Завдання в тестовій формі можуть бути використані вчителям української мови та літератури при складанні контрольної чи самостійної роботи для моніторингу рівня знань учнів за темою "Морфологія". Також матеріал стане у пригоді одинадцятикласникам при підготовці до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання.
Варіант 1
1. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А дві тисячі гривнів
Б мій день народження
В тридцятьма мовами
Г більш наполегливо
2. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А морських узбережжів
Б на твоєму моніторі
В хочуть навчатися
Г згідно з постановою
3. Правильно узгоджено прикметники з іменниками в усіх словах рядка:
А красиве панно, багатолюдний Делі, широка Міссурі, веселий месьє
Б маленьке какаду, змістовне лібрето, високе Кіліманджаро, струнка міс
В сонячна Перу, золоте кольє, сіре кашне, дивакуватий маестро
Г ліричне інтермецо, козацький бароко, старе піаніно, цікаве кіно
Д смачне манго, новий фортепіано, далека Чилі, біле жабо
4. Закінчення -ю мають усі іменники у формі кличного відмінка в рядку:
А учитель, боєць, Настя
Б Олеся, кобзар, мудрець
В хлопець, лікар, Сергій
Г край, знавець, каменяр
5. Правильно утворено форму третьої особи множини від дієслова:
А ловити – ловлють
Б мріяти – мріять
В молоти – мелють
Г солити – солють
Д бігти – біжуть
6. Правильно вжито дієслівну форму в реченні:
А Ходімте швидше на вершину цієї гори!
Б Ідемте до найближчої тролейбусної зупинки!
В Багато хто поміте недоліки цього видання.
Г Обов’язково дасиш мені свою електронну адресу.
Д Почнімо перегляд газет із заголовків.
7. Дієслово у формі наказового способу вжито в рядку:
А переходимо дорогу
Б попросимо вибачення
В активніше працюймо
Г швидше пишемо
Д почали виконувати
8. Неправильно утворена форма наказового способу дієслова в рядку:
А зробимо
Б зробімо
В зроби
Г зробіть
Д нехай зроблять
9. Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку:
А багатший, більш вірогідний, щонайрозвинутіший, найбільш цивілізований
Б менш відомий, пресильніший, найохайніший, найменш визначний
В дешевший, сліпіший, найнижчий, найбільш самостійний
Г повніший, більш прозорий, самий тонкий, найменш потужний
Д кращий, менш цікавий, якнайшвидший, більш видатніший
10. Прочитайте речення з пропущеними словосполученнями:.
До початку матчу лишається . . . , але вже понад . . . уклали контракти з . . .
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
А півтора місяця, сто телеканалів, тисячею двомастами рекламодавцями
Б півтора місяці, ста телеканалів, тисячею двомастами рекламодавцями
В півтора місяця, ста телеканалів, тисячею двомастами рекламодавців
Г півтора місяці, сто телеканалів, тисяча двісті рекламодавцями
Д півтори місяці, сто телеканалів, тисяча двомастами рекламодавцями
11. Позначте рядок, у якому всі прикметники присвійні:
А лікарів рецепт, лебедина пісня, Оленчина косинка
Б Франкові заклики, ненин голос, слюсарів інструмент
В товаришева книга, Кобзарів заповіт, ахіллесова п’ята
Г професорова лекція, солдатська каска, Іванків олівець
Д Лукашева сопілка, братова допомога, батьківські збори
12. Неправильно поєднано числівник з іменником у рядку:
А чотири вікна
Б півтора гектара
В сто два кілометра
Г одна друга центнера
Д п’ять десятих мікрона
13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Геніально обдарована сценічно, вокально й пластично, (2)вся (3)мовби зіткана з найтонших нервових волокон, Марія Заньковецька сорок років владарювала на сцені, (4)сіючи захват, хвилюючи уми.
А займенник
Б дієприкметник (як форма дієслова)
В дієприслівник (як форма дієслова)
Г прислівник
Д частка
Варіант 2
1. Закінчення -ю мають усі іменники у формі кличного відмінка в рядку:
А учитель, боєць, Настя
Б Олеся, кобзар, мудрець
В хлопець, лікар, Сергій
Г край, знавець, каменяр
2. Закінчення -а(-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку:
А паспорт, грам, футляр, сантиметр
Б слухач, спорт, міліціонер, хлопець
В Париж, гектар, ведмідь, характер
Г прапор, банкір, Донбас, зошит
Д шепіт, квітень, пиріг, комп’ютер
3. Правильно утворено всі імена по батькові в рядку:
А Юрійович, Петрівна, Валерієвич
Б В’ячеславівна, Євгенович, Кузьмич
В Святославович, Матвійович, Ігоревна
Г Іванівна, Іллінічна, Геннадійович
Д Арсенівна, Яківович, Романівна
4. До одного роду належать обидва іменники рядка:
А Сімферополь, Сибір
Б рукопис, магістраль
В ательє, маестро
Г лібрето, колібрі
Д тюль, Охтирка
5. Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни:
А стояти, колоти, полоти, веліти
Б носити, кроїти, стелити, казати
В свистіти, їздити, хотіти, боротися
Г бігти, спати, бачити, кричати
6. Правильно вжито дієслівну форму в реченні:
А Ходімте швидше на вершину цієї гори!
Б Ідемте до найближчої тролейбусної зупинки!
В Багато хто поміте недоліки цього видання.
Г Обов’язково дасиш мені свою електронну адресу.
Д Почнімо перегляд газет із заголовків.
7. Позначте рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:
А зберігати, ходити, гарантувати, зашивати
Б писати, виконувати, скочити, знати
В поважати, залежати, зашити, думати
Г атакувати, перенести, сидіти, просити
Д вважати, вразити, спостерігати, захоплюватися
8. Неозначена форма дієслова є в реченні:
А Удвох, кажуть, і плакати легше.
Б Повітря тут незаймане і чисте.
В Ні долі, ні волі у мене нема.
Г Агава, або столітник, – тропічна рослина.
9. Правильною є форма займенника в словосполученні:
А спілкуватися з їми
Б на тім березі ріки
В з твоєго району
Г до нашіх батьків
Д всим підприємцям
10. Позначте рядок, у якому в усіх числівниках відмінюється тільки друга частина:
А триста, п'ятсот, шістсот, вісімсот
Б двісті, шістдесят, сімсот, тридцять
В п'ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят
Г чотириста, дев'яносто, вісімдесят, сімсот
Д п'ятсот, шістдесят, вісімсот, вісімдесят
11. Виділене слово є сполучником і його слід писати РАЗОМ у реченні:
А О, що/б я не робив, любов моя вмиратиме зі мною.
Б Слова солодкі говорилися про/те, щоб волю дать нещасному народу.
В Як/би я тепер хотіла у мале човенце сісти.
Г Що/б ми щасливими були, ти розпали багаття, розпали.
Д Ледве стримую докори свого серця за/те, що завинила без вини.
12. Позначте рядок, у якому від усіх іменників прикметники утворюються за допомогою суфікса -ов-:
А метр, травень, дощ, нуль
Б пурпур, емаль, груша, край
В парча, кварц, гроза, шовк
Г ліс, кільце, кришталь, глянець
Д калина, казка, поле, марш
13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Геніально обдарована сценічно, вокально й пластично, (2)вся (3)мовби зіткана з найтонших нервових волокон, Марія Заньковецька сорок років владарювала на сцені, (4)сіючи захват, хвилюючи уми.
А займенник
Б дієприкметник (як форма дієслова)
В дієприслівник (як форма дієслова)
Г прислівник
Д частка
Варіант 3
1. Правильно утворено всі імена по батькові в рядку:
А Юрійович, Петрівна, Валерієвич
Б В’ячеславівна, Євгенович, Кузьмич
В Святославович, Матвійович, Ігоревна
Г Іванівна, Іллінічна, Геннадійович
Д Арсенівна, Яківович, Романівна
2. Правильно утворено жіноче ім'я по батькові :
А Юрійовна
Б Ігоревна
В Марковна
Г Валерієвна
Д Андріївна
3. До одного роду належать обидва іменники рядка:
А Сімферополь, Сибір
Б рукопис, магістраль
В ательє, маестро
Г лібрето, колібрі
Д тюль, Охтирка
4. Нульове закінчення у формi родового вiдмiнка множини мають усi iменники в рядку:
А староста, парта, миша, круча
Б буря, культура, галерея, мозаїка
В особа, перемога, ескадрилья, лелека
Г мрія, ліщина, стаття, хиба
Д чаша, лопата, сім’я', земля
5. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива:
А бігти – біжуть
Б свистати – свистають
В хотіти – хотять
Г сідати – сидять
Д губити – гублять
6. Правильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку:
А ходімте
Б дозволимо
В не мовчімо
Г пішли
Д подякуємо
7. Правильно утворені всі форми дієприкметників у рядку:
А накреслений, зшитий, роблячий, побачений
Б лежачий, посивілий, зліплений, нафарбований
В зацікавлений, помолодівший, уславлений, змарнілий
Г розвалений, посміхаючийся, палаючий, знайдений
Д оформлений, випечений, потемнівший, забутий
8. Помилку в правописі особових закiнчень дiєслiв допущено в рядку:
А купите, миємо
Б переможемо, проходять
В сохнемо, повернешся
Г досягнеш, мелять
Д їздимо, стоїмо
9. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А два студенти
Б самий головний
В сімома голосами
Г віддаси потім
10. Числівник є в реченні:
А Тричі крига замерзала, тричі розтавала.
Б Козацький полк ділився на сотні.
В На репетицію прийшло п'ятеро хлопців.
Г Раптово вдарив двадцятиградусний мороз.
11. Закінчення -і має іменник у рядку :
А чотири секунд. .
Б обидві дівчин. .
В півтора тижн. .
Г три лікар. .
Д два муляр. .
12 Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку:
А коротший, щонайкращий
Б ближчий, більш гарячіший
В добріший, найменш удалий
Г цікавіший, якнайдорожчий
Д вужчий, найменш потрібний
13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Небо зоріло (1) мільйонами вогників, тільки на заході, (2) скраю обрію, темніла хмара, а на сході
блимала зоря, (3)розливаючись кривавим (4) відблиском.
А іменник
Б числівник
В дієприслівник (форма дієслова)
Г прийменник
Д прислівник
Варіант 4
1. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А їздити по понеділкам
Б вісім десятих кілограма
В виголосить промову
Г задля спільної вигоди
2. Закінчення -ю мають усі іменники у формі кличного відмінка в рядку:
А учитель, боєць, Настя
Б Олеся, кобзар, мудрець
В хлопець, лікар, Сергій
Г край, знавець, каменяр
3. Неправильно утворено ім’я по батькові:
А Степанівна
Б Геннадієвич
В Орестівна
Г Ігорович
Д Олександрівна
4. Граматичну помилку допущено в рядку:
А моє день народження
Б більш досконалий
В почнімо працювати
Г п’ятьмастами волонтерами
Д соковитих абрикосів
5. Правильно вжито дієслівну форму в реченні:
А Чи ти дасиш мені олівець?
Б Стань у центрі кімнати.
В Парламент ухвале це рішення.
Г Давай зустрінемся о шостій.
Д Ходімте на вулицю.
6. У написанні особових закінчень дієслів допущено помилку в рядку:
А дроблять, дружимо, сиплеш
Б їжджу, стережете, стругаєш
В хочуть, спізнишся, відкриєш
Г збіжать, перенесуть, стоїте
Д знайомимо, біжете, вказуєте
7. Дієслово у формі наказового способу вжито в рядку:
А переходимо дорогу
Б попросимо вибачення
В активніше працюймо
Г швидше пишемо
Д почали виконувати
8. Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку:
А давайте підемо
Б виконаймо
В спечімте
Г намалюємо
Д будемо надсилати
9. Прийменник помилково вжито в реченні:
А Гол забили через помилку центрального захисника.
Б Завдяки бурі зруйновано багато автомобільних доріг.
В Забудову здійснено згідно з ухвалою міської ради.
Г Літня екзаменаційна сесія триває аж до липня.
10. Неправильно вжито займенник у словосполученні:
А зустрівся з ним
Б для їхньої доньки
В на своїм ювілеї
Г жодного випадку
Д цім довідником
11. Помилку у відмінюванні числівників допущено в рядку:
А двохсот шістдесятьох учнів
Б ділити на одну двадцяту
В сімдесяти восьми гривень
Г перекладений стома мовами
Д отримати півтори тисячі
12. Позначте рядок, у якому від усіх прикметників можна утворити ступені порівняння:
А високий, білий, приємний, сміливий
Б чорний, м'який, сліпий, широкий
В товстий, надзвичайний, глибокий, синій
Г красивий, маленький, цікавий, важливий
13З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Вона, (1)згадуючи (2)минуле, замріяно тулила до уст (3)обидві долоні й сміялася (4)голосно.
А іменник
Б прикметник
В числівник
Г дієприслівник (як форма дієслова)
Д прислівник
Варіант 5
1. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:
А вуаль, Чилі, акварель, Міссісіпі
Б зала, синиця, воєвода, комісія
В загс, ГЕС, жовч, пастораль
Г бязь, СДПУ, Токіо, юнь
Д сутінь, путь, степ, галузь
2. Прочитайте фрагмент телевізійного анонсу, у якому пропущено окремі слова.
У нашій програмі – цікаво про роботу кожного . . . української економіки. Сьогодні спілкуємося
з . . . Петренком – експертом з оплати праці. Чи знаєте ви, що багато хто з наших . . . має право на
доплату за стаж, яка різниться в кожній із . . . господарства?
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
А коліща, Ігорем, співгромадян, галузей
Б коліщати, Ігором, співгромадян, галузей
В коліщати, Ігорем, співгромадян, галузей
Г коліщати, Ігорем, співгромадянів, галузей
Д коліщати, Ігорем, співгромадян, галузів
3. Неправильно утворено форму кличного відмінка іменника у варіанті:
А Високоповажна пані Соломіє!
Б Вельмишановний пане Андріє!
В Дорогенька бабусю Ганно!
Г Шановний пане полковнику!
Д Милий мій синку Максиме!
4. Неправильно утворено форму слова у варіанті :
А хочуть долучитися
Б менш досвідчений пілот
В на твоїм моніторі
Г тривалих подорожів
5. Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку:
А давайте підемо
Б виконаймо
В спечімте
Г намалюємо
Д будемо надсилати
6. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А хоробрих солдатів
Б пречудовий вигляд
В дев’ятьох малят
Г насипеш цукру
Д зачекай на мене
7. Форму наказового способу має дієслово в словосполученні:
А терміново подаймо звіт
Б терміново подають звіт
В терміново подаємо звіт
Г терміново подати звіт
Д треба терміново подати звіт
8. Правильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку:
А ходімте
Б дозволимо
В не мовчімо
Г пішли
Д подякуємо
9. Правильно поєднано іменник з числівником у рядку:
А два кошеня
Б три мільйона
В вісім кілограм
Г чотири лимони
10. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А познімали пальта
Б у чистім полі
В усих учасників
Г стежачи за дітьми
Д упродовж доби
11. Допущено помилку у відмінюванні числівника:
А шестистам чотирнадцятьом
Б семидесятьох п'ятьох
В на вісімдесяти дев'яти
Г сорока чотирма
Д чотирьомстам трьом
12. Закінчення -ий має прикметник, утворений від слова:
А дорога
Б торік
В зовні
Г учора
Д тривога
13. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Головна сенсація історії науки (1)й техніки – виявлення в (2)наддавніх народів суперзнань і супертехнологій, досягнення (3)яких ми можемо, либонь, прогнозувати для себе, та й то з високим ступенем (4)неозначеності.
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г сполучник
Д частка
Варіант 6
1. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку:
А Григорівна, Савович
Б Олексіївна, Миколайович
В Павлівна, Антонович
Г Андрієвна, Васильович
Д Юліанівна, Ілліч
2. Граматичну помилку допущено в рядку:
А порада вчителя
Б посада керівника
В нові паспорта
Г сьоме грудня
Д давній сусіда
3. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А кілограм помідор
Б недбале ставлення
В тритомне зібрання
Г з усякого приводу
Д зробити навпаки
4. Позначте рядок, у якому всі іменники у формі кличного відмінка мають закінчення -е:
А кравець, Наталя, пісня, вітер
Б земля, душа, Київ, кобзар
В Степан, друг, сестриця, Ганнуся
Г вовк, Оля, тесляр, народ
Д Назар, генерал, Ілля, героїня
5. Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку:
А пишемо
Б пишімо
В пиши
Г пишіть
Д хай пише
6. Правильно вжито дієслівну форму в реченні:
А Ходімте швидше на вершину цієї гори!
Б Ідемте до найближчої тролейбусної зупинки!
В Багато хто поміте недоліки цього видання.
Г Обов’язково дасиш мені свою електронну адресу.
Д Почнімо перегляд газет із заголовків.
7. Неправильно утворена форма наказового способу дієслова в рядку:
А зробимо
Б зробімо
В зроби
Г зробіть
Д нехай зроблять
8. Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку:
А давайте підемо
Б виконаймо
В спечімте
Г намалюємо
Д будемо надсилати
9. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А познімали пальта
Б у чистім полі
В усих учасників
Г стежачи за дітьми
Д упродовж доби
10. Граматичних помилок немає в реченні:
А За молоденьким гаєм ріс більш старезний ліс.
Б Шлях через поле видався їм найбільш коротшим.
В Для гостей чемпіонату приготували найкращі місця.
Г Цього разу відпочинок здався більш гарнішим.
Д Наступного року очікують холоднуватішого літа.
11. Немає частки в рядку:
А навряд чи це можливо
Б нехай кожен наведе приклад
В тільки не змушувати
Г синіти, наче море
12. Правильну відмінкову форму числівника сто вісімдесят сім наведено в рядку:
А Р. в. ста вісімдесяти семи
Б Д. в. сто вісімдесяти семи
В З. в. ста вісімдесят сім
Г О. в. ста вісімдесятьма сіма
Д М. в. (у) сто вісімдесяти семи
13. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)
Ще (1)недавно дихало в мої думки (2)студеним пахом (3)зів’ялого листя, (4)а вже сьогодні лагідне шовковисте повітря весни купає мої очі.
А прикметник
Б займенник
В дієприкметник (форма дієслова)
Г прислівник
Д сполучник
Варіант 7
1. Граматичну помилку допущено в рядку:
А порада вчителя
Б посада керівника
В нові паспорта
Г сьоме грудня
Д давній сусіда
2. Правильно утворено жіноче ім'я по батькові :
А Юрійовна
Б Ігоревна
В Марковна
Г Валерієвна
Д Андріївна
3. Закінчення -е в кличному відмінку мають усі іменники рядка:
А юнак, Київ, боєць, поезія
Б пам’ять, світ, слухач, Анастасія
В чумак, красуня, кравець, ніч
Г Галя, вітер, брат, радість
Д жнець, душа, лицар, Ростислав
4. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку:
А Крим, зошит, театр
Б Байкал, університет, понеділок
В продукт, характер, сік
Г Тернопіль, вид, вишняк
Д ромб, Казахстан, президент
5. Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку:
А давайте напишемо
Б ходімте
В заспіваймо
Г прочитаємо
Д будемо вчити
6. Допущено помилку в правописі особових закінчень дієслів у рядку:
А колишемо, хочуть
Б бачать, бажаєш
В біжимо, бродиш
Г коляться, спізнися
Д клеїмо, стоїмо
7. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива:
А плавати – пливуть
Б возити – везуть
В водити – водють
Г сипати – сиплють
Д бігти – біжуть
8. Позначте рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:
А зберігати, ходити, гарантувати, зашивати
Б писати, виконувати, скочити, знати
В поважати, залежати, зашити, думати
Г атакувати, перенести, сидіти, просити
Д вважати, вразити, спостерігати, захоплюватися
9. Граматичну помилку допущено в рядку :
А найвідоміші скульптури
Б більш цікавіший сюжет
В тонший від паперу
Г найменш привабливі ціни
Д зрозуміліше пояснення
10. У реченні «Зміни до Конституції ухвалюються голосами … народних депутатів» замість пропуску має бути слово:
А триста
Б трьохста
В трьохсот
Г трьохстох
Д трьомастами
11. Правильно вжито прийменник у варіанті:
А виконувати по зразку
Б вишивати по шовку
В лекція по історії
Г проживати по адресі
Д їхати по виклику
12. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А два студенти
Б самий головний
В сімома голосами
Г віддаси потім
13. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Тільки діждав Чіпка тепла, (1)зараз накупив дерева, (2)найняв майстрів і заложив над (3)самим шляхом цілий (4)невеличкий будинок.
А прикметник
Б займенник
В дієслово
Г прислівник
Д сполучник
Варіант 8
1. Закінчення -ю у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку:
А Галя, школяр, Сергій, матуся
Б коваль, мудрець, учень, доня
В хлопець, Олексій, місяць, біль
Г Валерій, обрій, тополя, дідусь
Д Катруся, вівчар, доля, герой
2. Правильно утворено форму кличного відмінка іменників у всіх рядках, ОКРІМ:
А Олександре, Дмитре, Юріє
Б учителю, лікарю, викладачу
В Насте, Наталю, Стефаніє
Г бабусю, хлопче, сестро
3. Позначте рядок, у якому всі іменники іншомовного походження належать до жіночого роду:
А ООН, Чилі, леді, Міссісіпі
Б Сочі, таксі, метро, кіно
В піаніно, Делі, аташе, ГЕС
Г бязь, СДПУ, Токіо, мадам
4. Закінчення -а у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку:
А Пирятин, відсоток, квадрат
Б трикутник, мітинг, атестат
В Краматорськ, Кавказ, Київ
Г радіус, гопак, синтез
Д монітор, водограй, Тернопіль
5. Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни:
А стояти, колоти, полоти, веліти
Б носити, кроїти, стелити, казати
В свистіти, їздити, хотіти, боротися
Г бігти, спати, бачити, кричати
6. Правильно вжито дієслівну форму в реченні:
А Ходімте швидше на вершину цієї гори!
