У сучасному світі потреба в комп'ютерних технологіях постійно зростає – вони необхідні і вдома, і на робочому місці. Школи не можуть собі дозволити залишитися осторонь. Ми розуміємо, що є потреба і учителям і учням добре володіти новітніми технологіями.
Потік інформації, яка втрачає свою цінність швидше, ніж учень закінчує школу, вже неможливо вмістити до шкільної програми. Тому сучасна освіта передбачає обов'язкове оволодіння прийомами самостійного набуття і наступного творчого використання.
Урок алгебри у 10 класі з використанням ППЗ GRAN1
Тема уроку: ПЕРЕТВОРЕННЯ ГРАФІКІВ ФУНКЦІЇ
Лев Алла Ярославівна
вчитель математики,
СЗШ № 1 м.Львова
Мета: Закріпити вміння будувати графіки функцій за допомогою геометричних перетворень; відпрацювати навички побудови графіків засобами прикладного програмного забезпечення GRAN-1.
Обладнання: персональний комп’ютер, програмне забезпечення GRAN-1, велика таблиця та міні-таблиця “Найпростіші перетворення графіків”, інструктивні картки для виконання практикуму, індивідуальні картки-таблиці № 1 та № 2, довідники “Програмне забезпечення навчального призначення GRAN-1”, індивідуальні різнорівневі завдання з функціями, картки-пам’ятки “Призначення функцій та операцій”, “Правила введення виразів”.
Тип уроку: навчальне дослідження.
І. Актуалізація опорних знань учнів.
Повторити за допомогою таблиці “Найпростіші перетворення графіків” основні перетворення графіків функцій (додаток 1).
На кожній парті розкладено картки-пам’ятки “Позначення функцій та операцій”, “Правила введення виразів”.
Повторити за допомогою карток-пам’яток правила роботи з програмою GRAN-1 для побудови графіків функцій.
Правила введення виразів
Введення нової інформації може здійснюватися за допомогою миші в діалоговому вікні “Введення виразу залежності”, яке викликається:
Об’єкт – Створити …
Позначення функцій
ІІІ. Розв’язування вправ.
Кожен учень отримує індивідуальне завдання за обраним рівнем складності:
С – середній, Д – достатній, В – високий.
Варіанти різнорівневих завдань
С – 1
|
С – 2
|
С – 3
|
С – 4
|
С – 5
|
С – 6
|
Д – 1
|
Д – 2
|
Д – 3
|
Д – 4
|
Д – 5
|
Д – 6
|
В – 1
|
В – 2
|
В – 3
|
В – 4
|
В – 5
|
В – 6
|
В індивідуальних картках-таблицях № 1 учні схематично будують графіки основних та перетворених функцій, складаючи до кожного графіка покроковий план побудови (додаток 2).
ІV. Практикум.
Учні, які виконали завдання в картці-таблиці № 1, займають робочі місця за комп’ютерами та виконують завдання згідно з інструктивною карткою (додаток 3), використовуючи ППЗ GRAN-1; отримані результати вносять до карток-таблиць № 2; здають звіт учителю (додаток 4).
V. Підсумок уроку.
1. Оголосити оцінки.
2. Вказати на основні недоліки (якщо такі є) при виконанні завдань.
3. Вислухати враження учнів про програмне забезпечення, з яким вони ознайомились і попрацювати.
4. Відповісти на додаткові запитання учнів.
Додаток 1
НАЙПРОСТІШІ ПЕРЕТВОРЕННЯ ГРАФІКІВ
Додаток 2
Індивідуальні картки-таблиці
Дата _____________________ Клас _______________
Прізвище, ім’я______________________________________
Таблиця 1
|
|
|
|
|
|
Схематичне зображення графіка функції |
|
|
|
|
|
Таблиця 2
|
|
|
|
|
|
Схематичне зображення графіка функції |
|
|
|
|
|
Додаток 3
Інструктивна картка
(Встановити зручний для спостережень масштаб)
Схематично зобразити отриманий графік функції в таблиці № 2 (у відповідній комірці)
|
|
|
|
Графік – Побудувати
Додаток 4
ЗРАЗОК ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ
Побудуємо графік функції та виконаємо вказані перетворення.
1) 2)
3) .
4) 5)
Побудуємо графік функції та виконаємо вказані перетворення.
1) 2)
3)
4) 5)