Урок англійської мови в особистісно - зорієнтованій системі

Про матеріал
Для того, щоб учень міг стати суб’єктом навчальної діяльності, згідно особистісно-зорієнтованої технології навчання, він повинен оволодіти основними її етапами: орієнтація – цілепокладання – проектування – організація – реалізація – контроль – корекція – оцінка. Організація контрольно-оцінювального етапу уроку. Види контролю на уроці.
Перегляд файлу

 

              

 

 

Урок

англійської мови в особистісно - зорієнтованій системі

 

Організація контрольно-оцінювального

етапу уроку. Види контролю на уроці.

 

 

                      

 

 

 

 

 

 

                             Підготувала

                                                    вчитель  англійської мови

                                            Смотрицького ліцею

                                            ім. М. Смотрицького

                                       Войцехівська І.Ю.

 

 

  Модернізація загальної середньої освіти відповідно до Законів України “Про освіту,”Про  загальну середню освіту” передбачає реалізацію принципів гуманізації освіти, її демократизації,методологічну переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня,формування його основних компетентностей.

   Відповідно до цього змінюються й підходи до контролю та оцінювання навчальних результатів школярів. Визнання індивідуальності,самобутності і самооцінки кожної людини, її розвитку не як “колективного суб’єкта”, а насамперед як індивіда, наділеного своїм неповторним суб’єктним досвідом, лежить в основі розуміння та організації особистісно-зорієнтованого навчання. Оцінювання та контроль має грунтуватися на позитивному принципі,що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня,а не ступеня його невдач.

     Технологія особистісно-зорієнтованого навчання, над впровадженням якої працює наш район, повністю відповідає вимогам сучасної загальної середньої освіти.

      Для того, щоб учень міг стати суб’єктом навчальної діяльності, згідно особистісно-зорієнтованої технології навчання, він повинен оволодіти основними її етапами: орієнтація – цілепокладання – проектування – організація – реалізація – контроль – корекція – оцінка.

Контрольно-оцінювальний етап передбачає:

  • залучення учнів до контролю за розвитком навчальної діяльності ( форми взаємоконтролю у парі чи групі; самоконтроль);
  • участь у виправленні допущених помилок, осмислення їх причин( взаємо- та самоаналіз);
  • надання учням можливості самостійно або за допомогою вчителя чи інших учнів порівнювати отриманий ними результат з критеріями стандарту, закладеного у навчальній програмі;
  • використання механізмів позитивного ставлення до успіху школяра та виставлення рівневих оцінок за дванадцятибальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів не тільки за кінцевий результат, а й протягом процесу навчання.

Навчально-пізнавальна діяльність на контрольно-оцінювальному етапі  може бути репродуктивною і творчою (частково-пошуковою і пошуковою).

За формою організації навчально-пізнавальної діяльності (перевірка) контроль навчальних досягнень учнів може бути: індивідуальним, груповим, в парах, фронтальним, в ланках.

 Парний  контроль навчальних досягнень має характер взаємного навчання. Співробітництво двох учнів підвищує ефективність роботи обох,тому що перший, допомагаючи товаришеві, удосконалює свої знання, а другий- вчасно отримує пояснення з незрозумілих для нього питань. Роботу в парах доцільно застосовувати під час перевірки домашнього завдання, закріплення, вдосконалення знань, умінь та навичок. Тривалість такої форми роботи  5 – 7 хв.

                Приклади завдань :

     1. Помінятися  зошитами і перевірити якість виконання домашнього завдання за такими критеріями :

          - чи правильно виконане домашнє завдання ?

          - чи охайно ведуться записи?Виставити оцінку товаришу.

     2. Запропонувати один одному запитання за змістом  опрацьованого дома тексту. Поставити оцінку за якість знання тексту.

     3. Запропонувати кожному записати слова, які необхідні для спілкування на ту чи іншу тему, помінятися зошитами і підрахувати їх кількість.

                    Робота в ланках

      Ця форма передбачає роботу учнів над спільним завданням. Учитель створює змішані ланки у складі 4 осіб. Вибирається ланковий. Учитель за допомогою ланкового може отримати точну інформацію про засвоєння кожним учнем певного матеріалу. Краще застосовувати роботу в ланках при закріпленні знань, на уроках повторення й узагальнення знань. Робота в ланках може використовуватись і для взаємного контролю. Учитель заздалегідь готує питання, відповідаючи на які, учні звітують перед собою і ланкою в тому, як вони засвоїли матеріал.

       Тривалість роботи в ланках на уроці – 10  - 20 хв.

             Кооперативно- групова робота

   Учитель формує групи у кількості 5-7 осіб для виконання окремих частин спільного завдання. Цей вид роботи особливо ефективний при контролі навичок аудіювання, читання, перекладу домашнього завдання. Кожна група виконує конкретне завдання по опрацюванню своєї частини інформації. У кінці проводиться фронтальна бесіда, під час якої матеріал узагальнюється,систематизується.

                 Диференційно-групова робота

   Учитель формує в класі  три групи учнів у залежності від рівня їх можливостей.

    Учні групи А отримують завдання підвищеного рівня складності, творчого характеру.

     Учні групи В – вправи, розраховані на репродуктивно-пошукову діяльність.

     Учні групи С – вправи за зразком.

              Індивідуалізована    робота

    Вона практикується з метою перевірки якості засвоєння учнями матеріалу і виявлення вміння працювати самостійно. Учитель готує 8-10 завдань різного рівня складності. Ці завдання краще оформити на картках,працюючи з якими учні проявляють повну самостійність.

     Індивідуально – фронтальна робота застосовується у тих класах, де відчутно проявляються індивідуальні відмінності учнів. При вивченні нового матеріалу, який не має  повної новизни, вчитель готує завдання на картках для учнів з високими можливостями. З основним складом класу вчитель аналізує новий матеріал звичайним способом. Такий вид роботи дозволяє успішно розвиватись обдарованим учням.  

 

 

doc
Додано
5 квітня 2021
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку