Урок алгебри в 8 класі.
Гра: Щасливий випадок
Мета: Узагальнити знання учнів з даної теми, закріпити їх вміння та навички, виявити ще недостатньо засвоєні розділи теми.
Розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, узагальнювати, логічно висловлювати свої думки. Розвивати самостійність и волю школярів, їх пізнавальні інтереси.
Створювати на уроці емоційні ситуації радості, здивування, гордості.
Урок алгебри в 8 класі.
Гра: Щасливий випадок
Мета: Узагальнити знання учнів з даної теми, закріпити їх вміння та навички, виявити ще недостатньо засвоєні розділи теми.
Розвивати вміння виділяти головне, порівнювати, узагальнювати, логічно висловлювати свої думки. Розвивати самостійність и волю школярів, їх пізнавальні інтереси.
Створювати на уроці емоційні ситуації радості, здивування, гордості.
Урок проводиться за схемою гри «Щасливий випадок»
Кожний ряд учнів – це команда зі своїм капітаном.
До уроку підготовлено роздатковий матеріал для кожного гейму, портрет математика Франсуа Віета, реферат про нєго, набір графіків функцій, чорна копіру вальна бумага.
Зошити для перевірки домашнього завдання здані ще на перерві. Книги закриті.
І гейм «Ти мені – я тобі»
Капітани команд беруть зі стола розкладені картки с теоретичними запитаннями (по 2 карточки) задають питання друг другу, називає ім'я учасника команди.
1 команда – 2 к., 2 команда – 3 к., 3 команда – 1 к.
Питання:
1.а) Який вираз називается дискримінантом квадратного рівняння?
б) Скільки коренів може мати повне квадратне рівняння?
в) Назвіть формулу коренів повного квадратного рівняння.
г) сформулюйте теорему Віета.
2. а) Яке рівняння називається квадратним рівнянням?
б) Яке квадратне рівняння називається зведеним?
в) Загальний вигляд зведеного квадратного рівняння и способи його розв’язання
г) Сформулюйте теорему, обернену теоремі Віета.
3. а) Привести приклади неповних рівнянь різних видів
б) Скільки коренів має неповне квадратне рівняння кожного виду?
За кожну правильну відповідь – очко команді. Учитель для себе фіксує, хто як відповів.
П гейм. «Далі, далі…»
На дошці для кожної команди записані стовпчиком по 6 зведених квадратних рівнянь. Учні по одному виходять до дошки, і поряд з рівняннями пишуть корні, застосовує або теорему Віта або формулу зведеного квадратного рівняння. хто швидше и правильно справиться зі своїм завданням, той і перемагає в цьому геймі.
Всі учні під копірку розв’язують рівняння, потім здають один варіант, а другий перевіряють і самі собі ставлять оцінку, звіряє з правильними відповідями.
За шість правильних відповіді – «5»
За п’ять - «4»
За чотири - «3»
За три и менше – «2»
Потім здають і цей перевірений матеріал.
Ш гейм «Математична пауза» або («Темна лошадка»).
Учням показують портрет батька сучасної алгебри Ф.Віета, знаменитого французького математика.
Діти слухають про нього реферат. Учні читають вірши про теорему Віета, про формулу коренів зведеного квадратного рівняння.
Теорема Віета
По праву в стихах быть воспета
О свойствах корней теорема Виета
Что лучше, скажи постоянства такого:
Умножишь ты корни и дробь уж готова:
В числителе С, в знаменателе – А,
А сумма корней тоже дроби равна.
Хоть с минусом дробь эта, что за беда –
В числителе В, в знаменателе А.
Формула зведеного квадратного рівняння:
Р со знаком взяв обратным,
На 2 мы его разделим
И от корня аккуратно
Знаком минус, плюс отделим.
А под корней, очень кстати, половина Р в квадрате,
Минус q – и вот решенье
Небольшого уравненья.
IY гейм. «Поспішайте бачити»
Тут перевіряються знання учнів графіків функцій і їх вміння графічно розв’язувати рівняння.
На дошці вивішені 8 вже розв’язані графічно рівняння. Командам дається по одному рівнянню. Вони повинні відібрати відповідний для них розв’язок рівняння графік і по ньому прокоментувати хід графічного розв’язку квадратного рівняння.
Перемагає та команда, яка раніше и правильно знайшла своє розв’язання и грамотно його прокоментувала.
Y гейм “Гонка за лідером”.
Після попередніх геймів вже визначилась команда, яка попереду. Але хто ж все-таки стане лідером?
Кожній команді дається завдання на картці, всі обдумують, а потім 1 виходить і у дошки записує його розв’язок. Всі інші учні записують також.
Хто швидше и правильно розв’язав, та команда и перемагає в цьому геймі.
Підводиться підсумок: переможцем буде та команда, яка одержала більше перемог в геймах.
Все розв’язки всіх завдань учні здають учителю для оцінки роботи кожного в цьому уроці з теми «Квадратні рівняння»