Б Ідемте до найближчої тролейбусної зупинки!
В Багато хто поміте недоліки цього видання.
Г Обов’язково дасиш мені свою електронну адресу.
Д Почнімо перегляд газет із заголовків.
7. Неозначена форма дієслова є в реченні:
А Удвох, кажуть, і плакати легше.
Б Повітря тут незаймане і чисте.
В Ні долі, ні волі у мене нема.
Г Агава, або столітник, – тропічна рослина.
8. Позначте рядок, у якому всі дієслова стоять у формі дійсного способу:
А буду читати, написав, наробитися, говоритимемо
Б скликали, мовчатимуть, будеш панувати, пишеться
В веселяться, пишаємося, квітчаймо, поназносили
Г наздоганятиму, мовчав би, порадили, прикрашатимемо
9. Закінчення -і має іменник у рядку :
А чотири секунд. .
Б обидві дівчин. .
В півтора тижн. .
Г три лікар. .
Д два муляр. .
10. Граматичну помилку допущено в рядку:
А найвідоміші скульптури
Б більш цікавіший сюжет
В тонший від паперу
Г найменш привабливі ціни
Д зрозуміліше пояснення
11. Правильно поєднано іменник із числівником у рядку:
А півтори центнера
Б два з половиною року
В одна десята кілометрів
Г кількадесят учасників
Д двадцять чотири відсотка
12. Позначте рядок, у якому в усіх числівниках відмінюється тільки друга частина:
А триста, п'ятсот, шістсот, вісімсот
Б двісті, шістдесят, сімсот, тридцять
В п'ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят
Г чотириста, дев'яносто, вісімдесят, сімсот
Д п'ятсот, шістдесят, вісімсот, вісімдесят
13. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Тільки діждав Чіпка тепла, (1)зараз накупив дерева, (2)найняв майстрів і заложив над (3)самим шляхом цілий (4)невеличкий будинок.
А прикметник
Б займенник
В дієслово
Г прислівник
Д сполучник
Варіант 9
1. Неправильно утворено форму слова у варіанті :
А познімали пальта
Б у чистім полі
В найбільш новіший
Г стежачи за дітьми
2. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А їздити по понеділкам
Б вісім десятих кілограма
В виголосить промову
Г задля спільної вигоди
3. Правильно узгоджено прикметники з іменниками в усіх словах рядка:
А красиве панно, багатолюдний Делі, широка Міссурі, веселий месьє
Б маленьке какаду, змістовне лібрето, високе Кіліманджаро, струнка міс
В сонячна Перу, золоте кольє, сіре кашне, дивакуватий маестро
Г ліричне інтермецо, козацький бароко, старе піаніно, цікаве кіно
Д смачне манго, новий фортепіано, далека Чилі, біле жабо
4. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:
А вуаль, Чилі, акварель, Міссісіпі
Б зала, синиця, воєвода, комісія
В загс, ГЕС, жовч, пастораль
Г бязь, СДПУ, Токіо, юнь
Д сутінь, путь, степ, галузь
5. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А хоробрих солдатів
Б пречудовий вигляд
В дев’ятьох малят
Г насипеш цукру
Д зачекай на мене
6. У формі наказового способу вжито всі наведені дієслова, ОКРІМ :
А вези
Б пішли
В кажи
Г бери
Д кричи
7. Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку:
А пишемо
Б пишімо
В пиши
Г пишіть
Д хай пише
8. Немає помилок у дієслівних формах рядка:
А колишемо, шлють, хотять
Б мовчимо, відповіси, клеїмо
В біжать, стелишся, їсиш
Г дуєте, стовбичать, кришуть
Д будять, гоють, засиплешся
9. Допущено помилку у відмінюванні числівника:
А шестистам чотирнадцятьом
Б семидесятьох п'ятьох
В на вісімдесяти дев'яти
Г сорока чотирма
Д чотирьомстам трьом
10. Прочитайте речення.
Найбільш . . . об’єктами фінансування є ті, що мають значно . . . , порівняно з іншими, ефективність і . . . у своїй галузі енерговитрати.
Правильним є варіант заповнення пропусків :
А привабливими, вищу, найнижчі
Б привабливішими, вищу, найнижчі
В привабливими, найвищу, найнижчі
Г найпривабливішими, вищу, нижчі
Д привабливішими, вищу, нижчі
11. Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку:
А кращий, менш охайніший, найбільш вагомий
Б вужчий, більш якісніший, якнайменший
В молодший, біліший від усіх, найбільш вдалий
Г вищий, самий досконалий, більш дешевий
Д щонайвідоміший, гірший, найбільш міцніший
12. У реченні «Зміни до Конституції ухвалюються голосами … народних депутатів» замість пропуску має бути слово:
А триста
Б трьохста
В трьохсот
Г трьохстох
Д трьомастами
13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Природа – наче могутнє споконвічне дзеркало, у яке людина дивиться, пізнаючи (1)глибше закономірності (2)свого (3)існування і свою вдачу, (4)передбачаючи фатальну неминучість долі.
А іменник
Б займенник
В дієприкметник (як форма дієслова)
Г дієприслівник (як форма дієслова)
Д прислівник
Е частка
Варіант 10
1. Закінчення -а(-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку:
А паспорт, грам, футляр, сантиметр
Б слухач, спорт, міліціонер, хлопець
В Париж, гектар, ведмідь, характер
Г прапор, банкір, Донбас, зошит
Д шепіт, квітень, пиріг, комп’ютер
2. Закінчення -ю мають усі іменники у формі кличного відмінка в рядку:
А учитель, боєць, Настя
Б Олеся, кобзар, мудрець
В хлопець, лікар, Сергій
Г край, знавець, каменяр
3. Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку:
А Тарасович, Євгенович, Юрійович
Б Віталієвич, Ігорович, Степанівна
В Андрійович, Миронівна, Васильович
Г Анатолійович, Микитович, Савівна
Д Григорович, Іллівна, Миколайович
4. Неправильно утворено форму слова у варіанті
А познімали пальта
Б у чистім полі
В найбільш новіший
Г стежачи за дітьми
5. Неправильно утворено форму слова у варіанті:
А хоробрих солдатів
Б пречудовий вигляд
В дев’ятьох малят
Г насипеш цукру
Д зачекай на мене
6. Закінчення -емо в першій особі множини теперішнього часу має особова форма дієслова, утворена від інфінітива:
А бігти
Б кричати
В ходити
Г писати
Д говорити
7. Неправильно утворено форму першої особи однини в рядку:
А лазити – лажу
Б возити – вожу
В сидіти – сиджу
Г їздити – їзджу
Д водити – воджу
8. Правильно вжито дієслівну форму в реченні:
А Ходімте швидше на вершину цієї гори!
Б Ідемте до найближчої тролейбусної зупинки!
В Багато хто поміте недоліки цього видання.
Г Обов’язково дасиш мені свою електронну адресу.
Д Почнімо перегляд газет із заголовків.
9. Помилку у відмінюванні числівників допущено в рядку:
А двохсот шістдесятьох учнів
Б ділити на одну двадцяту
В сімдесяти восьми гривень
Г перекладений стома мовами
Д отримати півтори тисячі
10. Правильно узгоджено прикметник з іменником:
А десяткова дріб
Б далека путь
В наукова ступінь
Г нестерпна біль
Д хронічна нежить
11. Допущено помилку у відмінюванні числівника:
А шестистам чотирнадцятьом
Б семидесятьох п'ятьох
В на вісімдесяти дев'яти
Г сорока чотирма
Д чотирьомстам трьом
12. Позначте рядок, у якому від усіх прикметників можна утворити ступені порівняння:
А високий, білий, приємний, сміливий
Б чорний, м'який, сліпий, широкий
В товстий, надзвичайний, глибокий, синій
Г красивий, маленький, цікавий, важливий
13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Вона, (1)згадуючи (2)минуле, замріяно тулила до уст (3)обидві долоні й сміялася (4)голосно.
А іменник
Б прикметник
В числівник
Г дієприслівник (як форма дієслова)
Д прислівник