До розіграшу
залишилось:
20 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок "Апостроф. Тренувальні вправи" 5 клас

Про матеріал

У процесі уроку поглиблюються і систематизуються знання учнів про правила вживання апострофа; формуються вміння правильно вимовляти та писати слова з апострофом, пояснювати свій вибір за допомогою правил.

Перегляд файлу

Тема: Правила вживання апострофа. Тренувальні вправи.

Мета: поглибити і систематизувати знання учнів про правила вживання апострофа; формувати вміння правильно вимовляти та писати слова з апострофом, пояснювати свій вибір за допомогою правил; за допомогою дидактичного матеріалу розширити знання учнів про національні символи України, збагатити словниковий запас новими словами, загадками, прислів’ями і приказками; прищеплювати любов до українського слова, виховувати почуття патріотизму.

Обладнання: таблиця «Правила вживання апострофа», картки з рівневим та творчим завданням, підручник.

Тип уроку: систематизація і узагальнення вивченого.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми, мети та епіграфу уроку.

        Ніжна, чиста, світанкова,

        Солов’їна, барвінкова,

        Дивна, загадкова –

        Українська мова.

          (А. Коніщенко)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

  1. Мовна розминка (зверніть увагу на вимову приголосних).

Скоромовка: У Лук’яна в’язка м’яти. У Дем’яна дев’ять в’язок.

(Ця скоромовка дає можливість зробити висновок, що приголосні, після яких стоїть апостроф, вимовляються твердо).

  1. Перевірка диференційованого домашнього завдання.
  • Вправа 374 (діти пояснюють написання слів з апострофом, приміняючи правила).
  • Пошукова робота (зачитування загадок зі словами на вивчену орфограму). Клас формує словниковий диктант з почутих слів.

 

IV. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення орфографічних умінь з теми.

 

  1. Робота біля дошки.

Диктант-взаємоперевірка.

Моряк, Мар’яна, м’ята, свято, зів’ялий, м’яч, бур’ян, хлоп’я, морквяний, рясно, п’ятірка, пір’ячко, повітряний, в’язка, з’явився.

 

  1. Письмо по пам’яті. (Прослухати вірш, запам’ятати, а потім записати якнайбільше слів з апострофом).

У п’ятницю, у надвечір’я,

Як туманцем потягло,

Сонце плавно у міжгір’я

Спочивати попливло.

 

На подвір’ячку, під в’язом,

Вся зібралася сімя:

Відпочить, побути разом

Та послухать солов’я.

 

Вечоріє. На подвір’ї

Вся сімя рядком сидить…

Перше випливло сузір’я:

Бавить, манить і мигтить.

 

  1. Вибірково-пошукова робота. (Прочитати текст. Визначити його тему та головну думку. Виписати слова з апострофом. Зробити фонетичний запис одного із слів).

 

  1. Робота в парах.

Лексико-орфографічна робота (картки з рівневим завданням).

 

  1. Творча робота.

І рівень. Вибрати по два слова з апострофом і без та скласти з цими словами речення.

ІІ рівень. Скласти невеликий текст з чотирьох-п’яти речень, використовуючи слова з апострофом і без за поданим початком (Сьогодні у Мар’янки день народження).

 

V. Підсумки уроку.

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе це зветься Україна.

  1. Пригадаймо основні правила вживання і не вживання апострофа.
  2. Проілюструймо ці правила прикладами. Пропоную зіграти у «Словниковий аукціон» (хто більше пригадає слів з апострофом)
  3. Самооцінювання.

 

VI. Домашнє завдання.

С. 178 §27 (приготуватися до зв’язного повідомлення про правила вживання апострофа). Вправа 373, або самостійно скласти словник з 20 слів з апострофом.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
11 січня
Переглядів
2137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку