Урок " Апостроф. Тренувальні вправи"

Про матеріал

Ця розробка допоможе школярам не лише удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом, а й розвивати логічне мислення, уяву, пам'ять, мовлення, творчо мислити. Різноманітні завдання допоможуть уникнути рутини і спонукатимуть дітей до активності. Дібраний дидактичний матеріал закликає учнів дбати про власне здоров'я і навколишнє середовище.

Перегляд файлу

Тема: Апостроф. Тренувальні вправи.

Мета: поглибити, систематизувати й узагальнити знання учнів про апостроф; удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; розвивати логічне мислення, уяву, пам’ять, мовлення, творче мислення; виховувати  дбайливе ставлення до особистого здоров’я та безпеки, любов до природи.

Обладнання: сигнальні картки , текстовий роздатковий матеріал, таблиці.

Тип уроку: урок повторення та систематизації вивченого.

Міжпредметні звязки : основи здоровя.

Хід уроку

Епіграф:

 Дев’ять десятих нашого щастя залежить від здоров’я. (А. Шопенгауер) 

І. Організація класу. Створення позитивного настрою.

 - Добрий день! Я рада усіх вас бачити сьогодні на уроці. Попереду у нас багато справ, буде не завжди легко, але цікаво. А щоб упоратися із завданнями, будемо допомагати один одному. Ви довіряєте своїм однокласникам, тоді подивіться на сусіда по парті і продовжте фразу : «Я тобі довіряю, бо…»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.

Бліц-опитування:

  • Для чого в українській мові апостроф?
  • Які правила його вживання  ви знаєте?
  • А коли апостроф не вживається?
  • Як вимовляємо приголосний перед апострофом?
  • Як вимовляємо голосний після апострофа?

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

IV.Виконання  практичних завдань.

1. «Орфоепічна фізкульт-хвилинка»

- Прочитайте епіграф  до нашого уроку. Як ви його розумієте? Так, справді, здоровя – скарб людини. А щоб його зберегти, треба рухатися! Тому у нас  «Орфоепічна фізкульт-хвилинка». Пасуючи один одному мяч, ви називаєте слово з апострофом, чітко дотримуючись вимог орфоепії, які ми щойно пригадали.

2. «Шосе орфограм»

- Деколи зберегти здоровя і навіть врятувати життя можуть прості речі. Наприклад, вміння переходити вулицю. На який колір світлофора ми це робимо?  Отже, зараз будемо переходити надзвичайно небезпечне « Шосе орфограм». А допоможуть нам у цьому  сигнальні картки. Кожен буде по черзі називати слова із картки і пояснювати, за яким правилом ставимо чи не ставимо апостроф. Хто згоден – підіймає зелену картку. Хто не згоден – червону. Тоді ми зупиняємось і разом шукаємо відповідь.

3. Релаксація «Кульбабки»

- Ось ми перетнули пожвавлене шосе і опинилися в лісі, тому що відпочинок, спілкування з природою дуже важливі для нашого здоровя. Давайте заплющимо очі (звучить спокійна музика). Ви потрапили в чарівний  ліс. Чудесний весняний день. Вам приємно, ви відчуваєте себе добре, дихайте легко і вільно. Уявіть, що ви легкі, ніжні квіти кульбабки. Ваші ручки легкі-легкі – це тонкі промінчики . Ваше тіло теж легке-легке. Подув легкий вітерець, і кульбабки полетіли. З кожним вдихом і видихом ви все вище і вище піднімаєтеся над чарівним лісом. Ласкавий вітерець ніжно гладить маленькі, легкі кульбабки .... (пауза – погладжування дітей). Вам добре, приємно. Але ось прийшла пора повертатися в цю кімнату. Потягніться і на рахунок «три» розплющіть очі, посміхніться ласкавому вітерцю й один одному.

4. Вибірково – розподільчий диктант. Робота в групах.

-Але щоб ліс завжди радував нас, потрібно його берегти. Чи знаєте ви, як поводитись, відпочиваючи на природі? Розібємося на робочі групи. Прочитайте текст і випишіть  слова з орфограмою «Апостроф» в одну колонку, а слова, у яких апостроф не ставиться – в другу.

«Весняний ліс»

Як добре у лісі! Уже з_явилися перші квіти, всюди розлився їх п_янкий аромат. Навколо так зелено і с_вятково! Чути солов_їні співи. Здається, кожен бур_янець радіє весні. Але пам_ятай : ліс – не місце для ігор з вогнем. Полум_я може пошкодити дерева і кущі, викликати пожежу.                                              Ми тут – лише гості. Тож не лякай лісових мешканців, навіть маленького черв_ячка. Якщо насмітив – прибери сміття у свій рюкзак. Бережімо ліс, адже він – запорука людського здоров_я!

5. Творче завдання. Складання розповіді за опорними словами. Робота в групах.

- Отже, наше здоровя – у наших руках. А ви знаєте, як завжди залишатися бадьорим і повним сил? Складіть невеличку розповідь про хлопчика Лук’яна, використовуючи опорні слова. Підкресліть орфограму, над якою ми сьогодні працюємо. Зачитуючи тексти, звертайте увагу на правильну вимову слів з апострофом.

Опорні слова : Лукян, компютер, пір’їна, зарядка, м’яч, морквяний, порядок.

 V. Рефлексія.

Закінчіть речення :

  • Сьогодні ми працювали над…
  • Я навчився (навчилася)…
  • Найбільше сподобалось…
  • Виникали труднощі…

VI.Домашнє завдання (диференційоване).

Високий рівень  : скласти памятку «Як зберегти здоров’я», використовуючи слова з апострофом. Пояснити орфограми.

Середній рівень: скласти 5 речень, використовуючи слова з апострофом. Пояснити орфограми.

Низький рівень: виписати 5 висловів про здоров’я, у яких вживаються слова з апострофом. Пояснити орфограми.

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 липня 2018
Переглядів
1320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку