Тема уроку. Квадратний корінь . Арифметичний квадратний корінь. Розв'язування вправ.
Мета уроку. формувати вміння і навички учнів розв'язувати вправи, використовуючи означення квадратного кореня, розвивати навички розумових дій, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, шукати закономірності, розвивати творче мислення, увагу, тренувати зорову пам'ять, виховувати волю, позитивні риси характеру: доброзичливість, взаємовиручку, справедливість.
Урок алгебри в 8 класі
Тема уроку. Квадратний корінь . Арифметичний квадратний корінь. Розв’язування вправ.
Мета уроку. формувати вміння і навички учнів розв’язувати вправи, використовуючи означення квадратного кореня, розвивати навички розумових дій, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, шукати закономірності, розвивати творче мислення, увагу, тренувати зорову пам'ять, виховувати волю, позитивні риси характеру: доброзичливість, взаємовиручку, справедливість.
Тип уроку: формування знань, умінь і навичок.
Обладнання: картки, підручник, таблиці.
Девіз уроку: «Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму» В. О. Сухомлинський.
Хід уроку
Перевірка готовності учнів до уроку.
З’ясувати чи потрібна консультація з домашнього завдання.
Я хочу почати наш урок словами В. О. Сухомлинського «Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму»
Дійсно, математика вчить чіткості й строгості й міркувань, учить усвідомлювати всі застосовувані в доведеннях посилання й розрізняти доведене і здогад, виховує вимогливість до повноцінності аргументації. Завдяки своїй строгості математичні теорії є надійним знаряддям у розкритті таємниць природи.
Ключове слово сьогоднішнього уроку ви відгадаєте, якщо дасте відповідь на такі запитання:
1) підземна частина рослини;
2)розв’язок рівняння;
3) спільна частина споріднених слів
(Корінь).
Отже ключовим словом буде корінь.
А про який корінь можна говорити на алгебрі?(арифметичний квадратний корінь, корінь рівняння). Ця тема дуже тісно пов’язана з такими задачами:
Задача 1. Великий Піфагор обчислював гіпотенузу прямокутного трикутника за відомими катетами а=2см, b=3см:
=+
=+;
=13.
А чому дорівнює с?
Задача 2 Обчисліть довжину драбини, яку потрібно поставити до стіни висотою 3 м на відстані 2 м від стіни.
Чи могли б ми розв’язати ці задачі, якби не знали як добувати корені?
Отже сьогодні ми розв’язуємо вправи на знаходження значення виразу з коренями та розв’язуємо рівняння. Запишемо дату та тему уроку.
А які знання ми маємо? Що нам сьогодні пригодиться на уроці. Давайте пригадаємо
Я роздам вам карточки, з однієї сторони буде запитання, а з другої відповідь, але не на ваше запитання, а на запитання з другої карточки. Перший учень читає питання, а інший шукає відповідь у себе на карточці і т. д.
|
Квадратним коренем з числа а називається таке число,квадрат якого дорівнює а |
= |
Арифметичним квадратним коренем з числа а називається невід’ємне число,квадрат якого дорівнює а. |
= |
Символ |
Яких значень може набувати підкореневий вираз |
Рівняння має два корені |
Що називають арифметичним квадратним коренем з числа а |
Рівняння має один корінь |
Як називають число а у записі |
10 |
Скільки розв’язків має рівняння х2 =а, якщо а=0 |
80 |
Як розв’язати рівняння =а |
a- підкореневий вираз. |
Як іще називається знак кореня |
тільки додатних |
Скільки розв’язків має рівняння х2 =а, якщо а |
0,2 |
Які числа називаються ірраціональними |
Числа, які є нескінченними неперіодичними десятковими дробами |
Скільки розв’язків має рівняння х2 =а, якщо а |
Скористатися означенням квадратного кореня |
Що називають квадратним коренем з числа а |
Рівняння розв’язків немає |
Теорію ви засвоїли, а тепер спробуйте використати ці знання для перевірки правильності розв’язування вправ.
, |
Х2 =4 х2 =3 х2 =16 х2 =0 Х=2, х=3 х=4 х=0 Х=-2 х=-3 х=-4 |
Які з чисел 12; 0,1; ; ; -23; 2,3; ; -1,56; Ірраціональні: |
Цікаве про корені( діти підготували цікаві повідомлення про корінь квадратний)
Працюємо в групі
Виконуємо 1 завдання у групі, якщо немає запитань, слідуючі завдання самостійно, з подальшою перевіркою
1 Обчислити
()², , (3)².
2. Розв’язати рівняння
х² = 36, = 5, у² + 49 = 0, х2= 7
3. Знайти значення виразу
а); б);в);
г); д)3; е)-7.
4. Яке натуральне число знаходиться між числами
і ?
А. 2 Б. 3 В. 9 Г. таких чисел немає
5. Яке з чисел є раціональним ?
, ,
Самостійна робота
1) Обчисліть:; ; ; ; ; ; ; .
2) Обчисліть:; ; ;
3) Знайдіть значення виразу:; ; ; ; ; ; ;
Виставити оцінки.
Опрацювати §14
Вправи
І рівень №525, №529
ІІ рівень №531, №535
ІІІ рівень№542, №547
1