Урок поглиблення нових знань з використанням інтерактивних методів навчання, створений з метою розширення і поглиблення знань учнів про метали на прикладі Алюмінію.
ТЕМА: Алюміній як хімічний елемент і проста речовина.
Фізичні та хімічні властивості алюмінію
Мета уроку:
навчальна: розширити і поглибити знання учнів про метали на прикладі Алюмінію. повторити особливості будови його атома , ознайомити з поширенням Алюмінію у природі, розглянути фізичні та хімічні властивості алюмінію;
розвивальна: розвивати пам’ять, логічне, образне мислення, уміння нестандартного мислення, цілісність світогляду;
виховна: виховувати творчий підхід до навчання, дбайливе ставлення до навколишнього світу, пізнавальний інтерес до предмета, виховувати культуру мови, здібності до логічної відповіді, вміння критично оцінювати матеріал
Тип уроку: поглиблення знань
Обладнання: дидактичні матеріали: картки із завданнями з хімії, комп'ютерні програми «Віртуальна лабораторія», «Неорганічна хімія», «Хімічний експеримент», мультимедія, клей, маркери.
Форми і методи роботи : інтерактивні методи навчання: робота у парах, групах, ігри «Кіт у мішку», «Сніжна куля», «Лото», «Вгадай мене», асоціативний метод, «Мікрофон», самостійна робота.
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Основна частина уроку
2.1 Актуалізація і коригування знань учнів
Учні по черзі витягують із мішка запитання і відразу дають відповідь на нього. Запитання:
|
Гра «Кіт у мішку» |
Учневі пропонується вибрати одну із запропонованих задач, де зашифрований один із лужних металів та розв’язати її біля дошки. Сильніші учні вибирають іншу задачу та розв’язують її самостійно в зошиті. Задача 1. Під час взаємодії лужного металу масою 10,92 г з сіркою утворилось 15,4 г солі. Визначте метал. Задача 2. Лужний метал масою 7,8 г прореагував з водою. Утворився гідроксид масою 11,2 г. Визначте, який це метал? Задача 3. Лужний метал масою 14 г спалили в атмосфері кисню. Утворився оксид масою 30 г. Визначте, який це метал? Задача 4. Під час взаємодії лужного металу масою 0,28 г з водою утворилось 0,96 г лугу. Визначте метал.
|
Гра «Вгадай мене»
|
2.2. Вивчення нового матеріалу
Будова атома
|
«Мікрофон» |
Розповідь викладача супроводжується із демонстрацією за допомогою мультимедії
|
Розповідь викладача, демонстрація |
Фізичні властивості алюмінію Учням пропонується заповнити схему, спираючись на власні асоціації.
|
Асоціативний метод |
ІІІ Заключна частина уроку
3.1. Закріплення вивченого матеріалу
На картках запропоновано закінчити хімічні рівняння реакцій. Учні парами виконують завдання і передають наступній парі у ряді картку. Перемагає той ряд, який швидко і правильно виконає всі завдання.
|
Гра «Снігова куля» |
|||||
Складіть із запропонованих речовин генетичний ланцюг перетворення ( розв’язати ланцюг до домашнього завдання).
Перевірка завдання відбудеться на наступньому уроці.
|
Гра «Лото» |
3.2. Підведення підсумків роботи на уроці
3.3. Домашнє завдання Створити проект «Алюміній у вашій професії» та розв’язати ланцюг.
1