Ічнянський ліцей № 4
Урок англійської мови
у 10 класі
з теми «Екстремальні види спорту»
Учитель: Кириченко А.М.
Тема: Екстремальні види спорту
Мета: вчити учнів вести бесіду про екстремальні види спорту та причини, чому люди займаються ними;
розвивати навички читання для отримання загальної інформації, навички усного мовлення (діалогічного та монологічного);
практикувати вживання у мовленні різних видів запитань;
виховувати любов до спорту та до здорового способу життя.
Обладнання: схеми питальних речень, смартдошка, картки з завданнями.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Good morning. I’m glad to see you. How are you? Why?
II. Введення в тему.
Watch a video and guess the topic of our lesson. Right you are – Extreme Sports. What sport does the man from the video practice? – skiing and base jumping
So, today we will talk about extreme sports:
- Why do people do extreme sports?
- What extreme sports would you like to try?
III. Мовна розминка.
OK, let’s start with your knowledge about extreme sports – what extreme sports do you know? Let’s make a mind-map “Extreme Sports”
Extreme Sports
To the end of the lesson we will add other kinds of extreme sports.
IV. Формування зорових навичок (робота з текстом у групах).
How do you think is it dangerous to practice extreme sports?
OK, now open the link I’ve sent you with article “The reasons why you’ll become addicted to extreme sports”, read the first part of the article about the reasons why people do extreme sports and complete the sentences. Then read them.
Now let’s complete another mind-map about the reasons why people do extreme sports (main ideas).
Why extreme sports
V. Творче завдання – інтерв’ю.
And now you will work in pairs. Each pair will read a part of the article about one kind of extreme sport and using the information about the sport from the article and make up a dialogue-interview (imagine that one of you is a celebrity and is fond of extreme sports).
VI. Підсумок уроку.
What extreme sports would you like to try and why? Use mind-maps.
VII. Домашнє завдання: Make a photo of mind-maps, learn the words. Read the article about sports again and write short descriptions of all sports what should you do while practicing this sport.
Group 1
and almost invincible.
and to find a deep well-being.
…… and to overcome them.
Group 2
and reach new goals.
Skydiving
Volcano boarding
Slacklining
Canyoning
Surfing
Psicobloc
Psicobloc
What ……………………………………………consist of?
It requires …………………………………………., ……?
What …………………………………part …………….?
Where ………………………………………….practice?
Surfing
How …………………………………………of adrenaline?
When ……………………………………………practice this sport?
It is recommended …………………………………., ……….?
Where ………………………………………………….waves?
Canyoning
Why ………………………………………..complete extreme sport?
Can ………………………………………………………..this sport?
It’s mandatory ………………………………………, ……..?
What is …………………………………………………part?
Skydiving
Is this ……………………………………………………………….?
What ……………………………………………………ground?
What …………………………………………………….require?
The feeling …………………………………strong, ………….?
Volcano boarding
What ……………………………………………………….consist of?
Nicaragua ………………………………practice, ……………………?
Where will …………………………………………to slide down?
How …………………………………………………..do it?
Slacklining
What ……………………………………………………..consist of?
How many meters ………………………………………placed?
What ……………………………………………………feel?
Where ………………………………………..?
In this sport ………………………………………fundamental, …..?
or n’t
Why extreme sports