Тестові завдання у форматі ЗНО за темою "Морфологія".

Про матеріал

Завдання в тестовій формі можуть бути використані вчителям української мови та літератури при складанні контрольної чи самостійної роботи для моніторингу рівня знань учнів за темою "Морфологія". Також матеріал стане у пригоді одинадцятикласникам при підготовці до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання.

Перегляд файлу

Варіант 1                          

1. Неправильно утворено форму слова у варіанті:

А    дві тисячі гривнів

Б    мій день народження

В    тридцятьма мовами

Г    більш наполегливо

2.  Неправильно утворено форму слова у варіанті:

А    морських узбережжів

Б    на твоєму моніторі

В    хочуть навчатися

Г    згідно з постановою

3. Правильно узгоджено прикметники з іменниками в усіх словах рядка:

А    красиве панно, багатолюдний Делі, широка Міссурі, веселий месьє

Б    маленьке какаду, змістовне лібрето, високе Кіліманджаро, струнка міс

В    сонячна Перу, золоте кольє, сіре кашне, дивакуватий маестро

Г    ліричне інтермецо, козацький бароко, старе піаніно, цікаве кіно

Д    смачне манго, новий фортепіано, далека Чилі, біле жабо

4. Закінчення -ю мають усі іменники у формі кличного відмінка в рядку:

А    учитель, боєць, Настя

Б    Олеся, кобзар, мудрець

В    хлопець, лікар, Сергій

Г    край, знавець, каменяр

5.  Правильно утворено форму третьої особи множини від дієслова:

А    ловити – ловлють

Б    мріяти – мріять

В    молоти – мелють

Г     солити – солють

Д    бігти – біжуть

6.  Правильно вжито дієслівну форму в реченні:

А    Ходімте швидше на вершину цієї гори!

Б    Ідемте до найближчої тролейбусної зупинки!

В    Багато хто поміте недоліки цього видання.

Г    Обов’язково дасиш мені свою електронну адресу.

Д    Почнімо перегляд газет із заголовків.

7. Дієслово у формі наказового способу вжито в рядку:

А    переходимо дорогу

Б    попросимо вибачення

В    активніше працюймо

Г    швидше пишемо

Д    почали виконувати

8. Неправильно утворена форма наказового способу дієслова в рядку:

А    зробимо

Б    зробімо

В    зроби

Г    зробіть

Д    нехай зроблять

9. Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку:

А    багатший, більш вірогідний, щонайрозвинутіший, найбільш цивілізований

Б    менш відомий, пресильніший, найохайніший, найменш визначний

В    дешевший, сліпіший, найнижчий, найбільш самостійний

Г    повніший, більш прозорий, самий тонкий, найменш потужний

Д    кращий, менш цікавий, якнайшвидший, більш видатніший

10. Прочитайте речення з пропущеними словосполученнями:.

    До початку матчу лишається . . . , але вже понад . . .  уклали контракти з . . .

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

А    півтора місяця, сто телеканалів, тисячею двомастами рекламодавцями

Б    півтора місяці, ста телеканалів, тисячею двомастами рекламодавцями

В    півтора місяця, ста телеканалів, тисячею двомастами рекламодавців

Г    півтора місяці, сто телеканалів, тисяча двісті рекламодавцями

Д    півтори місяці, сто телеканалів, тисяча двомастами рекламодавцями

11. Позначте рядок, у якому всі прикметники присвійні:

А    лікарів рецепт, лебедина пісня, Оленчина косинка

Б    Франкові заклики, ненин голос, слюсарів інструмент

В    товаришева книга, Кобзарів заповіт, ахіллесова п’ята

Г    професорова лекція, солдатська каска, Іванків олівець

Д    Лукашева сопілка, братова допомога, батьківські збори

12.  Неправильно поєднано числівник з іменником у рядку:

А    чотири вікна

Б    півтора гектара

В    сто два кілометра

Г    одна друга центнера

Д    п’ять десятих мікрона

13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

    (1)Геніально обдарована сценічно, вокально й пластично, (2)вся (3)мовби зіткана з найтонших нервових волокон, Марія Заньковецька сорок років владарювала на сцені, (4)сіючи захват, хвилюючи уми.

А    займенник

Б    дієприкметник (як форма дієслова)

В    дієприслівник (як форма дієслова)

Г    прислівник

Д    частка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 2                        

 

1. Закінчення мають усі іменники у формі кличного відмінка в рядку:
А    учитель, боєць, Настя
Б    Олеся, кобзар, мудрець
В    хлопець, лікар, Сергій
Г    край, знавець, каменяр

2. Закінчення -а(-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку:
А    паспорт, грам, футляр, сантиметр
Б    слухач, спорт, міліціонер, хлопець
В    Париж, гектар, ведмідь, характер
Г    прапор, банкір, Донбас, зошит
Д    шепіт, квітень, пиріг, комп’ютер

3. Правильно утворено всі імена по батькові в рядку:
А    Юрійович, Петрівна, Валерієвич
Б    В’ячеславівна, Євгенович, Кузьмич
В    Святославович, Матвійович, Ігоревна
Г    Іванівна, Іллінічна, Геннадійович
Д    Арсенівна, Яківович, Романівна

4. До одного роду належать обидва іменники рядка:
А    Сімферополь, Сибір
Б    рукопис, магістраль
В    ательє, маестро
Г    лібрето, колібрі
Д    тюль, Охтирка

5. Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни:
А    стояти, колоти, полоти, веліти
Б    носити, кроїти, стелити, казати
В    свистіти, їздити, хотіти, боротися
Г    бігти, спати, бачити, кричати

6. Правильно вжито дієслівну форму в реченні:
А    Ходімте швидше на вершину цієї гори!
Б    Ідемте до найближчої тролейбусної зупинки!
В    Багато хто поміте недоліки цього видання.
Г    Обов’язково дасиш мені свою електронну адресу.
Д    Почнімо перегляд газет із заголовків.

7. Позначте рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:
А    зберігати, ходити, гарантувати, зашивати
Б    писати, виконувати, скочити, знати
В    поважати, залежати, зашити, думати
Г    атакувати, перенести, сидіти, просити
Д    вважати, вразити, спостерігати, захоплюватися

8. Неозначена форма дієслова є в реченні:
А    Удвох, кажуть, і плакати легше.
Б    Повітря тут незаймане і чисте.
В    Ні долі, ні волі у мене нема.
Г    Агава, або столітник, – тропічна рослина.

9. Правильною є форма займенника в словосполученні:
А    спілкуватися з їми
Б    на тім березі ріки
В    з твоєго району
Г    до нашіх батьків
Д    всим підприємцям

 

10. Позначте рядок, у якому в усіх числівниках відмінюється тільки друга частина:
А    триста, п'ятсот, шістсот, вісімсот
Б    двісті, шістдесят, сімсот, тридцять
В    п'ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят
Г    чотириста, дев'яносто, вісімдесят, сімсот
Д    п'ятсот, шістдесят, вісімсот, вісімдесят

11. Виділене слово є сполучником і його слід писати РАЗОМ у реченні:
А    О, що/б я не робив, любов моя вмиратиме зі мною.
Б    Слова солодкі говорилися про/те, щоб волю дать нещасному народу.
В    Як/би я тепер хотіла у мале човенце сісти.
Г    Що/б ми щасливими були, ти розпали багаття, розпали.
Д    Ледве стримую докори свого серця за/те, що завинила без вини.

12. Позначте рядок, у якому від усіх іменників прикметники утворюються за допомогою суфікса -ов-:
А    метр, травень, дощ, нуль
Б    пурпур, емаль, груша, край
В    парча, кварц, гроза, шовк
Г    ліс, кільце, кришталь, глянець
Д    калина, казка, поле, марш

13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
    (1)Геніально обдарована сценічно, вокально й пластично, (2)вся (3)мовби зіткана з найтонших нервових волокон, Марія Заньковецька сорок років владарювала на сцені, (4)сіючи захват, хвилюючи уми.
А    займенник
Б    дієприкметник (як форма дієслова)
В    дієприслівник (як форма дієслова)
Г    прислівник
Д    частка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 3                   

1. Правильно утворено всі імена по батькові в рядку:
А    Юрійович, Петрівна, Валерієвич
Б    В’ячеславівна, Євгенович, Кузьмич
В    Святославович, Матвійович, Ігоревна
Г    Іванівна, Іллінічна, Геннадійович
Д    Арсенівна, Яківович, Романівна

2. Правильно утворено жіноче ім'я по батькові :
А    Юрійовна
Б    Ігоревна
В    Марковна
Г    Валерієвна
Д    Андріївна

3. До одного роду належать обидва іменники рядка:
А    Сімферополь, Сибір
Б    рукопис, магістраль
В    ательє, маестро
Г    лібрето, колібрі
Д    тюль, Охтирка

4. Нульове закінчення у формi родового вiдмiнка множини мають усi iменники в рядку:
А    староста, парта, миша, круча
Б    буря, культура, галерея, мозаїка
В    особа, перемога, ескадрилья, лелека
Г    мрія, ліщина, стаття, хиба
Д    чаша, лопата, сім’я', земля

5. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива:
А    бігти – біжуть
Б    свистати – свистають
В    хотіти – хотять
Г    сідати – сидять
Д    губити – гублять

6. Правильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку:
А    ходімте
Б    дозволимо
В    не мовчімо
Г    пішли
Д    подякуємо

7. Правильно утворені всі форми дієприкметників у рядку:
А    накреслений, зшитий, роблячий, побачений
Б    лежачий, посивілий, зліплений, нафарбований
В    зацікавлений, помолодівший, уславлений, змарнілий
Г    розвалений, посміхаючийся, палаючий, знайдений
Д    оформлений, випечений, потемнівший, забутий

8. Помилку в правописі особових закiнчень дiєслiв допущено в рядку:
А    купите, миємо
Б    переможемо, проходять
В    сохнемо, повернешся
Г    досягнеш, мелять
Д    їздимо, стоїмо

9. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А    два студенти
Б    самий головний
В    сімома голосами
Г    віддаси потім

10. Числівник є в реченні:
А    Тричі крига замерзала, тричі розтавала.
Б    Козацький полк ділився на сотні.
В    На репетицію прийшло п'ятеро хлопців.
Г    Раптово вдарив двадцятиградусний мороз.

11. Закінчення має іменник у рядку :
А    чотири секунд. .
Б    обидві дівчин. .
В    півтора тижн. .
Г    три лікар. .
Д    два муляр. .

12 Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку:
А    коротший, щонайкращий
Б    ближчий, більш гарячіший
В    добріший, найменш удалий
Г    цікавіший, якнайдорожчий
Д    вужчий, найменш потрібний

13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
    Небо зоріло (1) мільйонами вогників, тільки на заході, (2) скраю обрію, темніла хмара, а на сході
блимала зоря, (3)розливаючись кривавим (4) відблиском.  
А    іменник
Б    числівник
В    дієприслівник (форма дієслова)
Г    прийменник
Д    прислівник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 4                        

1. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А    їздити по понеділкам
Б    вісім десятих кілограма
В    виголосить промову
Г    задля спільної вигоди

2. Закінчення мають усі іменники у формі кличного відмінка в рядку:
А    учитель, боєць, Настя
Б    Олеся, кобзар, мудрець
В    хлопець, лікар, Сергій
Г    край, знавець, каменяр

3. Неправильно утворено ім’я по батькові:
А    Степанівна
Б    Геннадієвич
В    Орестівна
Г    Ігорович
Д    Олександрівна

4.  Граматичну помилку допущено в рядку:
А    моє день народження
Б    більш досконалий
В    почнімо працювати
Г    п’ятьмастами волонтерами
Д    соковитих абрикосів

5. Правильно вжито дієслівну форму в реченні:
А    Чи ти дасиш мені олівець?
Б    Стань у центрі кімнати.
В    Парламент ухвале це рішення.
Г    Давай зустрінемся о шостій.
Д    Ходімте на вулицю.

6. У написанні особових закінчень дієслів допущено помилку в рядку:
А    дроблять, дружимо, сиплеш
Б    їжджу, стережете, стругаєш
В    хочуть, спізнишся, відкриєш
Г    збіжать, перенесуть, стоїте
Д    знайомимо, біжете, вказуєте

7. Дієслово у формі наказового способу вжито в рядку:
А    переходимо дорогу
Б    попросимо вибачення
В    активніше працюймо
Г    швидше пишемо
Д    почали виконувати

8. Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку:
А    давайте підемо
Б    виконаймо
В    спечімте
Г    намалюємо
Д    будемо надсилати

9. Прийменник помилково вжито в реченні:
А    Гол забили через помилку центрального захисника.
Б    Завдяки бурі зруйновано багато автомобільних доріг. 
В    Забудову здійснено згідно з ухвалою міської ради.
Г    Літня екзаменаційна сесія триває аж до липня.

 

 

10. Неправильно вжито займенник у словосполученні:
А    зустрівся з ним
Б    для їхньої доньки
В    на своїм ювілеї
Г    жодного випадку
Д    цім довідником

11. Помилку у відмінюванні числівників допущено в рядку:
А    двохсот шістдесятьох учнів
Б    ділити на одну двадцяту
В    сімдесяти восьми гривень
Г    перекладений стома мовами
Д    отримати півтори тисячі

12. Позначте рядок, у якому від усіх прикметників можна утворити ступені порівняння:
А    високий, білий, приємний, сміливий
Б    чорний, м'який, сліпий, широкий
В    товстий, надзвичайний, глибокий, синій
Г    красивий, маленький, цікавий, важливий

13З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
    Вона, (1)згадуючи (2)минуле, замріяно тулила до уст (3)обидві долоні й сміялася (4)голосно.
А    іменник
Б    прикметник
В    числівник
Г    дієприслівник (як форма дієслова)
Д    прислівник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 5              

 

1. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:
А    вуаль, Чилі, акварель, Міссісіпі
Б    зала, синиця, воєвода, комісія
В    загс, ГЕС, жовч, пастораль
Г    бязь, СДПУ, Токіо, юнь
Д    сутінь, путь, степ, галузь

2. Прочитайте фрагмент телевізійного анонсу, у якому пропущено окремі слова.
    У нашій програмі – цікаво про роботу кожного . . .  української економіки.  Сьогодні спілкуємося
з . . .  Петренком – експертом з оплати праці.  Чи знаєте ви, що багато хто з наших . . .  має право на
доплату за стаж, яка різниться в кожній із . . .  господарства?
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
А    коліща, Ігорем, співгромадян, галузей
Б    коліщати, Ігором, співгромадян, галузей
В    коліщати, Ігорем, співгромадян, галузей
Г    коліщати, Ігорем, співгромадянів, галузей
Д    коліщати, Ігорем, співгромадян, галузів

3. Неправильно утворено форму кличного відмінка іменника у варіанті:
А    Високоповажна пані Соломіє!
Б    Вельмишановний пане Андріє!
В    Дорогенька бабусю Ганно!
Г    Шановний пане полковнику!
Д    Милий мій синку Максиме!

4.  Неправильно утворено форму слова у варіанті :
А    хочуть долучитися
Б    менш досвідчений пілот
В    на твоїм моніторі
Г    тривалих подорожів

5. Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку:
А    давайте підемо
Б    виконаймо
В    спечімте
Г    намалюємо
Д    будемо надсилати

6. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А    хоробрих солдатів
Б    пречудовий вигляд
В    дев’ятьох малят
Г    насипеш цукру
Д    зачекай на мене

7. Форму наказового способу має дієслово в словосполученні:
А    терміново подаймо звіт
Б    терміново подають звіт
В    терміново подаємо звіт
Г    терміново подати звіт
Д    треба терміново подати звіт

8. Правильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку:
А    ходімте
Б    дозволимо
В    не мовчімо
Г    пішли
Д    подякуємо

9. Правильно поєднано іменник з числівником у рядку:
А    два кошеня
Б    три мільйона
В    вісім кілограм
Г    чотири лимони

10. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А    познімали пальта
Б    у чистім полі
В    усих учасників
Г    стежачи за дітьми
Д    упродовж доби

11. Допущено помилку у відмінюванні числівника:
А    шестистам чотирнадцятьом
Б    семидесятьох п'ятьох
В    на вісімдесяти дев'яти
Г    сорока чотирма
Д    чотирьомстам трьом

12.  Закінчення -ий має прикметник, утворений від слова:
А    дорога
Б    торік
В    зовні
Г    учора
Д    тривога

13. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
    Головна сенсація історії науки (1)й техніки – виявлення в (2)наддавніх народів суперзнань і супертехнологій, досягнення (3)яких ми можемо, либонь, прогнозувати для себе, та й то з високим ступенем (4)неозначеності.
А    іменник
Б    прикметник
В    займенник
Г    сполучник
Д    частка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 6                     

 

1. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку:
А    Григорівна, Савович
Б    Олексіївна, Миколайович
В    Павлівна, Антонович
Г    Андрієвна, Васильович
Д    Юліанівна, Ілліч

2. Граматичну помилку допущено в рядку:
А    порада вчителя
Б    посада керівника
В    нові паспорта
Г    сьоме грудня
Д    давній сусіда

3. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А    кілограм помідор
Б    недбале ставлення
В    тритомне зібрання
Г    з усякого приводу
Д    зробити навпаки

4. Позначте рядок, у якому всі іменники у формі кличного відмінка мають закінчення :
А    кравець, Наталя, пісня, вітер
Б    земля, душа, Київ, кобзар
В    Степан, друг, сестриця, Ганнуся
Г    вовк, Оля, тесляр, народ
Д    Назар, генерал, Ілля, героїня

5. Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку:
А    пишемо
Б    пишімо
В    пиши
Г    пишіть
Д    хай пише

6. Правильно вжито дієслівну форму в реченні:
А    Ходімте швидше на вершину цієї гори!
Б    Ідемте до найближчої тролейбусної зупинки!
В    Багато хто поміте недоліки цього видання.
Г    Обов’язково дасиш мені свою електронну адресу.
Д    Почнімо перегляд газет із заголовків.

7. Неправильно утворена форма наказового способу дієслова в рядку:
А    зробимо
Б    зробімо
В    зроби
Г    зробіть
Д    нехай зроблять

8. Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку:
А    давайте підемо
Б    виконаймо
В    спечімте
Г    намалюємо
Д    будемо надсилати

9. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А    познімали пальта
Б    у чистім полі
В    усих учасників
Г    стежачи за дітьми
Д    упродовж доби

10. Граматичних помилок немає в реченні:
А    За молоденьким гаєм ріс більш старезний ліс.
Б    Шлях через поле видався їм найбільш коротшим.
В    Для гостей чемпіонату приготували найкращі місця.
Г    Цього разу відпочинок здався більш гарнішим.
Д    Наступного року очікують холоднуватішого літа.

11. Немає частки в рядку:
А    навряд чи це можливо
Б    нехай кожен наведе приклад
В    тільки не змушувати
Г    синіти, наче море

12. Правильну відмінкову форму числівника сто вісімдесят сім наведено в рядку:
А    Р.  в.  ста вісімдесяти семи
Б    Д.  в.  сто вісімдесяти семи
В    З.  в.  ста вісімдесят сім
Г    О.  в.  ста вісімдесятьма сіма
Д    М.  в.  (у) сто вісімдесяти семи

13. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)
    Ще (1)недавно дихало в мої думки (2)студеним пахом (3)зів’ялого листя, (4)а вже сьогодні лагідне шовковисте повітря весни купає мої очі.
А    прикметник
Б    займенник
В    дієприкметник (форма дієслова)
Г    прислівник
Д    сполучник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 7                       

1. Граматичну помилку допущено в рядку:
А    порада вчителя
Б    посада керівника
В    нові паспорта
Г    сьоме грудня
Д    давній сусіда

2. Правильно утворено жіноче ім'я по батькові :
А    Юрійовна
Б    Ігоревна
В    Марковна
Г    Валерієвна
Д    Андріївна

3. Закінчення в кличному відмінку мають усі іменники рядка:
А    юнак, Київ, боєць, поезія
Б    пам’ять, світ, слухач, Анастасія
В    чумак, красуня, кравець, ніч
Г    Галя, вітер, брат, радість
Д    жнець, душа, лицар, Ростислав

4. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку:
А    Крим, зошит, театр
Б    Байкал, університет, понеділок
В    продукт, характер, сік
Г    Тернопіль, вид, вишняк
Д    ромб, Казахстан, президент

5. Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку:
А    давайте напишемо
Б    ходімте
В    заспіваймо
Г    прочитаємо
Д    будемо вчити

6. Допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів у рядку:
А    колишемо, хочуть
Б    бачать, бажаєш
В    біжимо, бродиш
Г    коляться, спізнися
Д    клеїмо, стоїмо

7. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива:
А    плавати – пливуть
Б    возити – везуть
В    водити – водють
Г    сипати – сиплють
Д    бігти – біжуть

8. Позначте рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:
А    зберігати, ходити, гарантувати, зашивати
Б    писати, виконувати, скочити, знати
В    поважати, залежати, зашити, думати
Г    атакувати, перенести, сидіти, просити
Д    вважати, вразити, спостерігати, захоплюватися

9. Граматичну помилку допущено в рядку :
А    найвідоміші скульптури
Б    більш цікавіший сюжет
В    тонший від паперу
Г    найменш привабливі ціни
Д    зрозуміліше пояснення

10. У реченні «Зміни до Конституції ухвалюються голосами … народних депутатів» замість пропуску має бути слово:
А    триста
Б    трьохста
В    трьохсот
Г    трьохстох
Д    трьомастами

11. Правильно вжито прийменник у варіанті:
А    виконувати по зразку
Б    вишивати по шовку
В    лекція по історії
Г    проживати по адресі
Д    їхати по виклику

12. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А    два студенти
Б    самий головний
В    сімома голосами
Г    віддаси потім

13. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
    Тільки діждав Чіпка тепла, (1)зараз накупив дерева, (2)найняв майстрів і заложив над (3)самим шляхом цілий (4)невеличкий будинок.
А    прикметник
Б    займенник
В    дієслово
Г    прислівник
Д    сполучник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 8                          

1. Закінчення у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку:
А    Галя, школяр, Сергій, матуся
Б    коваль, мудрець, учень, доня
В    хлопець, Олексій, місяць, біль
Г    Валерій, обрій, тополя, дідусь
Д    Катруся, вівчар, доля, герой

2. Правильно утворено форму кличного відмінка іменників у всіх рядках, ОКРІМ:
А    Олександре, Дмитре, Юріє
Б    учителю, лікарю, викладачу
В    Насте, Наталю, Стефаніє
Г    бабусю, хлопче, сестро

3. Позначте рядок, у якому всі іменники іншомовного походження належать до жіночого роду:
А    ООН, Чилі, леді, Міссісіпі
Б    Сочі, таксі, метро, кіно
В    піаніно, Делі, аташе, ГЕС
Г    бязь, СДПУ, Токіо, мадам

4. Закінчення у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку:
А    Пирятин, відсоток, квадрат
Б    трикутник, мітинг, атестат
В    Краматорськ, Кавказ, Київ
Г    радіус, гопак, синтез
Д    монітор, водограй, Тернопіль

5. Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни:
А    стояти, колоти, полоти, веліти
Б    носити, кроїти, стелити, казати
В    свистіти, їздити, хотіти, боротися
Г    бігти, спати, бачити, кричати

6. Правильно вжито дієслівну форму в реченні:
А    Ходімте швидше на вершину цієї гори!
Б    Ідемте до найближчої тролейбусної зупинки!
В    Багато хто поміте недоліки цього видання.
Г    Обов’язково дасиш мені свою електронну адресу.
Д    Почнімо перегляд газет із заголовків.

7. Неозначена форма дієслова є в реченні:
А    Удвох, кажуть, і плакати легше.
Б    Повітря тут незаймане і чисте.
В    Ні долі, ні волі у мене нема.
Г    Агава, або столітник, – тропічна рослина.

8. Позначте рядок, у якому всі дієслова стоять у формі дійсного способу:
А    буду читати, написав, наробитися, говоритимемо
Б    скликали, мовчатимуть, будеш панувати, пишеться
В    веселяться, пишаємося, квітчаймо, поназносили
Г    наздоганятиму, мовчав би, порадили, прикрашатимемо

9. Закінчення має іменник у рядку :
А    чотири секунд. .
Б    обидві дівчин. .
В    півтора тижн. .
Г    три лікар. .
Д    два муляр. .

 

 

10. Граматичну помилку допущено в рядку:
А    найвідоміші скульптури
Б    більш цікавіший сюжет
В    тонший від паперу
Г    найменш привабливі ціни
Д    зрозуміліше пояснення

11. Правильно поєднано іменник із числівником у рядку:
А    півтори центнера
Б    два з половиною року
В    одна десята кілометрів
Г    кількадесят учасників
Д    двадцять чотири відсотка

12. Позначте рядок, у якому в усіх числівниках відмінюється тільки друга частина:
А    триста, п'ятсот, шістсот, вісімсот
Б    двісті, шістдесят, сімсот, тридцять
В    п'ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят
Г    чотириста, дев'яносто, вісімдесят, сімсот
Д    п'ятсот, шістдесят, вісімсот, вісімдесят

13.  З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
    Тільки діждав Чіпка тепла, (1)зараз накупив дерева, (2)найняв майстрів і заложив над (3)самим шляхом цілий (4)невеличкий будинок.
А    прикметник
Б    займенник
В    дієслово
Г    прислівник
Д    сполучник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 9                          

1. Неправильно утворено форму слова у варіанті :
А    познімали пальта
Б    у чистім полі
В    найбільш новіший
Г    стежачи за дітьми

2. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А    їздити по понеділкам
Б    вісім десятих кілограма
В    виголосить промову
Г    задля спільної вигоди

3. Правильно узгоджено прикметники з іменниками в усіх словах рядка:
А    красиве панно, багатолюдний Делі, широка Міссурі, веселий месьє
Б    маленьке какаду, змістовне лібрето, високе Кіліманджаро, струнка міс
В    сонячна Перу, золоте кольє, сіре кашне, дивакуватий маестро
Г    ліричне інтермецо, козацький бароко, старе піаніно, цікаве кіно
Д    смачне манго, новий фортепіано, далека Чилі, біле жабо

4. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:
А    вуаль, Чилі, акварель, Міссісіпі
Б    зала, синиця, воєвода, комісія
В    загс, ГЕС, жовч, пастораль
Г    бязь, СДПУ, Токіо, юнь
Д    сутінь, путь, степ, галузь

5. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А    хоробрих солдатів
Б    пречудовий вигляд
В    дев’ятьох малят
Г    насипеш цукру
Д    зачекай на мене

6. У формі наказового способу вжито всі наведені дієслова, ОКРІМ :
А    вези
Б    пішли
В    кажи
Г    бери
Д    кричи

7. Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку:
А    пишемо
Б    пишімо
В    пиши
Г    пишіть
Д    хай пише

8. Немає помилок у дієслівних формах рядка:
А    колишемо, шлють, хотять
Б    мовчимо, відповіси, клеїмо
В    біжать, стелишся, їсиш
Г    дуєте, стовбичать, кришуть
Д    будять, гоють, засиплешся

9. Допущено помилку у відмінюванні числівника:
А    шестистам чотирнадцятьом
Б    семидесятьох п'ятьох
В    на вісімдесяти дев'яти
Г    сорока чотирма
Д    чотирьомстам трьом

10. Прочитайте речення.
Найбільш . . .  об’єктами фінансування є ті, що мають значно . . . , порівняно з іншими, ефективність і . . .  у своїй галузі енерговитрати.
Правильним є варіант заповнення пропусків :
А    привабливими, вищу, найнижчі
Б    привабливішими, вищу, найнижчі
В    привабливими, найвищу, найнижчі
Г     найпривабливішими, вищу, нижчі
Д    привабливішими, вищу, нижчі

11. Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку:
А    кращий, менш охайніший, найбільш вагомий
Б    вужчий, більш якісніший, якнайменший
В    молодший, біліший від усіх, найбільш вдалий
Г    вищий, самий досконалий, більш дешевий
Д    щонайвідоміший, гірший, найбільш міцніший

12. У реченні «Зміни до Конституції ухвалюються голосами … народних депутатів» замість пропуску має бути слово:
А    триста
Б    трьохста
В    трьохсот
Г    трьохстох
Д    трьомастами

13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Природа – наче могутнє споконвічне дзеркало, у яке людина дивиться, пізнаючи (1)глибше закономірності (2)свого (3)існування і свою вдачу, (4)передбачаючи фатальну неминучість долі.
А    іменник
Б    займенник
В    дієприкметник (як форма дієслова)
Г    дієприслівник (як форма дієслова)
Д    прислівник
Е    частка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 10                      

 

1. Закінчення -а(-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку:
А    паспорт, грам, футляр, сантиметр
Б    слухач, спорт, міліціонер, хлопець
В    Париж, гектар, ведмідь, характер
Г    прапор, банкір, Донбас, зошит
Д    шепіт, квітень, пиріг, комп’ютер

2. Закінчення мають усі іменники у формі кличного відмінка в рядку:
А    учитель, боєць, Настя
Б    Олеся, кобзар, мудрець
В    хлопець, лікар, Сергій
Г    край, знавець, каменяр

3. Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку:
А    Тарасович, Євгенович, Юрійович
Б    Віталієвич, Ігорович, Степанівна
В    Андрійович, Миронівна, Васильович
Г    Анатолійович, Микитович, Савівна
Д    Григорович, Іллівна, Миколайович

4. Неправильно утворено форму слова у варіанті
А    познімали пальта
Б    у чистім полі
В    найбільш новіший
Г    стежачи за дітьми

5. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А    хоробрих солдатів
Б    пречудовий вигляд
В    дев’ятьох малят
Г    насипеш цукру
Д    зачекай на мене

6. Закінчення -емо в першій особі множини теперішнього часу має особова форма дієслова, утворена від інфінітива:
А    бігти
Б    кричати
В    ходити
Г    писати
Д    говорити

7. Неправильно утворено форму першої особи однини в рядку:
А    лазити – лажу
Б    возити – вожу
В    сидіти – сиджу
Г    їздити – їзджу
Д    водити – воджу

8. Правильно вжито дієслівну форму в реченні:
А    Ходімте швидше на вершину цієї гори!
Б    Ідемте до найближчої тролейбусної зупинки!
В    Багато хто поміте недоліки цього видання.
Г    Обов’язково дасиш мені свою електронну адресу.
Д    Почнімо перегляд газет із заголовків.

 

 

 

 

9. Помилку у відмінюванні числівників допущено в рядку:
А    двохсот шістдесятьох учнів
Б    ділити на одну двадцяту
В    сімдесяти восьми гривень
Г    перекладений стома мовами
Д    отримати півтори тисячі

10. Правильно узгоджено прикметник з іменником:
А    десяткова дріб
Б    далека путь
В    наукова ступінь
Г    нестерпна біль
Д    хронічна нежить

11. Допущено помилку у відмінюванні числівника:
А    шестистам чотирнадцятьом
Б    семидесятьох п'ятьох
В    на вісімдесяти дев'яти
Г    сорока чотирма
Д    чотирьомстам трьом

12. Позначте рядок, у якому від усіх прикметників можна утворити ступені порівняння:
А    високий, білий, приємний, сміливий
Б    чорний, м'який, сліпий, широкий
В    товстий, надзвичайний, глибокий, синій
Г    красивий, маленький, цікавий, важливий

13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
    Вона, (1)згадуючи (2)минуле, замріяно тулила до уст (3)обидві долоні й сміялася (4)голосно.
А    іменник
Б    прикметник
В    числівник
Г    дієприслівник (як форма дієслова)
Д    прислівник

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ігнатова Марина Василівна
    Дуже корисний матеріал, тести складено відповідно до вимог ЗНО. Дякую за кропітку роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 січня 2019
Переглядів
11283
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку