18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Апостроф. Вимова і написання слів з апострофом.Спостереження за твердою вимовою приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф, р перед апострофом."

Про матеріал
Урок побудовано за стандартною структурою уроку отримання нових знань, але з використанням технологй критичного мислення, що сприяло зацікавленості дітей та пожвавленню роботи на уроці.
Перегляд файлу

   Тема: Апостроф. Вимова і написання слів з апострофом. Спостереження за твердою вимовою приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф, р перед апострофом.

Мета:

 Формувати ключову комунікативну  компетентність:

  • вчити правильно вимовляти, читати і писати слова з апострофом;
  • розвивати мовлення в процесі спілкування;
  • засвоїти правило написання слів з апострофом.

 

Формувати  соціокультурну компетентність:

  • виховувати почуття необхідності отримання знань.

 

Формувати компетентність уміння вчитися:

    - вчити самостійно працювати з новим, доступним за складністю     

      навчальним матеріалом;

   - формувати відчуття відповідальності за виконане завдання;

   - формувати пізнавальний інтерес, старанність.

 

Тип уроку: отримання нових знань

Обладнання: телевізор, дошка, крейда, куб Блума.

 

  Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Продзвенів дзвінок

Починаємо урок

 

II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Хвилинка каліграфії

УРОК ПОЧНЕМО БЕЗ ЗУПИНКИ

З КАЛІГРАФІЧНОЇ ХВИЛИНКИ.

М’я  в’ю  р’я  в’ї  б’є пір’я

  • Що таке пір’я?
  • Запиши прислів’я.  Поясни його.
  • Пташка красна пірям, а людина – знанням.

       Птах цінується своїм забарвленням, а людину зустрічають по одягу, а проводжають по розуму.

       Зовні людина може бути дуже гарна. А як до справи – то нічого не знає і не вміє. Люди цінують один одного за розум та інші якості. Тільки звірі обирають собі пару за найкраще пір’я та спів.

Тому справжньою красою людини вважають розум і знання.

 

  1. Гра «Модельєр»

До слів моделі враз

Побудує  клас.

- Побудувати звукові схеми до слів

пір’я [ пірйа] – 4б, 5 зв., 2 скл.

- Проаналізувати звуки, позначені буквою я.

 

3. Передбачення теми уроку

- Як ви гадаєте, над чим ми будемо працювати?

 

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ.

Наш Незнайко ніч не спав,

Ось такі слова писав.

Помилки він допускав,

Бо правил не знав.

( ХОМЯК, МЯТА)

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися читати і писати слова, в яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки після твердих приголосних, тобто слова з апострофом і самостійно складемо ціле правило про вживання апострофа.

 

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Запис теми уроку на дошці.

Апостроф

  1. Робота за підручником (с. 64-65)

 

Вправа 175( з коментуванням)

- Прочитайте слова. Чітко вимовляйте по 2 звуки.

- Спишіть слова. Підкресліть букви, між якими стоїть апостроф.

- Зробіть висновок, після яких букв і перед якими стоїть апостроф.

- Звірте свій висновок з правилом.

 

Фізкультхвилинка

Запис правила у зошит з елементами скрайбінга  (кольорові ручки)

                           МАВПА БУФР      

 

м                                                      я

в                           ,                          ю

п                                                       є

б                                                      ї

ф

р

 

Вправа 177

- Прочитайте і спишіть слова, вставляючи, де потрібно, апостроф.

-Чи однакові букви в словах пір’я і моря?

- Складіть звукові моделі цих слів.

пір’я [ пірйа ]- 4 б. 5 зв.2 скл.

Моря [мора ] – 4 б., 4 зв., 2 скл.

 

Диктант (взаємоперевірка)

Вставити, де потрібно кольоровий  

 

П … ять,  св…ято   б… ють ,   подвір… я,    полум … я,  п … юре,   р… юкзак,    м… ята.

 

V.     УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Узагальнення за кубом Блума

- Назви після яких букв пишеться апостроф.

- Назви перед якими буквами пишеться апостроф.

- Поясни, чи завжди апостроф пишеться перед я, ю, є, ї

 

  1. Почуй потрібний звук, після якого можна ставити апостроф. (оплески)

Д, г, б, в, л, ф, м, р, ж, ч.

 

VI.   ПІДБИТТЯ  ПІДСУМКІВ.  РЕФЛЕКСІЯ

- А де живе апостроф? Ви алфавіт вчили?

-  Повторимо? (всі разом називаємо)

- Чому апостроф не назвали?

 

Жив та був малий Апостроф.
У житті йому непросто.
Потребує порятунку,
Бо не має він притулку.
Де, скажіть, малюк живе?
В Алфавіті? Ні! Ніде!

Тихо плакало маля:
«Може не потрібен я?
В багатьох словах стою
Перед Ї, Є, Я та Ю.
Поміж буков я в словах.
А де дім? Житло?  Де дах?»

«От дурна ти голова, —
Так Тире відповіда, —

«Не журись, малюче, так.
Просто ти — друкарський знак.
Де працюєш, там й живи!»

То й живи у тих словах.
Кожне слово — дім твій, дах.»

-  Це не буква, а знак. Так от, він не має будинку, а живе одразу у словах після букв…………….

                           МАВПА  БУФР

М,  В, П,  Б,  Ф,  Р    перед буквами А,  Я,  Ю,  Є.

 

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 65, вправа 178.

 

 

docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
1175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку