Розробка уроку алгебри у 8 класі
Тема. Розв’язування задач за допомогою квадратних рівнянь
Мета: сформувати уявлення учнiв про схему розв’язання задач на сумiсну роботу складанням дробово-рацiонального рiвняння; сформувати вмiння застосовувати складену схему розв’язання текстових задач на сумiсну роботу, розвивати вміння аналізувати задачу, узагальнювати, виховувати старанність, наполегливість.
Тип уроку: застосування вмiнь та навичок.
Обладнання: електронний конструктор уроку, мультимедійна презентація, картка- схема
Методи: практичні, репродуктивні, контролю
Основні поняття: рівняння, спільна робота, квадратне рівняння
Хiд уроку
І. Органiзацiйний етап
ІІ. Повідомлення теми, мети i завдань уроку
Знати: алгоритм розв’язку квадратного рівняння, дробово-раціонального рівняння, алгоритм розв’язку задач за допомогою рівнянь
Вміти: розв’язувати задачі за допомогою рівнянь
ІІІ. Актуалiзацiя опорних знань
Виконання усних вправ - фронтальна робота
1. При яких значеннях x має змiст вираз:
а) б) в) г) д)
2. Розв’яжiть рiвняння: - ІІІ рівень – самостійна робота, рівняння на вибір
а) б) в)
ІV. Формування вмiнь
1. Розв’язування задач на сумiсну роботу.
1) Два екскаватори, працюючи разом, вирили канаву за 3 год 45 хв. Перший екскаватор, працюючи сам, може вирити канаву на 4 год швидше, нiж другий. За який час може вирити канаву кожний екскаватор, працюючи окремо?
2) Перша бригада може прокласти дорогу на 3 днi швидше, нiж друга. Якщо перша бригада пропрацює 6 днiв, а потiм друга — 4 днi, то вони прокладуть усю дорогу. За скiльки днiв може прокласти дорогу перша бригада?
2. Розв’язування задач на рух.
1) Пароплав проплив 18 км за течiєю рiчки i 16 км проти течiї. На шлях за течiєю рiчки вiн затратив на 15 хв менше, нiж на шлях проти течiї. Знайдiть швидкiсть течiї рiчки, якщо швидкiсть пароплава у стоячiй водi 20 км/год.
1.Один штукатур може виконати завдання на 5 годин швидше, нiж другий. Разом вони виконають це завдання за 6 годин. За скiльки годин кожен з них виконає завдання?