1 бал).
Робота в парах
(Слайд 17)
Побудувати графік функції
Після виконання побудови на аркушах, учні перевіряють правильність побудови на комп’ютерах, використовуючи програму Advanced Grapher.
Вірна відповідь – 1 бал.
«Проблемне завдання»
(Слайд 18)
Вірна відповідь – 1 бал.
Учні, які отримали за урок найменшу кількість балів, можуть підвищити свою оцінку, виконавши індивідуальні завдання. (Додаток 3).
Вірна відповідь – 2 бали.
(Слайд 19)
Продовжте речення:
Виконати тести на ст. 149-150.
З використанням обличчя та сходів (Додаток 4)
«Обличчя» роздаються кожному з учнів перед початком уроку. При підведенні підсумків учні розташовують його або «радісним», або «сумним» на сходинку, яку вважають відповідною своєму рівню.
Рівні: я знаю, я вмію, все можу.
Все зможу
Я вмію
Я знаю
Додаток 1
Лист обліку знань і вмінь учня
|
|||||||
Домашнє завдання |
«Знайди помилку в твердженнях» |
Комп’ютерне тестування |
Усна відповідь |
Відповіді біля дошки |
Самостійна робота |
Робота над індивідуальними картками |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
|
|
|
Лист обліку знань і вмінь учня
|
|||||||
Домашнє завдання |
«Знайди помилку в твердженнях» |
Комп’ютерне тестування |
Усна відповідь |
Відповіді біля дошки |
Самостійна робота |
Робота над індивідуальними картками |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
|
|
|
Лист обліку знань і вмінь учня
|
|||||||
Домашнє завдання |
«Знайди помилку в твердженнях» |
Комп’ютерне тестування |
Усна відповідь |
Відповіді біля дошки |
Самостійна робота |
Робота над індивідуальними картками |
Оцінка за урок |
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Комп’ютерне тестування
Додаток 3
Картка №1
Картка №2
Картка №1
Картка №2
Додаток 4
Все зможу
Я вмію
Я знаю
Все зможу
Я вмію
Я знаю
Додаток 5
Мультимедійна презентація
Слайд 1
|
Слайд 2
|
Слайд 3
|
Слайд 4
|
Слайд 5
|
Слайд 6
|
Слайд 7
|
Слайд 8
|
Слайд 9
|
Слайд 10
|
Слайд 11
|
Слайд 12
|
Слайд 13
|
Слайд 14
|
Слайд 15
|
Слайд 16
|
Слайд 17
|
Слайд 18
|
Слайд 19
|
|
Додаток 6
Інструкція для роботи з програмою Advanced Grapher
Інструкція для роботи з програмою Advanced Grapher
Інструкція для роботи з програмою Advanced Grapher
Додаток 7
Снігова куля
Додаток 8
1