Конспект уроку "Квадратний корінь . Арифметичний квадратний корінь. Розв’язування вправ."

Про матеріал

Тема уроку. Квадратний корінь . Арифметичний квадратний корінь. Розв'язування вправ.

Мета уроку. формувати вміння і навички учнів розв'язувати вправи, використовуючи означення квадратного кореня, розвивати навички розумових дій, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, шукати закономірності, розвивати творче мислення, увагу, тренувати зорову пам'ять, виховувати волю, позитивні риси характеру: доброзичливість, взаємовиручку, справедливість.

Перегляд файлу

Урок алгебри в 8 класі

Тема уроку. Квадратний корінь . Арифметичний квадратний корінь. Розв’язування вправ.

Мета уроку. формувати вміння і навички учнів розв’язувати вправи, використовуючи означення квадратного  кореня, розвивати навички розумових дій, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, шукати закономірності, розвивати творче мислення, увагу, тренувати зорову пам'ять, виховувати волю, позитивні риси характеру: доброзичливість, взаємовиручку, справедливість.

Тип уроку: формування знань, умінь і навичок.

Обладнання: картки, підручник, таблиці.

Девіз уроку: «Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму» В. О. Сухомлинський.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ Перевірка домашнього завдання

З’ясувати чи потрібна консультація з домашнього завдання. 

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання

Я хочу почати наш урок словами В. О. Сухомлинського «Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму»

Дійсно, математика вчить чіткості  й строгості й міркувань, учить усвідомлювати всі застосовувані в доведеннях посилання й розрізняти доведене і здогад, виховує вимогливість до повноцінності аргументації. Завдяки своїй строгості математичні теорії є надійним знаряддям у розкритті таємниць природи.

Ключове слово сьогоднішнього уроку ви відгадаєте, якщо дасте відповідь на такі запитання:

1) підземна частина рослини;
2)розвязок рівняння;
3) спільна частина споріднених слів

(Корінь).

Отже ключовим словом буде корінь.

А про який корінь можна говорити на алгебрі?(арифметичний квадратний корінь, корінь рівняння). Ця тема дуже тісно пов’язана з такими задачами:

Задача 1. Великий Піфагор обчислював гіпотенузу прямокутного трикутника за відомими катетами а=2см, b=3см:
    =+
    =+;
    =13.

А чому дорівнює с?

Задача 2  Обчисліть довжину драбини, яку потрібно поставити до стіни висотою 3 м на відстані 2 м від стіни.
Чи могли б ми розв’язати ці задачі, якби не знали як добувати корені?

Отже сьогодні ми розв’язуємо вправи на знаходження значення виразу з коренями та  розв’язуємо рівняння. Запишемо дату та тему уроку.

ІV Актуалізація опорних знань

А які знання ми маємо? Що нам сьогодні пригодиться на уроці. Давайте пригадаємо

Я роздам вам карточки, з однієї сторони буде запитання, а з другої відповідь, але не на ваше запитання, а на запитання з другої карточки. Перший учень читає питання, а інший шукає відповідь у себе на карточці і т. д.

Квадратним коренем з числа а називається таке число,квадрат якого дорівнює  а

=

Арифметичним квадратним коренем з числа  а називається невід’ємне число,квадрат якого дорівнює  а.

=

Символ називають ще «радикал»

Яких значень може набувати підкореневий вираз

Рівняння має два корені

Що називають арифметичним квадратним коренем з числа а

Рівняння має один корінь

Як називають число а у записі

10

Скільки розв’язків має рівняння х2 =а, якщо а=0

80

Як розв’язати рівняння

a- підкореневий вираз.

Як іще називається знак кореня

тільки додатних

Скільки розв’язків має рівняння х2 =а, якщо а0

0,2

Які числа називаються ірраціональними

Числа, які є нескінченними неперіодичними десятковими дробами

Скільки розв’язків має рівняння х2 =а, якщо а0

Скористатися означенням квадратного кореня

Що називають квадратним коренем з числа а

Рівняння розв’язків немає

Теорію ви засвоїли, а тепер спробуйте використати ці знання для перевірки правильності розв’язування вправ.

, 

Х2 =4 х2  =3 х2 =16 х2 =0

Х=2, х=3 х=4 х=0

Х=-2 х=-3 х=-4

Які з чисел 12; 0,1; ; ; -23; 2,3; ; -1,56; ;1,(3) є ірраціональними числами.

Ірраціональні:

V Набуття навичок розв’язування вправ

Цікаве про корені( діти підготували цікаві повідомлення про корінь квадратний)

  Працюємо в групі

Виконуємо 1 завдання у групі, якщо немає запитань, слідуючі завдання самостійно, з подальшою перевіркою

1 Обчислити

()², , (3)².

2. Розв’язати рівняння

х² = 36, = 5, у² + 49 = 0, х2= 7

3. Знайти значення виразу

а); б);в);
г); д)3; е)-7.

4. Яке натуральне число знаходиться між числами

і ?

А. 2  Б. 3  В. 9  Г. таких чисел немає

  5. Яке з чисел є раціональним ?

, ,

Самостійна робота

1) Обчисліть:; ; ; ; ; ; ; .

2) Обчисліть:; ; ;

3) Знайдіть значення виразу:; ; ; ; ; ; ;

VІ Підсумок уроку

Виставити оцінки.

VІI Домашнє завдання

Опрацювати §14

Вправи

І рівень №525, №529

ІІ рівень №531, №535

ІІІ рівень№542, №547

1

doc
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 2. Квадратні корені. Дійсні числа
Додано
8 липня 2018
Переглядів
5141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку