Тема. Апостроф як додатковий символ на позначення звука[й]. Письмо слів з апострофом Опрацювання словникових слів ім’я, сім’я, комп’ютер. Списування речень із друкованого тексту.
Мета: вчити учнів правильно поєднувати букви в словах з апострофом, вимовляти такі слова, аналізувати їх; закріплювати вміння списувати з рукописного тексту, працювати біля дошки; розвивати мовлення, вміння користуватися трьома видами з'єднань; виховувати охайність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Повторення правил сидіння за партою під час письма.
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
Сьогодні вранці, ідучи до школи, я знайшла маленьку пір’їнку. А ви знаєте, що раніше люди писали за допомогою пір’їн. Зараз ми користуємося кульковою ручкою. Покажіть, як треба її тримати.
III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Робота за малюнком зошита (с. 28)
— Розгляньте малюнки.
— Назвіть зображені предмети.
— Опишіть їх.
Слід показати кольорові малюнки (або фото).
— Як вимовляються приголосні перед я у словах пір’я, м’яч?
• Я — товариш голосних,
Та стараюсь не для всіх.
Тільки над Є, І, Ю, Я
Висить скибочка моя. (Апостроф)
2.Письмо апострофа
— На письмі апостроф позначають крапкою з невеличким хвостиком. Крапку ставлять одним дотиком до паперу. Апостроф пишуть на верхній рядковій лінії. На який розділовий знак за формою схожий апостроф?
Учитель пише апостроф у збільшеному вигляді на дошці. Учні кілька разів «наводять» збільшений апостроф у повітрі, потім пишуть у рядку зошита, не напружуючи руку і дотримуючись однакового інтервалу між знаками.
3. Письмо слів з апострофом
— Прочитайте слова.
— Між якими буквами стоїть апостроф?
— Які звуки вони позначають?
— Апостроф ставиться між буквами, які позначають звуки, що вимовляються роздільно. На письмі букви, що роз’єднує апостроф, теж пишуть окремо: наступна за апострофом буква не поєднується з попередньою, а пишеться окремо.
Словничок
В’яз – рід дерев. В'язи поширені по всій Україні, особливо в Лісостепу і Степу
В’юн — риба з видовженим гнучким тілом.
4. Робота над словниковими словами
Ім’я, сім’я, комп’ютер – правопис яких потрібно запам’ятати
4. Письмо речення
— Прочитайте речення на с. 28.
— Про про що говориться у ньому?
Викладаємо речення за допомогою Лего, аналізуємо.
Фізкультхвилинка
5. Письмо цифр
П’ять, дев’ять.
6. Письмо слів з апострофом
Повторення правила правопису імен
М’явко, Дем’ян, Мар’ян
7. Списування речень із друкованого тексту
Учні читають загадку на с. 29 зошита.
Варто звернути увагу учнів на паралельність прямих елементів у буквах.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
— Який знак навчилися писати на уроці?