Розробка уроку англійської мови в 7 класі "Здоров'я – найдорожчий скарб". Дана розробка допоможе удосконалити лексичні знання учнів по даній темі, вчить давати поради хворому другу та вести діалог з лікарем; виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я.
Тема уроку: Здоров’я – найдорожчий скарб
Мета уроку: удосконалювати лексичні знання учнів по даній темі,
вчити давати поради хворому другу та вести діалог з лікарем;
розвивати навички усного мовлення, читання, перекладу,
аудіювання, роботи в групах та парах;
виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: картки «Mind-Map», підручник, картки для роботи в групах,
таблиці, сигнальні картки, презентація Power Point, прислів’я
про здоров’я, проект.
Хід уроку:
Мовленнєва зарядка по темі.
«Motto»: Health is above wealth
( explain the meaning of the proverb and translate it into
Ukrainian)
Plan
4. Lexical quiz
5. Jigsaw Sentences
«Мікрофон»: Are you often ill? Do you often have a high temperature
(headache, toothache)?
Do you often go to the hospital?
(гра-змагання в командах)
І команда: What illnеsses do you know?
ІІ команда: What doctors do you know?
ІІІ команда: What other words connected with the topic “Health” do you
know?
“Lexical quiz”
(say in one word)
- a place where ill people go (hospital)
- a car that take ill people to the hospital (ambulance)
- a doctor who pulls out your bad tooth (dentist)
- your head is hot (temperature)
- you can buy it in the chemist’s shop (medicine, drops, pills)
Missing Letters Puzzle-Words
h…da…he t a h c o t o h e (toothache)
h…lth r p o d s (drops)
p…t…nt d e m i n c i e (medicine)
amb…l…nce p o t s h i l a (hospital)
p…n n a t p e i t (patient)
d…nt…st h o g c u (cough)
Робота в групах «Jigsaw Sentences”
(гра-змагання: скласти прислів’я з частин та перекласти їх)
A sound mind |
|
is the best medicine |
An apple a day |
|
in a sound body |
Good health |
|
keeps the doctor away |
Laughter |
|
is above wealth |
Are you often ill? Do you like to go to the hospital?
Аудіювання тексту
- прослухати текст та заповнити таблицю про хвороби дітей
Names |
high temperature |
headache |
sore throat |
toothache |
stomach-ache |
cough |
cold in the head |
Bill |
|
|
|
|
|
|
|
Alex |
|
|
|
|
|
|
|
Nick |
|
|
|
|
|
|
|
Diana |
|
|
|
|
|
|
|
Ira |
|
|
|
|
|
|
|
What illnesses did you hear in the text?
Who are the main characters of the text?
Робота з сигналами
+ Bill had a high temperature and a headache.
- Diana had a stomachache.
+ Nick had a toothache.
- Alex had cold in the head and a cough.
- Ira went to the dentist.
- All children were not ill.
Незакінчене речення
All children were …
Nick went to the dentist because …
Bill had …
Ira had …
The doctor …
Children had to stay …
Розповісти, що хвилювало дітей
Фізкультхвилинка Raise your hands…
Where do you go if you are ill?
Робота в парах
ІІ група – скласти діалоги «У лікаря»
2) Дати поради хворому другу
Your friend is a weak person. He often has got a cold.
Write what he should do and should not do.
should do | should not do
What is the most important for people?
Представлення презентації на комп’ютері
“Health is above wealth”
Презентація учнівського проекту
“Health is above wealth”
Рефлексія: Did you like our today’s lesson?
What did you like most of all? Why?
3. Домашнє завдання
І група – розповідь про свій візит до лікаря.
ІІ група – дати поради хворому другу.
Пісня «If you are happy»
I wish you always to be healthy, to be happy, to live in peace and friendship.