Урок !"Алюміній як хімічний елемент і проста речовина. Фізичні та хімічні властивості алюмінію"

Про матеріал

Урок поглиблення нових знань з використанням інтерактивних методів навчання, створений з метою розширення і поглиблення знань учнів про метали на прикладі Алюмінію.

Перегляд файлу

ТЕМА: Алюміній як хімічний елемент і проста речовина.

Фізичні та хімічні властивості алюмінію

 

Мета уроку:

навчальна: розширити і поглибити знання учнів про метали на прикладі Алюмінію. повторити особливості будови його атома , ознайомити з поширенням Алюмінію у природі, розглянути фізичні та хімічні властивості алюмінію;

розвивальна: розвивати память, логічне, образне мислення, уміння нестандартного мислення, цілісність світогляду;

виховна: виховувати творчий підхід до навчання, дбайливе ставлення до навколишнього світу, пізнавальний інтерес до предмета, виховувати культуру мови, здібності до логічної відповіді, вміння критично оцінювати матеріал

 

Тип уроку: поглиблення знань

 

Обладнання: дидактичні матеріали: картки із завданнями з хімії, комп'ютерні програми «Віртуальна лабораторія», «Неорганічна хімія», «Хімічний експеримент»,  мультимедія, клей, маркери.

 

Форми і методи роботи : інтерактивні методи навчання: робота у парах, групах, ігри «Кіт у мішку», «Сніжна куля», «Лото», «Вгадай мене», асоціативний метод, «Мікрофон», самостійна робота.

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Основна частина уроку

2.1 Актуалізація і коригування знань учнів

Учні по черзі витягують із мішка запитання і відразу дають відповідь на нього.

 Запитання:

  1. Який метал найпластичніший?
  2. Який метал найтугоплавкий?
  3. Назвіть метали, які мають найкращу електричну провідність.
  4. Який метал має таку електронну формулу: 1s22s22p63s2?
  5. Назвіть найважчий метал.
  6. Які метали є найм’якші?
  7. Назвіть найлегший метал.
  8. Яка хімічна властивість відрізняє лужні та лужноземельні метали від інших?
  9. Назвіть метал, який за нормальних умов є рідиною.
  10. Який метал є найлегкоплавкий?

Гра «Кіт у мішку»

Учневі пропонується вибрати одну із запропонованих задач, де зашифрований один із лужних металів та розв’язати  її біля дошки. Сильніші учні вибирають іншу задачу та розв’язують її самостійно в зошиті.

Задача 1. Під час взаємодії лужного металу масою 10,92 г з сіркою утворилось 15,4 г солі. Визначте метал.

Задача 2. Лужний метал масою 7,8 г прореагував з водою. Утворився гідроксид масою 11,2 г. Визначте, який це метал?

Задача 3. Лужний метал масою 14 г спалили в атмосфері кисню. Утворився оксид масою 30 г. Визначте, який це метал?

Задача 4. Під час взаємодії лужного металу масою 0,28 г з водою утворилось  0,96 г лугу. Визначте метал.

 

Гра

«Вгадай мене»

 

 

 

 

2.2. Вивчення нового матеріалу

Будова атома

  • Місце знаходження Алюмінію у періодичній системі?
  • Скільки електронів у атомі Алюмінію?
  • Який заряд ядра у атомі Алюмінію?
  • Скільки протонів у ядрі атома Алюмінію?
  • Скільки нейтронів у  ядрі атома Алюмінію?
  • Складіть схему будови атома та напишіть електронну формулу.

«Мікрофон»

 

 

Розповідь викладача супроводжується із демонстрацією за допомогою мультимедії

 

 

 

Розповідь викладача, демонстрація

Фізичні властивості алюмінію

Учням пропонується заповнити схему, спираючись на власні асоціації.

 

 

Асоціативний метод

ІІІ Заключна частина уроку

3.1. Закріплення вивченого матеріалу

На картках запропоновано закінчити хімічні рівняння реакцій. Учні парами виконують завдання і передають наступній парі у ряді картку. Перемагає той ряд, який швидко і правильно виконає всі завдання.

 

Al + S =

Al  + H2O =

Al + Br2 =

Al + HCl =

Al + O2 =

 

 

Гра

«Снігова куля»

Складіть із запропонованих речовин генетичний ланцюг перетворення  ( розвязати ланцюг до домашнього завдання).

Al2O3

Al(OH)3

Al

AlCl3

Al2(SO4)3

Перевірка завдання відбудеться на наступньому уроці.

 

 Гра

«Лото»

3.2. Підведення підсумків роботи на уроці

3.3. Домашнє завдання   Створити проект «Алюміній у вашій професії» та розв’язати ланцюг.

1

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія (профільний рівень) 10 клас (Буринська Н.М. та інші)
Додано
6 липня 2018
Переглядів
845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку