Урок "Апостроф. Тренувальні вправи" 5 клас

Про матеріал

У процесі уроку поглиблюються і систематизуються знання учнів про правила вживання апострофа; формуються вміння правильно вимовляти та писати слова з апострофом, пояснювати свій вибір за допомогою правил.

Перегляд файлу

Тема: Правила вживання апострофа. Тренувальні вправи.

Мета: поглибити і систематизувати знання учнів про правила вживання апострофа; формувати вміння правильно вимовляти та писати слова з апострофом, пояснювати свій вибір за допомогою правил; за допомогою дидактичного матеріалу розширити знання учнів про національні символи України, збагатити словниковий запас новими словами, загадками, прислів’ями і приказками; прищеплювати любов до українського слова, виховувати почуття патріотизму.

Обладнання: таблиця «Правила вживання апострофа», картки з рівневим та творчим завданням, підручник.

Тип уроку: систематизація і узагальнення вивченого.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми, мети та епіграфу уроку.

        Ніжна, чиста, світанкова,

        Солов’їна, барвінкова,

        Дивна, загадкова –

        Українська мова.

          (А. Коніщенко)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

  1. Мовна розминка (зверніть увагу на вимову приголосних).

Скоромовка: У Лук’яна в’язка м’яти. У Дем’яна дев’ять в’язок.

(Ця скоромовка дає можливість зробити висновок, що приголосні, після яких стоїть апостроф, вимовляються твердо).

  1. Перевірка диференційованого домашнього завдання.
  • Вправа 374 (діти пояснюють написання слів з апострофом, приміняючи правила).
  • Пошукова робота (зачитування загадок зі словами на вивчену орфограму). Клас формує словниковий диктант з почутих слів.

 

IV. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення орфографічних умінь з теми.

 

  1. Робота біля дошки.

Диктант-взаємоперевірка.

Моряк, Мар’яна, м’ята, свято, зів’ялий, м’яч, бур’ян, хлоп’я, морквяний, рясно, п’ятірка, пір’ячко, повітряний, в’язка, з’явився.

 

  1. Письмо по пам’яті. (Прослухати вірш, запам’ятати, а потім записати якнайбільше слів з апострофом).

У п’ятницю, у надвечір’я,

Як туманцем потягло,

Сонце плавно у міжгір’я

Спочивати попливло.

 

На подвір’ячку, під в’язом,

Вся зібралася сімя:

Відпочить, побути разом

Та послухать солов’я.

 

Вечоріє. На подвір’ї

Вся сімя рядком сидить…

Перше випливло сузір’я:

Бавить, манить і мигтить.

 

  1. Вибірково-пошукова робота. (Прочитати текст. Визначити його тему та головну думку. Виписати слова з апострофом. Зробити фонетичний запис одного із слів).

 

  1. Робота в парах.

Лексико-орфографічна робота (картки з рівневим завданням).

 

  1. Творча робота.

І рівень. Вибрати по два слова з апострофом і без та скласти з цими словами речення.

ІІ рівень. Скласти невеликий текст з чотирьох-п’яти речень, використовуючи слова з апострофом і без за поданим початком (Сьогодні у Мар’янки день народження).

 

V. Підсумки уроку.

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе це зветься Україна.

  1. Пригадаймо основні правила вживання і не вживання апострофа.
  2. Проілюструймо ці правила прикладами. Пропоную зіграти у «Словниковий аукціон» (хто більше пригадає слів з апострофом)
  3. Самооцінювання.

 

VI. Домашнє завдання.

С. 178 §27 (приготуватися до зв’язного повідомлення про правила вживання апострофа). Вправа 373, або самостійно скласти словник з 20 слів з апострофом.

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Максимович Тетяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Kryvyziuk Oksana
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2018
Переглядів
8879
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку