Календарно-тематичне планування на 2018-2019 навчальний рік з хімії для 10 класу (рівень стандарту) за підручником Л. П. Величко. Відповідає новій програмі 2017 року.
Календарно-тематичне планування з хімії у 10 класі на 2018-2019 навчальний рік (рівень стандарту) відповідно до підручника Л. П. Величко
52 год, 1,5 год на тиждень
№ за/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Демонстрації, навчальні проекти |
Домашнє завдання |
|||
І семестр |
|||||||
Повторення початкових понять про органічні речовини (2 год.) |
|||||||
1 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
|
Виконати завдання 17 (§1). Навчальні проекти 1-3. |
|||
2 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
Опрацювати §1. |
|||
Тема 1. Теорія будови органічних сполук (5 год.) |
|||||||
3 |
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.
|
Демонстрації 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування). |
Опрацювати §2, виконати завдання 6. |
|||
4 |
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери.
|
Демонстрації 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). Навчальні проекти 1. Ізомери у природі. 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
Опрацювати §3, виконати завдання 4 («Додаткові завдання» на с. 14 підручника). |
|||
5 |
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний.
|
|
Опрацювати §4, виконати «Додаткове завдання» на с. 19 підручника. |
|||
6 |
|
Розв’язування розрахункових задач. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
Опрацювати §5, с. 19, розв’язати задачі. |
|||
7 |
|
Класифікація органічних сполук. |
|
Опрацювати §6. |
|||
|
Тематична |
|
|||||
Тема 2. Вуглеводні (13 год.) |
|||||||
8 |
|
Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів. |
|
Опрацювати §7, виконати вправи 2, 7 («Додаткові завдання», с.31). Навчальні проекти 4-10. |
|||
9 |
|
Хімічні властивості алканів. Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. |
Демонстрації 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. |
Опрацювати §7, виконати вправи 4, 5 («Додаткові завдання», с.31). |
|||
10 |
|
Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
Опрацювати §8, виконати завдання 2 (с. 36). |
|||
11 |
|
Хімічні властивості етену. Методи одержання етену. |
|
Опрацювати §8, виконати завдання 4, 6 («Додаткові завдання», с. 36). |
|||
12 |
|
Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
Опрацювати §9, виконати завдання 3 (с. 41), завдання 2 («Додаткові завдання», с. 41). |
|||
13 |
|
Хімічні властивості етину. Методи одержання етину. |
|
Опрацювати §9, виконати завдання 5, 6 («Додаткові завдання», с. 42). |
|||
|
Тематична |
|
|||||
14 |
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену. |
|
Опрацювати §10, виконати завдання 5, («Додаткові завдання», с. 45), |
|||
15 |
|
Розв’язування розрахункових задач. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
|
Опрацювати §5, с. 20, розв’язати задачі.
|
|||
16 |
|
Розв’язування розрахункових задач. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
Опрацювати §5, с. 21, розв’язати задачі.
|
|||
17 |
|
Застосування вуглеводнів. |
Навчальні проекти 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
Опрацювати §§ 7-10 (застосування вуглеводнів), виконати завдання 5( с. 36), 4 (с. 42). |
|||
18 |
|
Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. |
|
Опрацювати §11, повторити §§ 7-10. |
|||
19 |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
Повторити §§ 7-11. |
|||
20 |
|
Контрольна робота з теми «Вуглеводні». |
|
Повторити §§ 7-11. |
|||
|
Тематична |
|
|||||
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (18 год.) |
|||||||
21 |
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
Опрацювати §12, виконати завдання 7 (с. 56), 1 («Додаткові завдання», с. 56). Навчальні проекти 11-18. |
|||
22 |
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
Демонстрації 4. Окиснення етанолу до етаналю. |
Опрацювати §12, виконати завдання 10 (с. 56), 7 («Додаткові завдання», с. 56). |
|||
23 |
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
Опрацювати §13, виконати завдання 2 («Додаткові завдання», с. 59). |
|||
24 |
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості.
|
|
Опрацювати §14 |
|||
№ за/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Демонстрації, навчальні проекти |
Домашнє завдання |
|||
ІІ семестр |
|||||||
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (18 год.) (продовження) |
|||||||
25 |
|
Розв’язування розрахункових задач. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
Опрацювати конспект (алгоритм розв’язку), розв’язати задачу. |
|||
26 |
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
Опрацювати §15. |
|||
27 |
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання.
|
Демонстрації 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). |
Опрацювати §15. |
|||
28 |
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
Опрацювати §16. |
|||
29 |
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. Лабораторний дослід 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. |
|
Опрацювати §16. |
|||
|
Тематична |
|
|||||
30 |
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
Демонстрації 7. Ознайомлення зі зразками естерів. |
Опрацювати §17. |
|||
31 |
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.
|
Демонстрації 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9.Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). |
Опрацювати §17. |
|||
32 |
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Способи одержання глюкози, її утворення та поширення в природі. |
Демонстрації 10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально). Лабораторні досліди 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. |
Опрацювати §18. |
|||
33 |
|
Сахароза: молекулярна формула, гідроліз. Способи одержання сахарози, її утворення та поширення в природі. |
|
Опрацювати §19. |
|||
34 |
|
Крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. Способи одержання крохмалю і целюлози, їх утворення й поширення у природі. |
|
Опрацювати §§20-21. |
|||
35 |
|
Практична робота 1. Розв’язування експериментальних задач. |
|
Повторити §§12-21, виконати вправи. |
|||
36 |
|
Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками. Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
Повторити §§12-21, виконати вправи, розв’язати задачу. |
|||
37 |
|
Значення та застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхній вплив на довкілля. Представлення результатів навчального(их) проекту(ів). Навчальні проекти 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 14. Âèðîáíèöòâî öóêðó. 15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 17. Етери та естери в косметиці. 18. Біодизельне пальне. |
Навчальні проекти 11-18.
|
Опрацювати §§12-21 (значення оксигеновмісних органічних сполук), повторити §§12-21 (підготуватись до контрольної роботи). |
|||
38 |
|
Контрольна робота з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки» |
|
|
|||
|
Тематична |
|
|||||
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (5 год.) |
|||||||
39 |
|
Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метан аміну. |
|
Опрацювати §22. |
|||
40 |
|
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. |
Демонстрації 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). |
Опрацювати §22. |
|||
41 |
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. |
|
Опрацювати §23. |
|||
42 |
|
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
|
Опрацювати §23. |
|||
43 |
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). |
Лабораторні досліди 3.Біуретова реакція. 4.Ксантопротеїнова реакція. |
Опрацювати §24. |
|||
|
Тематична |
|
|||||
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (5 год.) |
|||||||
44 |
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
Опрацювати §25. Навч. проекти 24-30. |
|||
45 |
|
Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
Опрацювати §25. |
|||
46 |
|
Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Представлення результатів навчального(их) проекту(ів). Навчальні проекти 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.
27. Перспективи одержання і застосування полімерів із 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. |
Навчальні проекти 25-29. |
Повторити §25. |
|||
47 |
|
Каучуки, гума.
|
Демонстрації 13.Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.
|
Опрацювати §26. |
|||
48 |
|
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. |
Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. Навчальні проекти 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. |
Опрацювати §27. |
|||
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (4 год.) |
|||||||
49 |
|
Зв’язки між класами органічних речовин. |
|
Опрацювати §28. |
|||
50 |
|
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).
|
Навчальні проекти 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
Опрацювати §28, підготувати повідомлення «Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної проблем». |
|||
51 |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної проблем. |
Навчальні проекти 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. |
Опрацювати §29, підготувати повідомлення «Роль органічної хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми, створенні нових матеріалів». |
|||
52 |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми, створенні нових матеріалів. |
|
|
|||
|
Тематична |
|
|||||