Тема: Tastes. Preferences. Project work.
Смаки. Уподобаня. Проектна робота
Мета :
навчальна - систематизувати вивчений матеріал з даної теми , закріпити вживання
лексичних одиниць, розширити кругозір учнів; тренувати їх в монологічному , діалогічному мовленні;
розвиваюча–розвивати увагу , логічне мислення,формувати уміння висловлювати свої думки , заохочувати учнів правильно харчуватися;
виховна – виховувати самостійність , зацікавленість у вивченні іноземної мови, дбайливе ставлення до їжі як до складової свого здоров’я, прищеплювати правила здорового харчування.
Обладнання: проектор, зошити, малюнки.
Хід уроку
PROCEDURE
I. Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу
І. Introduction
T. - Good afternoon, children ! I’m glad to see! How are you today?
Today we will continue speaking about food. We will do some reading, speaking , and writing exercises. So let’s start!
T. Food is a very important part of our life. All like to eat delicious dishes. But everyone has his favourite food.
(2 slide Let’s speak about your preferences. Let’s read the phrases :
I prefer…
I would like to eat…
Now tell me what you prefer for breakfast.
II.Основна частина уроку. The main part of the lesson
1.Writing and speaking.
T.-As a proverb says : “ We live not to eat , but we eat to live”. Do you agree with this proverb?
So, you know that all food is necessary for people, to be healthy and happy.
Let’s brainstorm types of food .
T.-Well done . We have already revised types of food.
(slide 3 )Next task is to unscramble the words . What does it mean?
You need to put letters into the right order. When you finish this task, you will see what tasty food is it.
(slide 4 )
And the winner is…
Фізкультхвилинка Let’s have a break. Close your eyes, listen to music and have a rest.
Match the words. You must match the words with translate. (slide 6)
Chain of letters (slide 8)
(slide 9)
Here you see jumble sentences. You task to put these sentences into the right order.
2.Reading. (slide10)
2.1 I have a small text with pictures for you. You should read it and name the pictures.
2.2 The pupil’s presentations
Okay , as you know tastes differ. And every person has its own preferences to food.
3.Speaking Two pupils act the dialogue “At the café”
The customer and the waitress :
III.Заключна частина уроку. Summarizing part of the lesson
T. In the end of our lesson I have several questions.
The lesson is over. Thank you for you work, attention. Your marks for today are…
Have a nice day. Good bye !
Tastes. Preferences.Project work
Смаки. Уподобання. Проектна робота
Підготувала
учитель англійської мови
Меньшеніна С.В.
Привільне - 2015